اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکم زندان برای مرد رسانه ای جریان انحرافی



 

 

ایسنا: شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران، «علی‌اكبر جوانفكر» را به تحمل یك سال حبس و سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محكوم كرد.

سرپرست روزنامه ایران در خصوص اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی در ویژه‌نامه «خاتون» به 6 ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاویر خلاف عفت عمومی در این ویژه‌نامه به 6 ماه حبس محكوم شد كه بر اساس این رای، وی مجموعا به تحمل یك سال حبس محكوم شده است.

جوانفكر از اتهام تحقیر و توهین به جنس زن تبرئه شده است.

شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران همچنین سرپرست روزنامه ایران را به سه سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محكوم كرده است.

به گزارش ایسنا، این رای ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ در دیوان عالی كشور قابل تجدیدنظر خواهی است.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
حکم شرعی طلا برای مرد و حکم خرید و فروش صلیب و بت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونویسی رسانه جریان انحرافی از دست رسانه های غربی



 

ظهر روز شنبه گذشته بود که صدای انفجار در نواحی مختلف تهران به گوش رسید و مناطقی از جنوب و جنوب غربی تهران را لرزاند. صدای این انفجار به حدی بود که حتی در قسمت شمال شرق، شمال و شرق تهران نیز شیشه‌ها لرزید و خبر از حادثه‌ای تلخ داشت که کسی نمی‌دانست چیست.

بلافاصله بعد از این صدا و لرزش، حرف و حدیث‌ها آغاز شد و حجم وسیعی از اخبار ضد و نقیض در این باره انتشار یافت که در‌‌ همان دقیقه‌های آغازین می‌رفت به خوراک خبری خوبی برای رسانه‌های غربی و معاد نظام تبدیل شود اما بیانیه روشن سپاه که در آن اعلام شد، یک پادگان وابسته به سپاه در هنگام جابه جایی مهمات دچار حادثه شده است به تمام حرف و حدیث‌ها پایان داد و دیگر اخبار دروغین چون رد پای موساد دراین انفجار ویا حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های نظامی ایران و حتی شایعه انجام آزمایش‌های هسته‌ای، با این بیانیه سپاه و بعد از آن نیز اطلاع رسانی مداوم از محل حادثه رنگ باخت.

 

رونویسی رسانه جریان انحرافی از دست رسانه های غربی

 

اما در حالی که رسانه‌های غربی و ضد نظام، همچنان در حال فضا سازی برای وارانه جلوه دادن ماجرا بودند و سعی در القای وقوع حادثه‌ای خاص و انجام آزمایش‌های خاص نظامی در پادگان حادثه دیده سپاه را داشتند، روزنامه ایران که این روز‌ها از آن به عنوان تریبون جریان انحرافی نام برده می‌شود، در اقدامی تعجب برانگیز مصاحبه‌ای از برادر سردار شهید حسن تهرانی مقدم منتشر کرد و از قول سردار محمد تهرانی مقدم برادر این شهید، مدعی شد که شهید مقدم در حال آزمایش موشک بالستیک جا خود را از دست داده است!

روزنامه دولت از قول محمد تهرانی مقدم در پاسخ بهاین سوال که «طی سال‌های اخیر جهاد خودکفایی سپاه به فرماندهی سردار شهید تهرانی‌مقدم به پیشرفت‌های زیادی نایل شده بود. از این سال‌ها بگویید»، نوشت: «ایشان کارهای بسیاری انجام داد. یکی از کار‌ها این بود که یک «های‌تکنولوژی» با ابداع و فکر خودش و به عنوان یک تکنولوژی بومی ایجاد کرد. روش معتبر و امروز جهان «هایتک» است. او موفق شد سازمان جهاد خودکفایی سپاه را راه‌اندازی کند و با ابداعات، کشور ما را به موشک بالستیک برساند.

ما امروز در میان چند کشور انگشت‌شمار جهان موفق به کسب این تکنولوژی شده‌ایم. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان فرمودند که جواب تهدید، تهدید است. یکی از اقدامات سردار شهید حاج حسن‌آقا نیز همین موشک بالستیک بود که جمهوری اسلامی این کار را به مسئولیت و فرماندهی وی انجام داد و حاج حسن‌آقا جانش را در این مسیر گذاشت.

ایشان در هنگام آخرین تست همین موشک جان خود را از دست داد. سپاه قصد داشت این ابداع جدید را به رخ مبتکران جهانی بکشاند اما این حادثه روی داد. البته ایشان با خون خود موفق شد این تکنولوژی را بومی کند و ما صاحب این ابزار مهم تاریخی و نظامی در کشورمان شده‌ایم که ان‌شاءالله بزودی ثمر خواهد داد. شهید حاج حسن‌آقا موفقیت‌های بسیاری داشت که من مجاز هستم فقط برخی از آن‌ها را برای شما توضیح دهم. وی فردی بود کاملاً گمنام و به دور از تریبون و مصاحبه و سخنرانی. شخصیت او طوری بود که با اخلاص تمام کار‌ها را تعقیب می‌کرد.»

این سخنان در حالی در روزنامه ایران که روزنامه رسمی دولت است و ازتیراژ بالایی هم به لطف یازانه های دولتی برخوردار است، منتشر شد که پیش از این برای اولین بار هفته نامه تایم به نقل از یک منبع موهن، خبر از آزمایشهای موشکی سپاه داده بود و دلیل این انفجار را مشتعل شدن سوخت جامد (سوخت مخصوص موشک) دانسته بود، ادعایی که بسیاری از شبکه‌های خبری معاند و ضد نظام و رسانه‌های غربی بسیار روی آن مانورتبلیغاتی دادند و حتی مدعی شدند رژیم صهیونیستی به دلیل با خبر بودن از این آزمایشات به طریقی باعث بروز این انفجار شده است و حال روزنامه ایران با تایید این ادعا‌ها گام بزرگی در یاری رساندن به اپوزیسیون خارج از ایران و غربی‌ها برداشته است!

بلافاصله بعد از انتشار این گفتگو بود که جنجال‌های رسانه‌های غربی درباره این حادثه شدت گرفت و بسیاری با این ادعا که ایران در حال انجام آزمایشهای نظامی خطرناک برای دنیاست!، شروع به خط و نشان کشیدن برای جمهوری اسلامی ایران کردند.

حتی تکذیبه‌ای که خبرگزاری فارس در رابطه با این سخنان به نقل از شخص سردارمحمد تهرانی مقدم منتشر کرد نیز کمکی به تلطیف فضای رسانه‌ای نکرده است.

خبرگزاری فارس ساعاتی بعد درمصاحبه‌ای با برادر شهید مقدم نوشت: «روزنامه ایران در شماره امروز خود با انتشار مصاحبه‌ای از محمد تهرانی مقدم برادر سردار سرلشکر شهید حاج حسن مقدم رئیس سابق سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به نقل از وی نوشته است که «پروژه موشک بالستیک سردار مقدم به زودی نهایی می‌شود. »

در پی این موضوع، محمد تهرانی مقدم در گفت‌وگو با فارس با تکذیب این مطلب و با تأکید بر اینکه خبرنگار روزنامه ایران امانتداری نکرده و مطلبی را از قول وی بیان کرده که گفته نشده است، اظهار داشت: کارهایی که حاج حسن مقدم انجام می‌داد، برای خود ما هم مشخص نبود و از آن اطلاع نداشتیم، و این مطلبی که روزنامه ایران درباره موشک بالستیک و قاره‌پیما منتشر کرده، از خودشان گفته‌اند و من با آقای نعیمی مدیرمسئول این روزنامه تماس گرفته و گلایه کردم که چرا از سوی خود مطلبی را منتشر کرده و به من نسبت می‌دهد.

وی ادامه داد: در این رابطه تکذیبیه‌ای نیز به روزنامه ایران می‌فرستم تا آن را چاپ کنند.

محمد تهرانی‌مقدم تأکید کرد که ابداً چنین مطلبی (موشک بالستیک و قاره‌پیما) را مطرح نکرده و درباره مسائل موشکی کشور خبری ندارد.»

در هر حال، در فضای این روزهای جامعه بین اللملی که کشورهای غربی و آمریکا سعی در مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی ایران دارند و در حالیکه روابط عمومی سپاه پاسداران، واضح و روشن درباره دلیل این انفجار اطلاع رسانی کرده است و صراحتا اعلام کرده که این انفجاربه دلیل جا به جایی مهمات بوده است، روزنامه ایران به عنوان یک روزنامه دولتی، چگونه با انتشار اینگونه مطالب کذب و بدون سند آتش بیار معرکه غرب می‌شود؟ آیا غیر از این است که این روزنامه که هر روز نزدیکی آن به جریان انحرافی بیش از پیش مشهود می‌شود، در پس این اقدام اهداف خاصی را دنبال می‌کند؟

آخر اینکه نقش نهادهای ناظر در این میان چه می شود؟ آیا می توان پایانی بر موج دروغ پردازی ها و جنجال درت کردن های جریان انحرافی آن هم در شرایط حساس فعلی قائل بود؟../شفاف