اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حوادث رانندگی نوروزی ۲۰۳ كشته و ۲۸۰۰ مجروح به جا گذاشت



 

حوادث رانندگی نوروزی ۲۰۳ كشته و ۲۸۰۰ مجروح به جا گذاشت

 

جمعیت هلال احمر اعلام كرد: حوادث رانندگی نوروزی در كشور از ۲۵ اسفند تا صبح ۸ فروردین امسال ۲۰۳ نفر كشته و ۲۸۵۳ تن مجروح بر جا گذاشت.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۹۰ از تاریخ ۲۵ اسفند سال ۸۹ تا صبح روز ۸ فروردین بالغ بر هزار و ۲۴۴ عملیات امدادی توسط امدادگران جمعیت هلال احمر در سراسر كشور انجام شده است.

امدادگران جمعیت هلال احمر در ادامه خدمات امدادی خود كه با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۹۰ كه از ۲۵ اسفند ۸۹ در سراسر جاده ها و محورهای مواصلاتی كشور شروع شد، تا صبح ۸ فروردین ۴ هزار و ۳۰۸ نفر را كه بر اثر حوادث مختلف دچار مشكل شده بودند، نجات دادند.

همچنین از ۲۵ اسفند ۸۹ تا صبح ۸ فروردین ۹۰ با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی در سراسر كشور تاكنون ۱۲۷۷خانوار و ۴۵۱۱ نفر بر اثر حوادث تصادفات رانندگی آسیب دیدند.

در ادامه كمك رسانی نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر ۱۳۷۳نفر از درمان های سرپایی پایگاه های هلال احمر در سراسر كشور بهره مند شدند و در این راستا نیز ۱۴۸۰مجروح نیز برای درمان بیشتر توسط امدادگران به مراكز درمانی انتقال یافتند.

در طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در سال ۹۰ كه تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت تاكنون ۲ هزار و ۹۰۸ نفر از افرادی كه بر اثر حوادث رانندگی در جاده ها دچار مشكل شده بودند اسكان اضطراری یافتند كه در بین این افراد نیز ۱۶۱۴بسته غذایی و ۲۰۴۶ بسته اقلام زیستی توزیع شده است.

به گزارش مركز كنترل و هماهنگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر بیشترین اسكان اضطراری در روز ۷ فروردین در استان اردبیل به علت بارش برف و همچنین برودت هوای سرد در جاده ها و محورهای مواصلاتی این استان صورت پذیرفته است.

به گزارش فارس، آمار نیروهای امدادی داوطلب جمعیت هلال احمر از آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال ۹۰ بالغ بر ۴۹ هزار و ۱۷۸ نفر روز بوده است..../فارس


ویدیو مرتبط :
انفجار در ترکیه ده ها کشته و مجروح برجای گذاشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیل ۶ كشته و ۵ مجروح در كرمان برجای گذاشت



 

سیل ۶ كشته و ۵ مجروح در كرمان برجای گذاشت

 

وقوع سیل در دو استان كرمان و سیستان بلوچستان طی روزهای اخیر موجب بروز خسارات و مشكلاتی برای هموطنان شده است، در كرمان سیل شش كشته و پنج مجروح برجای گذاشت و در سیستان بلوچستان نیز اگر چه قربانی نداشته است، اما دسترسی به ۸۰ روستای سیل زده استان را غیرممكن كرده است.

محمد جواد كامیاب، معاون عمرانی استانداری كرمان درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان كرمان اظهار كرد: براثر جاری شدن سیل شش تن جان خود را از دست دادند و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.

وی با بیان اینكه علیرغم بركات زیادی كه این بارندگی ها بعد از ۱۳ سال خشكسالی برای استان كرمان داشته است، خساراتی نیز به این استان وارد آورده است، افزود: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیل در روزهای گذشته ۳۷۰ واحد مسكونی به صورت ۱۰۰ درصد تخریب و به ۱۷هزار و ۴۹واحد مسكونی نیز خساراتی بین ۲۰ تا ۶۰ درصد وارد شد، این درحالیست كه ۱۲ هزار و هشت هكتار از اراضی باغی نیز به صورت كامل تخریب شده و ۴۷ هزار و ۱۸۳ هكتار اراضی باغی و زراعی نیز بین ۲۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیده است و ۷۰ هزار و ۴۷۸ راس دام تلف شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۲۳ روستا با قطعی آب مواجه شدند كه از این تعداد ۶۹ روستا همچنان با قطعی آب روبرو هستند اما مشكل قطعی آب در ماباقی روستاها برطرف شده است. همچنین ۵۶۶ روستاهم دچار قطعی برق بودند كه در حال حاضر قطعی برق در ۷۵ روستا ادامه دارد.

كامیاب خاطرنشان كرد: براثر وقوع سیل ۴۰۵ روستا در استان كرمان دچار آب گرفتگی شدند كه با اقدامات صورت گرفته از این تعداد ۸۸ روستا با مشكل آب گرفتگی مواجه اند.

وی در رابطه با خودروها و راه های آسیب دیده در این سیل هم گفت: این سیل منجر به آسیب دیدن ۷۹ دستگاه خودروی سواری و تخریب ۵۹۷ دهنه پل شد كه دو مورد از این پل ها از جمله راه های ارتباطی زهكلود، ایرانشهر و كهنوج ، فاریاب بوده كه در حال حاضر مسدود هستند و مابقی راه ها با همت پرسنل اداره راه و ترابری باز شده است.

معاون عمرانی استانداری كرمان در رابطه با روند امدادرسانی به حادثه دیدگان نیز اظهار كرد:امداد رسانی اولیه توسط جمعیت هلال احمر انجام شده كه براساس آن ۷۹۰ تخته چادر و اقلامی همچون پتو و مواد غذایی در بین سیل زدگان منطقه توزیع شده است و توزیع اقلام ضروری به سیل زدگان ادامه دارد.

وی با بیان اینكه در پی وقوع سیل ۳۷ مدرسه در استان كرمان آسیب دیده اند، افزود: مشكل چندانی در رابطه با وضعیت مدارس در مناطق حادثه دیده وجود ندارد و مدارس آسیب دیده هم در حال بازسازی است.

كامیاب در پایان از بازدید استاندار كرمان از منطقه زلزله زده رودبار جنوب خبر داد.

توزیع چادر بین ۹۴۵ خانواده سیل زده كرمان

همچنین كاووس محمودی ـ رییس جمعیت هلال احمر استان كرمان در گفت وگو با ایسنا از توزیع چادر بین ۹۴۵ خانواده سیل زده خبر داد و اظهار كرد: در بین سیل زدگان چادر و اقلام غذایی توزیع شد و با آرام شدن هوا وضعیت در بین این خانواده ها رو به بهبود می رود.

وی اضافه كرد: تاكنون ۱۰۰ تخته چادر در اختیار مدارس آسیب دیده قرار داده شده است تا برای تشكیل كلاس ها دچار مشكل نشوند.

محمودی نیز تلفات جانی این حادثه را شش كشته مجروح و ۵مجروح عنوان كرد و افزود: حال مجروحان این حادثه مطلوب بوده و این افراد به صورت سرپایی درمان شدند.

دسترسی به ۸۰ روستای سیل زده در سیستان و بلوچستان غیر ممكن شده است

وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان نیز خساراتی را در بر داشت كه شایانفر، مدیر كل مدیریت حوادث غیرمتقربه استان سیستان و بلوچستان در این باره به ایسنا گفت: وقوع سیل در این استان تلفات جانی در پی نداشته است و تنها در روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه، یك تن بر اثر وقوع صاعقه در منطقه دلگان جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارندگی با حدود ۸۲ میلی متر مربوط به شهرستان خاش است كه منجر به وقوع سیل و تخریب تعداد كمی از اماكن مسكونی شد.

شایانفر با اعلام بسته شدن پنج راه مواصلاتی به این استان، خاطرنشان كرد: راه های دلگان و ایرانشهر شب گذشته بازگشایی شد و در تلاش هستیم مابقی راه ها را نیز بازگشایی كنیم اما در مجموع دسترسی به حدود ۸۰ روستا مشكل است و از هلال احمر درخواست یك بالگرد برای بررسی منطقه كرده ایم.

اكثر راه های مواصلاتی به شهرستان دلگان قطع شده است

همچنین مصفا، معاون امداد و نجات جمعیت هلال استان سیستان و بلوچستان ـ نیز در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه بیشترین بارش و وقوع سیل در شهرستان دلگان بوده است، یادآور شد: اكثر راه های مواصلاتی به این شهرستان قطع شده است.

وی تاكید كرد: به منظور بررسی میزان خسارات و مشكلات مناطق سیل زده در این استان صبح روز جمعه یك فروند بالگرد آماده اعزام به این مناطق است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینكه نیروهای راه و ترابری در تلاش برای باز كردن راه های مسدود شده هستند، افزود: به محض باز شدن راه ها، نیروهای هلال احمر به منظور بررسی وضعیت از راه زمینی به مناطق سیل زده اعزام می شوند.

مصفا در خاتمه تصریح كرد: در صحبت هایی كه با اهالی روستاها داشته ایم، مشكل خاصی گزارش نشده است و تنها هشت خانوار گزارش دادند كه خانه هایشان تخریب شده است..../ گزارش : خبرگزارى ایسنا