اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خالی ماندن ظرفیتهای دانشگاه پیام نور و پذیرش داوطلبان با مغایرت معدل



  دانشگاه پیام نور,دوره‌های فراگیر,دوره‌های فراگیر پیام نور

 

خالی ماندن ظرفیتهای دانشگاه پیام نور و پذیرش داوطلبان با مغایرت معدل

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر: در پی اعتراض برخی داوطلبان شرکت کننده در مقطع کارشناسی ارشد نوبت دهم فراگیر دانشگاه پیام نور در خصوص پذیرش دارندگان معدل مغایر در دانشگاه، رئیس مرکز آزمون این دانشگاه در این زمینه توضیحاتی را ارائه داد.

 

دانشگاه پیام نور در نوبت دهم برگزاری دوره‌های فراگیر، طبق دستور سازمان سنجش آموزش کشور به واحدها و مراکز تابعه خود اعلام کرد که "چنانچه ظرفیت پذیرش برخی رشته‌ها در واحدهای تابعه در آزمون فراگیر مقطع کارشناسی ارشد سال 90، تکمیل نشده است، ادامه تحصیل دارندگان مغایرت معدل دوره کارشناسی بلامانع است."

 

برخی داوطلبان شرکت کننده در مقطع کارشناسی ارشد نوبت دهم کنکور فراگیر دانشگاه پیام نور اعلام کردند که این دانشگاه معدل واقعی داوطلبان را با آنچه که در فرم تقاضای شرکت در کنکور وارد کرده‌اند مقایسه نمی‌کند بنابراین حق افرادی که معدل واقعی خود را در فرم تقاضانامه وارد کرده‌اند، ضایع شده است.

 

این داوطلبان ادعا کردند با این نامه دانشگاه پیام نور، عده‌ای که علیرغم معدل نادرست که با عدم بررسی دانشگاه پیام نور همراه شده، ناحق وارد مقطع کارشناسی ارشد فراگیر این دانشگاه شده‌اند.

 

محمدهادی امین ناجی - رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که پذیرفته‌شدگان با معدل نا واقعی از ادامه تحصیل منع شدند.

وی درباره صدور بخشنامه پذیرفتن دارندگان معدل مغایر با بیان اینکه صدور بخشنامه مذکور بر اساس مکاتبات دانشگاه پیام نور با سازمان سنجش صورت گرفته و این دستور از جمله اختیارت سازمان مذکور است، اضافه کرد: پذیرش دارندگان معدل مغایر با مجوز سازمان سنجش آموزش کشور و برای مقطع کارشناسی ارشد نوبت دهم فراگیر صورت گرفت، اما مبنای کار این است که تمام معدل ها دقیقاً کنترل شود. در این نوبت هم به این دلیل که بسیاری از ظرفیت‌های پیام نور خالی مانده بود، پذیرش مغایرت معدل بلامانع شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این نامه تاکید شده در صورتیکه ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد خالی مانده است افرادی که معدل مغایر دارند امکان ادامه تحصیل دارند، اما در غیر اینصورت و در حالت عادی وقتی در معدل برخی داوطلبان مغایرت دیده می‌شود جلوی تحصیل آنان گرفته خواهد شد.

 

امین ناجی درباره جزئیات منع تحصیل این افراد اظهار داشت: اقدامی که دانشگاه پیام نور انجام می‌دهد این است که مغایرت را به سازمان سنجش گزارش می‌دهد. این سازمان هم با کنترل معدل اعلام می‌کند داوطلبان با این مغایرت امکان پذیرفته شدن حتی اگر معدل واقعی خود را وارد می‌کردند، می‌توانند داشته باشند یا نه، تا جلوی تحصیل این داوطلبان گرفته شود.

 

وی دراین باره به ذکر مثالی پرداخت و گفت: مدرک تحصیلی دانشجویی که با معدل دارای مغایرت بالا در فراگیر پیام نور مشغول به تحصیل بود شناسایی و در ترم‌های آخر حضورش علیرغم دفاع از پایان نامه صادر نشد.

 

رئیس مرکز آزمون دانشگاه پیام نور درباره اعتراض این داوطلبان که عنوان کرده‌اند معدل خود را بر اساس صداقت وارد کرده اما حق‌شان ضایع شده است، تصریح کرد: مبنای کار دانشگاه پیام نور صداقت است و تقاضانامه‌ها بر اساس خوداظهاری داوطلبان بررسی می‌شود./پرتال دانشگاهی


ویدیو مرتبط :
پیام های نوروزی ریاست و معاونین دانشگاه پیام نور اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی



اخبار,اخبار دانشگاه,پذیرش ظرفیت‌های جدید دانشگاه‌های پیام نور


اخبار دانشگاه - جزئیات پذیرش داوطلبان در دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی

داوطلبان حداکثر تا پایان روز پنج‌شنبه 5 دی ماه امسال فرصت دارند به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی الکترونیکی www.sanjesh.org مراجعه کرده و پس از پرداخت 35 هزار ریال از طریق سیستم الکترونیکی برای ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با تکمیل ظرفیت و پذیرش ظرفیت‌های جدید دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی ظرفیت پذیرش دانشجو در این مرحله 270 هزار نفر است.

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعیه منتشر شده سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با تکمیل ظرفیت و پذیرش ظرفیت‌های جدید علاوه بر ظرفیت‌های اعلام شده قبلی دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند،

 

تمام داوطلبان که در آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام کرده‌اند (چه در جلسه آزمون حاضر بودند و چه نبودند) و همچنین متقاضیانی که ثبت‌نام هم نکرده‌اند می‌توانند حداکثر 50 کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های گروه آموزشی انتخاب و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت و علاقه مرتب کنند.

بر اساس این گزارش، داوطلبان حداکثر تا پایان روز پنج‌شنبه 5 دی ماه امسال فرصت دارند به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی الکترونیکی www.sanjesh.org مراجعه کرده و پس از پرداخت 35 هزار ریال از طریق سیستم الکترونیکی برای ثبت‌نام اقدام کنند.

اگر داوطلبی 50 کد رشته محل را منحصرا از یک گروه آزمایشی انتخاب کند، ضرورت دارد مبلغ 35 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نامی پرداخت کند ولی در صورتی که تعدادی از کد رشته‌های گروه آموزشی هنر و زبان‌های خارجی یا گروه هنر یا زبان‌های خارجی را نیز علاوه بر کد رشته‌های محل‌های گروه آزمایشی اصلی (یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی)انتخاب کنند ضرورت دارد بابت هر گروه آموزشی مبلغ 35هزار ریال دیگر را از همین طریق پرداخت کنند و اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) را دریافت کنند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت و ظرفیت‌های جدید 270 هزار نفر است و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی نیز به نحوی اعلام می‌شود که داوطلبان در صورت پذیرش بتوانند در نیم‌ سال 92 - 93 (بهمن 92) برای ثبت‌نام اقدام کنند.
اخبار دانشگاه - فارس