اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خانم دکتر سقط جنین می‌کرد



اخبار,اخباراجتماعی ,سقط جنین‌

پزشک ماما که در مطب زیرزمینی خود اقدام به سقط جنین می‌کرد در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

به گزارش همشهری، چندی پیش مأموران پلیس پاكدشت در اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند زنی كه 4ماهه باردار بوده با مراجعه به مطب یك پزشك ماما اقدام به سقط جنین كرده و مبلغ 7میلیون تومان به خانم دكتر پرداخت كرده است. وقتی این گزارش به‌دست پلیس رسید مأموران پلیس امنیت پاكدشت وارد عمل شدند و به‌صورت نامحسوس دست به تحقیق زدند.

آنها وقتی متوجه فعالیت غیرقانونی این خانم دكتر شدند با دستور قضایی وارد مطب وی شده و او را دستگیر كردند.

 همچنین در بازرسی از مطب وی تجهیزات پزشكی كه خانم دكتر برای سقط جنین غیرقانونی استفاده می‌كرد كشف و مطب وی با دستور قاضی پلمب شد. سرهنگ سلمان آدینه‌وند، فرمانده انتظامی پاكدشت با بیان این خبر به همشهری گفت: در تحقیقات مشخص شد كه خانم دكتر برای سقط جنین‌های غیرقانونی مبالغ هنگفتی از 5تا 10میلیون تومان از زنان می‌گرفت و در مدت كوتاه پول كلانی به جیب زده بود.

 سردار آدینه‌وند تصریح كرد: این پزشك ماما با قرار 4میلیارد ریالی از سوی قاضی روانه زندان شد.


  اخبار اجتماعی  - همشهری   


ویدیو مرتبط :
اظهارات یک دکتر آمریکایی درباره سقط جنین در آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادران کم وزن و سقط جنین



 

 

مادران کم وزن و سقط جنین

 

 

بررسی ها نشان می دهد، همانطور که اضافه زون در دوران بارداری خطراتی به همراه دارد مادران کم وزن نیز بیشتر در معرض سقط جنین هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان انگلیسی اعلام کرده اند، احتمال سقط جنین در ماه سوم بارداری مادران لاغر ‌٧٢ درصد بیشتر است.

 

برخی از متخصصان دلیل این امر را عدم توانایی مادر در حمل جنین وقتی به وزن گیری رسیده و بزرگ شده است .


محققان ‌٦٠٠ زن دچار سقط جنین و ‌٦٠٠٠ زن که بارداری آنها تا 3 ماه ادامه پیدا کرده بود مورد مطالعه قرار دادند و نتیجه موید خطر بیشتر برای مادران کم وزن بود.

 

گفتنی است افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها پائین تر از ‌٥/١٨ است، وزنشان کمتر از وزن طبیعی به حساب می‌آید و نباید بدون مشورت پزشک متخصص اقدام به بارداری نمایند.

 

بررسی ها حاکی از آن ابن است که بسیاری از مادران در سراسر جهان به دلیل کم وزن بودن قادر به ادامه بارداری تا ماه آخر نیستند و زودتر از موعد دچار سقط می شوند.

 

متخصصان به این گونه افراد توصیه می کنند که در دوران بارداری به اندازه کافی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنند و مکملهای ویتامین و مواد معدنی لازم را نیز با نظر پزشک مورد استفاده قرار دهند تا احتمال سقط در آنها کاهش یابد.