اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حیوانات نقاش آثار نقاشی سوسکها محبوبترین است



 

 

 

حیوانات نقاش آثار نقاشی سوسکها محبوبترین است

 

 

این روزها حیوانات نقاش در باغ وحش ها فراوانند. آنان با چسباندن پنجه ها و دیگر اعضای بدنشان به انواع رنگهای غیر سمی آثار هنری بی نظیری خلق می کنند.

 


به گزارش خبرنگار مهر، هایدی هلموث متصدی توانمند سازی و آموزش در باغ وحش ملی اسمیتسونیان در این باره گفته است: در میان گو نه های مختلف، پستانداران از با تجربه ترین حیوانات نقاش هستند.

 

حیوانات نقاش آثار نقاشی سوسکها محبوبترین است

 

این تامارین طلایی که نوعی میمون کوچک بومی جنگلهای ساحلی اقیانوس اطلس در برزیل است این نکته را به اثبات می رساند.

 

نقاشی یکی از فعالیتهای گوناگونی است که با عنوان برنامه آموزش و آماده سازی حیوانات در باغ وحش ها ارائه می شود. در این برنامه به لحاظ جسمی و روحی برای انجام فعالیت های محیطی حیوانات تحریک می شوند.

 

حیوانات نقاش آثار نقاشی سوسکها محبوبترین است

 

کریستین مک نایت هماهنگ کننده برنامه آموزش و توانمند سازی حیوانات در باغ وحش مینه سوتا در این باره می گوید: بیشتر گونه ها به یک طریقی قادر به نقاشی کردن هستند اما برخی افراد درون هر گونه این استعداد را دارند در حالیکه بقیه افراد گونه ندارند.

 

اما بیشتر پستاندارن نظیر این تامارین سر شیری طلایی حداقل در باره این فرایند کنجکاو هستند.

 

حیوانات نقاش آثار نقاشی سوسکها محبوبترین است

 

لیست حیوانات هنرمند در باغ وحش ملی اسمیتسونیان بسیار شگفت انگیز است و شامل گورکن های ۳ بند نیز می شود.

 

برخی از حیوانات ، مانند موش کور برهنه برای نقاشی کردن از همه اعضای بدن شان استفاده می کنند. هلموث و مک نایت هر دو با اطمینان اعلام کرده اند که رنگ های مورد استفاده غیر سمی بوده و ماده اولیه شان آب و دیگر محصولاتی است که توسط حامیان حیات وحش اهدا شده است.

 

حیوانات از فرایند نقاشی در صورتی بیشتر لذت می برند که مانند یک رفتار طبیعی عمل کند و با استفاده از اعضای بدنشان مهارتی از حیات وحش را ارائه دهند.

 

حتی سوسک ها و حشرات دیگر می تواند آثار هنری خلق کنند. از نقطه نظر حرفه ای، ممکن است به سختی این مهارت را ارزش گذاری کرد، به خصوص اگر جانور با اندام آغشته به رنگ در سراسر بوم حرکت کند اما مک نایت گفته است: نقاشی های سوسک ها بدلیل محبوبیت بسیار معمولاً با قیمتهای بسیار بالایی فروخته می شود.

 

شکارچیان خطرناک، مانند شیرها نیز علاقه زیادی به نقاشی کردن نشان داده اند. مک نایت در این باره می گوید: حتی خرس گریزلی در باغ وحش تحت مدیریت وی آثار هنری خلق کرده است. آنها کل بدن خود را در رنگ فرو کرده و سپس شروع به قل خوردن، نشستن و مالیدن بدنشان روی بوم می کنند.

 

آثار نقاشی حیوانات در حال حاضر به یک منبع قابل اعتماد درآمد برای باغ وحش منجر شده است در واقع مانند یک تکه عتیقه واقعی اغلب کپی هایی از روی نسخه های اصلی گرفته می شود که حتی ممکن است ذخیره هم بشود.

 

نقاشی حیوانات نادر مانند تیان تیان که از پاندا های غول پیکر است بسیار ارزشمند است.

 

به گفته مک نایت، نقاشی در حقیقت یک فرصت خوب برای تمرین روحی را فراهم می کند اما اگر یک حیوان نخواهد در این فعالیت شرکت کند اجباری وجود ندارد کما اینکه به عنوان مثال در میان گوشتخوارانی مانند گرگ ها برخی افراد تمایلی به این فعالیت نشان نمی دهند.

 

انسان های هنرمند انرژی فوق العاده و تلاش بی وقفه ای را صرف آثار خود می کنند و گاهی در میان حیوانات هنرمند نیز چنین دقت عملی مشاهده می شود.

 

به نظر می رسد فکر و ذهن کوجو گوریل دشت های غربی در باغ وحش ملی اسمیتسونیان نیزساعتها درگیر خلق آثار هنریش می شود.

 

به عنوان مثال برخی روزها که حس خلاقیت این گوریل برانگیخته می شود چندین ساعت طول می کشد که تنها چند حرکت قلمو روی بوم انجام دهد.

 

فعالیت های توانمند سازی در باغ وحش ها و آکواریوم ها بخشی جدایی ناپذیر از مراقبت حیوان است.

 

به نظر می رسد این مارمولک پلنگی در باغ وحش مینه سوتا از به عهده گرفتن این عمل به هم ریخته و نامنظم لذت می برد.

 

در حال حاضر نقاشی حیوانات برای بیش از یک دهه مرسوم شده است ، اما محبوبیت این فعالیت در سه تا چهار سال گذشته افزایش یافته است به طوریکه هر روز گو نه های بیشتری در باغ وحش های گوناگون این فعالیت را انجام می دهند و آثار نقاشی بسیاری از پستانداران و پرندگان ساکن باغ وحش اسمیتسونیان برای ارئه در بخش سرمایه های ملی انجمن باغ وحش داران آمریکایی جشنواره هنر در بهار ۲۰۱۲ برای فروش به نمایش گذاشته می شود./خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
آثار هنرمندان نقاش در نگارخانه لاله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایشگاه آثار نقاشی خط فتح الله ازهاریان فر



 

 نمایشگاه آثار نقاشی خط فتح الله ازهاریان فر

 

موسسه صبا «آثار نقاشی خط فتح الله ازهاریان فر» را به نمایش گذاشته است.به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، در این نمایشگاه ۴۰ اثر نقاشی خط به نمایش درآمده است. موضوع این آثار آیات قرآنی و اشعار حافظ و سعدی است که در قالب های خط نستعلیق، شکسته و ثلث خلق شده، و در تعدادی از آثار نیز ورق طلا به کار رفته است.

فتح الله ازهاریان فرد فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان ایران است که تا کنون بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی برگزار کرده است.

نمایشگاه « آثار نقاشی خط فتح الله ازهاریان فر» یکشنبه ۱۳ شهریور، ساعت ۱۷، در نگارخانه صبا موسسه فرهنگی هنری صبا، گشایش یافت.

علاقه مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به خیابان ولی عصر، خیابان طالقانی غربی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه كنند. این نمایشگاه تا ۳۱ شهریور همه روزه به جز ایام تعطیل، از ساعت ۱۰ لغایت ۱۹ ، میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

كورش پورزند

مسئول روابط عمومی

مؤسسه فرهنگی هنری صبا... / اخبار ارسالی به آفتاب