اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خبری که همه را شوکه کرد



 

خبر شوکه آور

 

 

به گزارش گروه مونیتورینگ عصرایران تنها چند دقیقه بعد از اعلام این گفته محمود احمدی نژاد رئیس جمهور شبکه های خبری معتبر خارجی با قطع برنامه عادی خود به صورت فوری اقدام به پخش موضع ایران کردند.

 

 

عصرایران - خبر تصمیم ایران برای احداث 10 سایت جدید غنی سازی اورانیوم که در جلسه شب گذشته هیئت دولت اعلام شد با گذشت چند دقیقه به مهمترین خبر رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شد.

 

 

به گزارش گروه مونیتورینگ عصرایران تنها چند دقیقه بعد از اعلام این گفته محمود احمدی نژاد رئیس جمهور شبکه های خبری معتبر خارجی با قطع برنامه عادی خود به صورت فوری اقدام به پخش موضع ایران کردند.

 

 

علاوه بر این شبکه های خبری خارجی از جمله، فاکس نیوز، بی بی سی، الجزیره، فرانس24، یورو نیوز، سی ان ان و ... خبر تصمیم ایران برای احداث 10 سایت غنی سازی جدید را به صورت زیر نویس تا ساعت ها منعکس می کردند.

 

 

با این وجود اکثر شبکه های خارجی با برگزاری نشست های کارشناسی به تحلیل موضع جدید ایران در قبال قطعنامه شورای حکام پرداختند و فرانس 24 و الجزیره در گفتگوی زنده با خبرنگاران خود در تهران این موضع را مورد بررسی بیشتر قرار دادند.

 

 

فرانس 24 همچنین با یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفتگو کرد تا اظهار نگرانی امریکا از خبر احداث 10 سایت جدید در ایران به همراه با این خبر منتشر کند.

 

 

بخش ها مختلف خبری بی بی سی در زبان های انگلیسی، عربی و فارسی نیز شب گذشته محور اصلی خبرهای خود را به این موضوع اختصاص داده بودند.

 

 

در رسانه های مکتوب نیز ، خبرگزاری های آسوشیتدپرس، فاکس نیوز، خبرگزاری رسمی دولت اسلوونی، اسکای نیوز، آنسای ایتالیا،بی بی سی، abc، سایت روزنامه هاآرتص، خبرگزاری رسمی ایتالیا،ایتارتاس،تایمز،رویتر و afp خبر برنامه ایران برای تاسیس 10 سایت غنی سازی جدید را منعکس کردند و این خبر را جز مهمترین خبرهای صفحه اصلی قرار دادند.

 

 

علاوه بر این یاهو نیوز نیز که معمولا مهمترین اخبار جهان را در صفحه اصلی خود قرار می دهد خبر 10 سایت را در صفحه نخست قرار داد.

 

 

برخی رسانه های خارجی نسبت به موضع ایران با دیده حیرت خبر را منتشر کردند به نحوی که عنوان می کردند ایران با این موضع قطعنامه اخیر شورای حکام را بی اهمیت دانسته است.

 

 

با این حال برخی دیگر با پرداختن منفی به این خبر نگرانی را در بین مخاطبان خود اشاعه می دادند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبری از ایران که مردم آلمان را شوکه کرد رویه م



سوسیس , واردات روده ی گوسفند  , روده ی گوسفند

 

سایت لوکال المان نوشت: سوسیس های دوست داشتنی "نورنبرگ" اخرین قربانی افزایش تنش با ایران هستند.

قصابان آلمانی روز جمعه در خصوص افزایش قیمت سوییس به دلیل بحران دیپلماتیک به دولت اعتراض کردند.

این سایت آلمانی با اعلام اینکه این خبر موجب شوکه شدن مردم آلمان شده است ، نوشت: صنعت سوسیس آلمان با افزایش قیمت واردات روده ی گوسفند از ایران مواجه شده است.

اکثر روده های گوسفند که یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده ی سوسیس،است از ایران وارد می شود. اما این رویه ممکن است تغییر کند، به این دلیل که قیمت روده ی گوسفند در 18 ماه گذشته سه برابر شده است.

یک سال و نیم پیش، 90 متر روده برای تولید هزار سوییس کافی بود که قیمت آن تنها 6.30 یورو بود. اما هم اکنون ارزش آن به 17.20 افزایش یافته است.

"نورن برگ" نام یک سوسیس آلمانی است که شهرت  زیادی در آلمان و اروپا دارد.../انتخاب