اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاتمی به مراسم تحلیف نمی آید/ تشکیل جلسات "تندروهای مجلس" برای ایجاد تشنج



مراسم تحلیف روحانی,خاتمی در مراسم تحلیف روحانی

خاتمی به مراسم تحلیف نمی آید/ تشکیل جلسات "تندروهای مجلس" برای ایجاد تشنج در مجلس در صورت حضور خاتمی

شنیده شده شخص روحانی نیز علاقمند به حضور سید محمد خاتمی در مراسم تحلیف است. طی روزهای گذشته، طیف تندروی جریان اصولگرا، خبرها در مورد حضور خاتمی در مراسم تحلیف را محکوم کرده اند.

خبرنگار سیاسی «انتخاب» کسب اطلاع کرد که خاتمی در مراسم تحلیف حضور پیدا نمی کند.
بنابراین گزارش، با وجود ابراز تمایل بسیاری از طیف های افکار عمومی و چهره های معتدل برای حضور سید محمد خاتمی در مراسم تحلیف، رئیس جمهور سابق کشورمان برای جلوگیری از ایجاد هرگونه تنش در این مراسم حضور پیدا نمی کند.

خاتمی معتقد است دولت روحانی، دولت جنجال و تنش نیست و نباید در آغاز راه، برای دکتر روحانی مشکل ایجاد کرد.
این درحالیست که شنیده ها، حکایت از آن دارد که شخص روحانی نیز علاقمند به حضور سید محمد خاتمی در مراسم تحلیف بوده است.

تشکیل جلسات "تندروهای مجلس" برای ایجاد تشنج در مجلس در صورت حضور خاتمی
طی روزهای گذشته، طیف تندرو و اقلیت جریان اصولگرا، خبرها در مورد حضور خاتمی در مراسم تحلیف را محکوم کرده اند.
برخی منابع خبری نیز از تشکیل جلسات این جریان، در راستای ایجاد تنش، تشنج و جنجال در مراسم تحلیف - در صورت حضور خاتمی - خبر می دهند.

 خاتمی ضمن اطلاع از جنجال های قطعی طیف تندرو در مجلس، شخصاً حضور در مراسم تحلیف را رد کرده است.
یک منبع مطلع در گفت  و گو با «انتخاب» با بیان اینکه نظر خاتمی «عدم شرکت در مراسم تحلیف است» گفت: البته هر احتمالی وجود دارد، شاید ایشان سیگنال هایی از مجلس دریافت کنند که برای حضور در مراسم تحلیف، مصمم شوند./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
مطهری چرا در مجلس تشنج ایجاد میکنه ؟ ؟ ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حلقه ی احمدی نژاد پشت پرده ی ماجرای شنود دفتر مطهری/مجلس قطعا‌ً از خاتمی برای مراسم تحلیف روحانی دعوت نمی‌کند!



 پشت پرده ی ماجرای شنود دفتر مطهری

حلقه ی احمدی نژاد پشت پرده ی ماجرای شنود دفتر مطهری!

هفته‌نامه پنجره در مصاحبه‌یی به بررسی ماجرای شنود در دفتر علی مطهری پرداخته و مدعی شده كه حلقه احمدی‌نژاد و جریان انحرافی از دست‌اندركاران كار گذاشتن شنود در دفتر مطهری بوده‌اند.

 این هفته‌نامه نوشت: بی‌شك تنها نماینده‌یی كه مدت‌ها پای استیضاح رییس‌جمهور ایستاده بود و یقینا برنامه‌هایی برای دوران پس از رفتن احمدی‌نژاد دارد علی مطهری است.
با نزدیك شدن علی مطهری به حلقه هاشمی و روحانی و طیف اصلاح‌طلب، حلقه احمدی‌نژاد پس از دوران ریاست‌جمهوری زیر آتش بیشتری از سوی آنان قرار خواهد گرفت. بنابراین با توجه به سابقه شنود غیرقانونی از لاریجانی این احتمال مورد توجه تحلیلگران سیاسی قرار می‌گیرد.

=========================================


خبرگزاری فارس: مجلس قطعا‌ً از خاتمی برای مراسم تحلیف روحانی دعوت نمی‌کند

یک منبع آگاه گفت: مجلس هیچ برنامه‌ای برای دعوت از محمد خاتمی در مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی ندارد و این تصمیم قطعی است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به عدم موضع‌گیری شفاف محمد خاتمی در فتنه 88 و برائت نجستن از فتنه‌گران اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب از خاتمی به عنوان مهمان ویژه مراسم تحلیف حجت‌الاسلام روحانی نام برده‌اند در حالی که مجلس هیچ‌ برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

وی افزود: تاکنون از سوی مجلس هیچ دعوتی از خاتمی برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب صورت نگرفته و به هیچ وجه قرار هم نیست که دعوتی صورت گیرد و این تصمیم مجلس تغییر ناپذیر است.
این منبع آگاه با اشاره به حضور روحانی در ضیافت افطاری مجلس در روز یکشنبه 23 تیر ماه، گفت: همراهان آقای روحانی در این روز از چهره‌های معتدل و میانه رو و همچنین اطرافیان وی بودند و قطعاً در مراسم تحلیف نیز همراهان او از میان این چهره‌ها خواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: طبق قانون در مراسم تحلیف رئیس جمهور، مقامات و مسئولانی که دارای مناصب حکومتی و اجرایی هستند، شرکت خواهند کرد و برنامه‌ای برای دعوت از افرادی که در زمان فتنه مواضع مشخصی نداشتند، نداریم.

=========================================


پنج وزیر مهم کابینه روحانی از نظر کیهان و اصلاح طلبان

در بخشی از سرمقاله امروز کیهان با عنوان«پنج وزیر مهم‌تر از برنامه هسته‌ای!» می خوانید:

 اولین آزمون استقلال و اقتدار حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در معرفی تیم خود در کابینه رقم خواهد خورد. بی‌دلیل نیست طی دو هفته اخیر سیاست‌بازان و رسانه‌های فعال در سازمان فتنه از جانب خود برای کابینه و وزیران کشور، اطلاعات، ارشاد، علوم و خارجه نسخه پیچیده و حتی با وقاحت وزیر را معرفی کرده‌اند که آخرین آن را در سخنان خاتمی شاهد بودیم. دکتر روحانی با کیاست تمام می‌داند که اگر در این موضع کوتاه بیاید، طلبکاری فتنه‌گران ورشکسته و حامیان خارجی آنها حد یقف نخواهد داشت. البته طبیعی است که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز همچنان که بارها موضع صریح مقابل فتنه‌گران گرفته‌اند، ضمن پشتیبانی و حمایت از دکتر روحانی، اجازه تجدید حیات این جریان انگلی را نخواهند داد.

درباره سیاست خارجی نیز فعلا باید به همین تحلیل فارین پالیسی بسنده کرد که یک هفته پس از انتخابات تأکید کرد «رهبر ایران درست می‌گوید؛ توپ در زمین آمریکاست. آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید دولت اوباما با رفتارش و نه با گفتار سنجیده خواهد شد. ایران از چرخه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید. متأسفانه اوباما نشان داده که متأثر از کنگره و لابی صهیونیستی است و شجاعت و قاطعیت لازم را برای تعامل با ایران ندارد... روحانی 10 سال پیش مذاکراتی داشت که به امید اعتمادسازی، تعلیق را پذیرفت اما این امید به شکست انجامید. رئیس‌جمهور منتخب ایران یک ‌بار شرمنده و مارگزیده شده و احتمالا بار دیگر برای اتخاذ موضع نرمش در برابر غرب پا پیش نمی‌گذارد. او تنها در صورتی امتیاز می‌دهد که مطمئن شود در قبال آن امتیاز خواهد گرفت. بنابراین به جای ریسک امتیازدهی صبر می‌کند ببیند آمریکا برای امتیاز دادن جدی است یا نه. اتفاقات 10 سال قبل ننگی برای اصلاح‌طلبان شد و اکنون توپ در زمین آمریکاست که باید امتیاز بدهد وگرنه تغییری صورت نخواهد گرفت»

انتخاب/خبرآنلاین