اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حکایت این روزهای هاشمی



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان تامین اجتماعی

ضعف بیمه‌های ایران حکایت جانسوزی است که سالهاست مردمانمان را می‌رنجاند،درحالیکه یک بیمه قدرتمند و سالم به معنای قطع رابطه مالی بین بیمار و پزشک،خدمات تشخیصی و درمانی مناسب به بیمار و کسب رضایت کادر پزشکی خواهد بود،یعنی استراتژی سلامت محور بُرد- بُرد.

در هفته‌های اخیر مجادله بر سر تجمیع بیمه‌ها آنقدر بغرنج شد که شاهد اظهارنظرهای متفاوت و متضاد بین دو وزارتخانه بهداشت و رفاه بودیم، کما اینکه وزارت بهداشت استنادش به قوانین سیاست‌های برنامه توسعه پنجم و سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای است، ولی وزارت رفاه و با محوریت مخالفت‌های تامین اجتماعی، مسئله حق پرداخت 7 درصدی کارگران را برای این مخالفت پیش می‌کشد. براین اساس حتی نشست و مناظره‌‌ای نیز در این باره با دعوت از مخالفان تجمیع صورت پذیرفت ولی در هیچ کدام؛ آنان نمایندگان وزارت رفاه حاضر به شرکت نشدند و مسیر پاسخ را از طریق تریبون‌های خود در پیش گرفتند.

حال چند روزی از این اختلافات می‌گذشت که خبرهای به گوش رسید مبنی بر اینکه تامین اجتماعی، پوشش بیمه ای خود را نسبت به نوعی دارو برای بیماران تالاسمی را کاهش داده است که این مسئله باعث گرانی دارو نیز شده است.

در این رابطه دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت نیز خطاب به بیمه تامین اجتماعی ‌عنوان کرد: «یک داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی گران شده است که بنده گفتم این دارو گران نشده مگر اینکه حمایت‌ بیمه‌ای از آن کم شده باشد، در این زمینه متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی به‌صورت یک‌طرفه حمایت خود را از این دارو کاهش داده است و این به‌منزله این است که بیماران تالاسمی بایستی متحمل پرداخت هزینه شوند که خلاف مصوبه دولت و مجلس می‌باشد.

هاشمی با تأکید بر اینکه در این خصوص اگر تخلفی انجام گرفته باشد بنده اصلاح می‌کنم، افزود: دولت و مجلس تصویب کرده‌اند که هیچ کدام از بیمه‌ها چه دولتی و چه خصوصی حق کوچک کردن سبد حمایتی‌شان را ندارند و نمی‌توانند خدمتی را حذف کنند.

حال با تمام اختلافات درباره تجمیع بیمه‌ها و اجرا نشدن قانون و همچنین ضعف پوشش‌های بیمه ای، هرزگاهی هم شاهد کاهش همان پوشش اندک بیمه ای هم هستیم، بنابراین به گفته بزرگان نظام سلامت تنها راه حل پیش قدم شدن شخص رئیس جمهور است تا برای همیشه دغدغه بیماری و سلامت ایرانیان که سالها پیش رهبر معظم انقلاب نیز این دغدغه را مطرح کرده بود، با تدبیری امیدبخش و با استراتژی بُرد - بُرد به سرانجام برساند.

 

اخبار اجتماعی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
حکایت 3 استاد هاشمی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فائزه هاشمی در میان اغتشاشگران بود



 

خبرگزاری فارس نوشت:فائزه هاشمی که در چند روز تعطیلات در تفرج در شمال کشور بسر می‌برد روز گذشته این منطقه را به قصد حضور در اغتشاشات تهران ترک کرد.


وی به همراه حدود ۱۵ نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد.