اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم سیلی به نماینده شیراز صادر شد



حکم سیلی به نماینده شیراز صادر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، در ۲۱ مهر ماه سال ۱۳۸۹ هنگامی که نطق میان دستور نمایندگان مجلس شروع شد جلسه ای با حضور ۱۴ تن از نمایندگان استان فارس در مورد تغییر و تحول مدیریتها در استان برگزار میشود که پس از صحبت های  سیداحمدرضا دستغیب( فخرالدین) نماینده شیراز، نصرالله کوهی باغ اناری نماینده سروستان، خرامه و کوار به سوی دستغیب حمله ور شده و با سیلی به صورت وی میزند به طوری که عینک دستغیب خرد و صورت وی سرخ میشود.

 

کار به این جا هم ختم نمی‌شود و کوهی باغ اناری با انتشار بیانه و نیز طرح مباحثی از جمله اتهام ضد ولایت فقیه و همگامی با فتنه گران و... در رسانه ها، به افترا و تهمت علیه دستغیب میپردازد.

 

احمدرضا دستغیب با طرح شکایت در دادسرا، علیه کوهی باغ اناری اعلام جرم میکند که جلسه دادگاه برگزار میشود و چند تن از نمایندگان استان فارس در دادگاه حاضر و درمرحله بازپرسی اظهارات و ادعای شاکی را مورد تایید قرارداده و علیه کوهی باغ اناری شهادت میدهند.

 

در نهایت شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۳۹۰ اقدام به صدور حکم میکند. در حکم دادگاه آمده است: بر حسب کیفرخواست صادره از سوی دادسرای کارکنان دولت، آقای نصرالله کوهی باغ اناری متهم است به ایراد ضرب عمدی و نشر اکاذیب و توهین نسبت به شاکی آقای سید احمد رضا دستغیب که پس از بررسی اوراق و محتویات پرونده ، دادگاه بدین شرح مبادرت به صدور رای مینماید.

 

مهمترین مواردی که در رای دادگاه اعلام شده بدین شرح است: دادگاه با توجه به شکایت شاکی در دادسرا و دادگاه و اظهارات مطلعین که همگی نمایندگان مجلس هستند و اظهارات شاکی را تایید کرده اند ونیز صورتجلسه نمایندگان و گواهی پزشک قانونی مبنی بر قرمزی لاله گوش که در اثر اصابت جسم سخت ایجاد شده است. و نیز مفاد بیانیه متهم که اظهار شده شاکی ضد ولایت فقیه است و با لباس روحانیت به دنبال نان و روزی وافر است و همراه با فتنه گران است؛ بزهکاری متهم نزد دادگاه محرز و مطابق با مواد بند د از ماده ۴۸۴ و ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است . بنا بر این دادگاه متهم را به پرداخت سه ربع دینار از بابت دیه سرخ (قرمز) شدن گوش راست به نفع شاکی محکوم میکند. ضمنا چون بزه انتسابی متصرف از ماده ۶۱۴ و تبصره آن است جنبه عمومی ندارد. همچنین دادگاه متهم را به استناد ماده ۶۹۸ و با رعایت بند ۳ و ۵ از ماده ۲۲ قانون مجازات اسلامی به پرداخت ۲ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم میکند.

 

در این رابطه سیداحمدرضا دستغیب(فخرالدین) میگوید: هدف من از پیگیری و طرح شکایت در مراجع قضایی، جلوگیری از چنین رفتارهای غیر اخلاقی و غیر انسانی در جامعه بود و هیچگونه نفع شخصی برای من متصور نبوده است.

 

عضوهیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به سیلی اخیری که رییس سازمان هدفمندی یارانه ها به گوش حسینی دیگر نماینده مجلس زده است میگوید: اگر هیات رییسه مجلس طبق آیین نامه داخلی به وظیفه قانونی خود عمل میکرد شاهد تکرار چنین رفتارهایی در خانه ملت و مقابل خبرنگاران و دیگر نمایندگان نبودیم.

 

وی در پاسخ به اینکه بنا دارید مقادیر دیه تعیین شده را از کوهی باغ اناری نماینده سروستان دریافت کنید میگوید: با پیگیری این شکایت، سند معتبر و ماندگاری برای مجالس وجامعه بر جای گذاشتم.

دستغیب در خصوص نظر نهایی خود در مورد نحوه اجرای رای دادگاه میگوید: دستم را آلوده نخواهم کرد.

 

دستغیب با تاکید بر اینکه حاضر نیست بیش از این در مورد رفتار نماینده کوار صحبت کند میگوید: نظراتم را در این رابطه در گذشته اعلام کرده ام./اعتدال


ویدیو مرتبط :
حکم مهدی هاشمی صادر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم دو نماینده متهم در پرونده فساد صادر شد



اخبار,اخبار سیاسی, فساد بزرگ بانکی


اخبار سیاسی - حکم دو نماینده متهم در پرونده فساد صادر شد

سرانجام بعد از گذشت حدود سی ماه از باز شدن پرونده فساد بزرگ بانکی در شهریور ماه سال 1390، حکم دو نماینده از نمایندگان درگیر در این پرونده صادر شده است. محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در این باره توضیحاتی داده است.

به گزارش  تابناک ، از سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران نقل شده است که حکم ۲ نماینده متهم در پرونده فساد امروز صادر شد اما محکومیتی نبوده است.

محسن افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران با اعلام این خبر گفته است: براساس وعده‌ای که از قبل داده شده بود حکم دو نماینده متهم در پرونده فساد ۳ هزار میلیارد تومانی امروز صبح در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران صادر شد. وی از بیان جزئیات این حکم امتناع کرد و گفت: براساس قانون از آنجا که حکم قطعی نیست و در دادگاه بدوی صادر شده است امکان اطلاع رسانی درباره جزئیات آن وجود ندارد

این در حالی است که در آبان ماه سال جاری، اعلام شده بود که قرار است پرونده دو نماینده مجلس که در جریان رسیدگی به پرونده فساد سه‌هزارمیلیاردی محکوم شده بودند به دیوان‌عالی کشور ارجاع شود.

اخبار در آبان ماه حاکی از این بود که، از این دو نماینده یکی از این نمایندگان دوره هشتم و دیگری از نمایندگان مجلس نهم است. بر این اساس با رسیدگی به اتهامات سه نماینده متهم در پرونده فساد سه‌هزارمیلیاردی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران یکی از آن‌ها تبرئه و دو نفر دیگر به جزای نقدی و رد مال محکوم شده بودند.

دو نماینده محکوم، به حکم دادگاه کیفری استان تهران اعتراض کرده بودند و پرونده برای رسیدگی به دیوانعالی کشور ارسال شد. محمد عمرانی مدیرکل امور دفا‌تر شعب دیوانعالی کشور از در نوبت رسیدگی بودن پرونده این دو نماینده در در شعبه ۳۲ دیوان خبر داده بود.

اگر چه تاکنون اخبار رسمی در مورد نقش نمایندگان مجلس در فساد بزرگ بانکی کمتر منتشر شده است ولی جواد کریمی‌قدوسی نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیش از این به روزنامه‌ها گفته بود: «نزدیک به ۱۰نماینده تا به حال به دادگاه رفته‌اند و به برخی ابهام‌ها پاسخ داده و در مواردی هم بازجویی شده‌اند. از میان این ۱۰نماینده، تاکنون نقش سه‌نماینده در ماجرای اختلاس سه‌هزار‌میلیاردتومانی محرز شده.»
اخبار سیاسی - تابناک