اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خانواده قذافی به الجزایر فرار كردند



 

 

خانواده قذافی به الجزایر فرار كردند

 

مخالفان از كشته شدن خمیس قذافی خبر دادند

خانواده قذافی به الجزایر فرار كردند

وزارت خارجه الجزایر شامگاه دوشنبه با تایید این خبر گفت كه سه فرزند قذافی و نیز همسرش صفیه روز دوشنبه وارد الجزایر شده اند.

دولت الجزایر تایید كرد كه تعدادی از اعضای خانواده معمر قذافی دیكتاتور لیبی به این كشور پناهنده شده اند .

بر اساس گزارش رسانه ها 4 تن از اعضای خانواده قذافی از جمله همسر او " صفیه " به الجزایر رفته اند .

وزارت خارجه  الجزایر شامگاه دوشنبه با تایید این خبر گفت كه سه فرزند قذافی و نیز همسرش صفیه روز دوشنبه وارد الجزایر شده اند .

پیش از این گزارش هایی غیر رسمی مبنی بر فرار قذافی به الجزایر منتشر شده بود .

وزارت خارجه الجزایر تایید كرده است كه محمد، پسر سرهنگ قذافی که پیش از این از بازداشت خانگی مخالفان گریخته بود، به همراه هانیبال، پسر دیگر آقای قذافی و عایشه دختر او هم اکنون در الجزایر هستند.

با تایید گزاش فرار تعدادی از اعضای خانواده قذافی به الجزایر شورای ملی انتقالی لیبی از دولت الجزایر خواسته تا این افراد را كه از نظر این شورا هنوز خطری برای لیبی محسوب می شوند برای محاكمه به این شورا تسلیم كنند.

دولت الجزایر از ابتدای آغاز نا آرامی ها در لیبی موضعی نزدیك به قذافی داشته و از موضع گیری صریح درباره تحولات لیبی اجتناب كرده است.

همزمان بر اساس اعلام منابع نزدیك به مخالفان لیبی " خمیس قذافی" یكی از فرزندان دیكتاتور لیبی در نبردی مسلحانه در نزدیكی شهر توهونه كشته شده است .

یكی از مخالفان دولت لیبی  در مصاحبه با شبكه تلویزیونی العربیه با اعلام این موضوع گفت كه عبدالله السنوسی وزیر سابق اطلاعات لیبی نیز در این نبرد مسلحانه كه روز شنبه در جاده ای در شرق طرابلس روی داده همراه خمیس كشته شده است.

خمیس قذافی  فرماندهی یک تیپ نیروهای ویژه وابسته به قذافی را به عهده داشت .

هنوز و با وجود گذشت یك هفته از تصرف شهر طرابلس به دست مخالفان حكومت قذافی ، محل دقیق اختفای وی مشخص نیست..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
هشتاد خانواده در یک قریه ای در الجزایر شیعه شده اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش احتمال فرار معمر قذافی به الجزایر


منابع آگاه انقلابیون لیبی از احتمال فرار دیکتاتور این کشور و خانواده وی به خاک الجزایر خبر دادند.

به گزارش الجزیره ، یک منبع آگاه درانقلابیون لیبی اعلام کرد که یک کاروان متشکل از 6 خودروی مرسدس زرهی وارد خاک الجزایر شده که احتمال می رود حامل مقامات بلندپایه لیبی یا معمر قذافی و فرزندان وی باشد.

این منبع که از اعضای شورای نظامی لیبی در شهر "غدامس" است، اظهار داشت: این کاروان صبح روز جمعه در حالی که یک فرمانده از یگان صحرایی تحت فرمان قذافی حفاظت آن را برعهده داشت با عبور از مرز لیبی وارد خاک الجزایر شد و نیروهای انقلابی نیز نتوانستند آنها را تحت تعقیب قرار دهند و متوقف کنند.

خاطرنشان می شود الجزایر تاکنون شورای ملی انتقالی لیبی را به عنوان تنها نماینده قانونی ملت لیبی به رسمیت نشناخته و قصد دارد اطمینان حاصل کند که حکام جدید لیبی با شبکه القاعده در مغرب اسلامی مبارزه خواهند کرد.

منبع: مهر