اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبری که وزیر تکذیب کرد ،‌ معاون تائید کرد !



تغییر زمان امتحانات دانش آموزان در ایام محرم پس از چند بار تائید و تکذیب بالاخره تائید شد .به گزارش واحد مرکزی خبر ، سرپرست معاونت آموزش و نوآوری آموزش و پرورش گفت : امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه از10دی و امتحانات پیش‌ دانشگاهی از12دی آغاز می‌شود.


محمد علی غفاری افزود: بر اساس بخشنامه ای که به مدارس ارسال شده است امتحانات داخلی مدارس هم از10دی برگزار خواهد شد.



وی گفت : امسال امتحانات برخی دانش آموزان با دهه اول محرم همزمان شده بود.



سرپرست معاونت آموزش و نوآوری آموزش و پرورش تاکید کرد: تغییر زمان امتحانات مدارس با هدف حضور دانش‌آموزان در مراسم عزاداری دهه اول محرم و استفاده هر چه بیشتر آنان از این ایام معنوی صورت گرفته است.


این در حالیست که وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته در حاشیه همایش خانواده در جمع خبرنگاران از خبر برگزار نشدن امتحانات در ایام محرم که برخی مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران آن را اعلام کرده اند اظهار بی اطلاعی و آن را تکذیب کرد.

 


وی افزود: صحبت هایی از آموزش وپرورش درست است که بنده بگویم و هر مسئولی در این وزارتخانه درباره موضوعی سخن بگوید نمی تواند صحیح باشد.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب سخنان وزیر نیرو توسط معاون وزیر راه



احمد صادقی ,اخبار سیاسی جدید

تکذیب سخنان وزیر نیرو توسط معاون وزیر راه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در واکنش به سخنان وزیر نیرو در خصوص جلوگیری از فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی در یک پروژه ریلی، گفت: این سخنان فقط یک ادعاست، آقای چیت‌چیان بگوید کجای مصوبه دولت خلاف بوده است.

احمد صادقی افزود: دولت مصوبه‌ای در رابطه با راه‌آهن گرگان-اینچه‌برون داشت که آستان قدس رضوی به‌عنوان فاینانسور با یک شرکت چینی قبول کردند که هزینه‌های ساخت را به‌صورت فاینانس تامین کنند. این فاینانس به‌صورت 85 برای شریک دولت و 15 درصد سهم دولت بود. دولت به شرطی با ساخت این راه‌آهن موافقت کرد که 15 درصد سهم دولت را آستان قدس رضوی پرداخت کند.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی با این شرط دولت موافقت کرد البته به این شرط که 45 درصد سهام مهاب قدس به آستان منتقل شود. دولت هم این مصوبه را ابلاغ کرده است حالا کجای این مصوبه فساد دارد متوجه نمی‌شوم. آقای وزیر نیرو می‌گوید مصوبه دولت قبلی فساد دارد، عیبی ندارد، این یک مصوبه قانونی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این مصوبه یا باید اجرا شود یا این‌که لغو شود. این مصوبه هنوز لغو نشده و متعلق به دولت قبلی است. وزیر نیرو می‌گوید فساد دارد باید این ادعا را ثابت کند.

صادقی تصریح کرد: کل پروژه قرار بود توسط آستان قدس رضوی انجام و منابع مالی از پول‌های ایران در چین تامین شود، اما برای فاینانس باید دولت 15 درصد و فاینسور  85 درصد آنرا تامین کند.

وی ادامه داد: تمام مجوزهای این پروژه از بانک مرکزی و بانک ملی اخذ شده و قانونی است. قرار بود به جای 15 درصد سهم دولت، 45 درصد سهام مهاب قدس به آستان قدس رضوی واگذار شود و این آستان سهم دولت را پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: این کار انجام شده است، حالا کجای این کار فساد است آقای چیت‌چیان اعلام کند که فلان مورد فساد دارد. چه اقدامی اشتباهی انجام شده که وزیر نیرو جلوی فساد را گرفته است؟

صادقی افزود: ما مصوبه‌های زمان رضاخان و هویدا را اجرا می‌کنیم، می‌گوییم در اینها مثلا دخل و تصرف صورت نگرفته، اما سه ماه نیست که دولت قبلی مصوبه داده است می‌گوییم فساد دارد. اگر مصوبه ایراد دارد که دولت جدید باید آنرا اصلاح یا آنرا ساقط کند.

 

در صورتیکه این اتفاق نیفتاده و مصوبه دولت قبلی توسط دولت جدید لغو نشده است، بنابراین فسادی که وزیر نیرو از آن دم می‌زند نمی‌دانم چه فسادی است و کجا اتفاق افتاده است و عامل فساد چه بوده و چه کسی باعث بروز فساد مورد نظر آقای چیت‌چیان شده است.

صادقی تصریح کرد: این ادعای مجهول غیر از این‌که ذهن مردم و افکار عمومی را پریشان کند،  دستاورد دیگری ندارد./تسنیم