اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

خاتمه یافتن تعقیب با قتل همسر




اخبار حوادث - خاتمه یافتن تعقیب با قتل همسر

كار آگاهان پلیس تهران رمزگشایی از جنایتی را در دستور كار دارند كه در آن مردی به دلیل سوءظن به تعقیب همسرش پرداخته اما این كار تنها به جر و بحث او و همسرش منجر نشد و كار با قتل زن خاتمه یافته است.

كارآگاهان ویژه قتل تهران با گذشت 33 روز از زمان وقوع این جنایت همچنان زیرنظر بازپرس شعبه 3 دادسرای جنایی در حال بررسی ابعاد دیگری از این پرونده هستند.

این زن بعد از مدتی تعقیب از سوی شوهرش متوجه حضور او شد و همین امر موجب مجادله آنها شد، پس از آن بود كه مرد با 29 ضربه چاقو او را كشت.


تعقیب چگونه آغاز شد
15 آذرماه امسال ماموران كلانتری 156 افسریه از قتلی باخبر شد كه در آن زنی توسط شوهرش كشته شد. پس از حضور و بررسی صحنه جرم، ماموران با جسد بی‌جان زنی در خانه مواجه شدند. وضعیت ظاهری جسد نشان از آن داشت كه ضربات متعدد چاقو موجب مرگ زن شده باشد. با اعلام این قتل به بازپرس كشیك پایتخت، وی دستور داد تا تیمی از كارآگاهان و پزشك متخصص قانونی به بررسی این ماجرا بپردازند.


نیمه آذر چه اتفاقی روی داد
وقتی كارآگاهان و اكیپ صحنه جرم در محل حاضر شدند با حضور پزشك متخصص قانونی مشخص شد كه ضربات متعددی بر تن این زن وارد شده است. نظریه اولیه پزشك حكایت از وجود جای 29 بریدگی بود. با این اطلاعات به دستور بازپرس شعبه 4 جسد به پزشكی قانونی انتقال داده شد و كارآگاهان اداره دهم تحقیق در این‌باره را آغاز كردند. نخستین بررسی‌ها در محل نشان از آن داشت كه شوهر این زن دست به چنین جنایتی زده است. با دستور بازپرس پرونده، شوهر عفت بازداشت شد. او به این قتل اعتراف كرد .

15 آذر، عفت 32 ساله از خانه بیرون می‌رود و بعد از مدتی متوجه می‌شود كسی تعقیبش می‌كند، از آنجا كه قبلا این كار را از سمت همسرش تجربه كرده بود به سمت او می‌رود تا دلیل این كارش را جویا شود. زن و شوهر بعد از درگیری لفظی‌ای كه بین‌شان اتفاق می‌افتد به خانه می‌روند. زن با احساس خطری كه از سمت همسرش كرده بود قبل از ورود به خانه، چوبی را از حیاط برمی‌دارد. اما در ادامه، این درگیری لفظی به جایی می‌رسد كه عفت با 29 ضربه از طرف مهدی به قتل می‌رسد. مهدی كه شدیدا از كارش دچار شك شده بود سریعا خودش با اورژانس تماس می‌گیرد و با ادعای اینكه 2 ضربه به زنش وارد كرده از آنها تقاضای كمك می‌كند. با حضور اورژانس و بر اثر تعداد بالای ضربات وارده و خونریزی شدید، عفت 32 ساله فوت می‌كند.


پرونده برای همسركشی
بر اساس گزارش، كارآگاهان اداره 10 آگاهی تهران متهم این پرونده را 15 دی پس از تحقیقات یك ماهه به زندان تحویل داده‌اند. تحقیقات این پرونده و تاییدیه پزشكی قانونی مبنی بر مشكلات اعصاب و روان متهم همچنان ادامه دارد.

در همین حال كارشناسان پزشكی قانونی نیز مامور شدند تا ادعاهای متهم مبنی بر كنترل نداشتن اعصاب خود را تایید یا تكذیب كنند.

اینك كارآگاهان جنایی تهران و بازپرس پرونده درباره ادعای «مهدی» در حال تحقیق و بررسی هستند تا مراحل این پرونده برای تحویل به دادگاه كیفری آغاز شود.

متهم در اظهاراتش بر مشكلات اعصاب و روان خود اصرار داشت و رقم خوردن این حادثه را داشتن مشكل عصبی و از دست دادن كنترلش عنوان كرده است.

مهدی همچنین اعتراف كرده است: با پیدا كردن شماره مردهای غریبه در تلفن همسرم به او مشكوك شدم و سعی كردم كه سر از كار او دربیاورم. در ابتدا نمی‌خواستم كه به همسرم چیزی بگویم اما رفتارهای بد و زننده او و رفت و آمدهای مشكوكش هرروز بیشتر می‌شد.

 

این مرد همچنین در این باره افزوده است: كم‌كم صبرم را داشتم از دست می‌دادم و چون عفت توضیح قانع‌كننده‌یی درباره رفتارها و كارهایش نمی‌داد تصمیم گرفتم كه تعقیبش كنم تا از كارش سر در بیاورم. با این اعترافات پرونده وارد مرحله جدیدی شد و بازپرس شعبه سوم دستور تكمیل تحقیقات در این باره را صادر كرد. اما این اعترافات صرفا ادعاهای «مهدی» است و هنوز كارآگاهان به نتیجه‌یی درباره آنچه این مرد گفته نرسیده‌اند.

اخبار حوادث  - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
تعقیب و گریزی که با تصادف خاتمه یافت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق با افسر پلیس برای قتل همسر سابق



 

مرد آمریكایی كه با همدستی همسرش با اجاره یك آدمكش قصد قتل همسر سابقش را داشت، به ۱۵ سال زندان محكوم شد.


این زوج از چندی پیش در جستجوی قاتل اجاره‌ای بودند و سرانجام پس از ارتباط با فردی كه برای قتل اعلام آمادگی كرده بود، از وی درخواست كردند با دریافت ۵۰۰۰ دلار زنی را كه همسر سابق استوارت بروش بود، به قتل برساند.

این زوج هنگامی كه پول درخواستی فردی كه خود را قاتل اجاره‌ای معرفی می‌كرد پرداخت كردند، متوجه شدند آنها با یك افسر پلیس وارد مذاكره شده‌اند.

با دستگیری این زوج و محاكمه ‌آنها، استوارت بروش ۶۰ ساله در دادگاه شهر بریوار در ایالت فلوریدا گفت: از این اقدام خود متاسف هستم و از همسر سابق خود عذر می‌خواهم و همسرش شلی هم پذیرفت كه در سوء قصد به همسر سابق استوارت همكاری داشته است.