اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله گله گرگ های گرسنه به دانشگاه آزاد خمین



 اخبار حوادث   - حمله گله گرگ های گرسنه به دانشگاه آزاد خمین

سه گرگ گرسنه که بر اثر بارش برف و برودت هوا و با هدف دستیابی به غذا وارد محوطه خوابگاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خمین شده بودند، وحشت دانشجویان را برانگیختند.

«مهدی کمانی » رییس خدمات ایمنی و آتش نشانی خمین در این زمینه اعلام کرد: نیروهای آتش نشانی در یک عملیات امدادی به همراه دو نفر از محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان این گرگها را با مهارت از محوطه خوابگاه دانشجویان دور کرده و به محیط زیست برگرداندند.

او گفت: تیم عملیاتی اعزامی به این ماموریت با ایجاد حفره ای در دیوار جنب دانشگاه و هدایت گرگها به این حفره همچنین محیط بانان با تیراندازی هوایی باعث گریختن گرگها از محوطه دانشگاه و برگشتن آنها به محیط زیست شدند.

رییس خدمات ایمنی و آتش نشانی خمین ادامه داد: با بررسی انجام شده وحوش با بارش برف و کمبود غذا از لوله های مسیل های آب وارد محوطه شده بودند .

دانشگاه آزاد اسلامی خمین با چهار هزار و500دانشجو در خارج از منطقه مسکونی شهر خمین واقع است.

اخبارحوادث  - ایرنا


ویدیو مرتبط :
حمله 5 عدد گرگ وحشی و گرسنه به یک مرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز مرگ پسرک در حمله گرگ گرسنه



اخبار,اخبار اجتماعی,راز مرگ پسرک در حمله گرگ گرسنه


 اخبار اجتماعی - راز مرگ پسرک در حمله گرگ گرسنه

مرگ پسربچه روستایی که گفته می‌شود طعمه گرگ گرسنه شده است معمای پیچیده‌ای را پیش روی تیم تحقیق قرار داد.

به گزارش ایران، در حالی که اهالی روستا می‌گویند گرگ‌های زیادی از سوی محیط‌زیست در حوالی خانه‌شان رهاسازی شده‌اند، مسئولان محیط‌زیست اصرار دارند در هیچ کجای ایران گرگی رهاسازی نمی‌شود.

  گم‌شدن پسرک روستایی
پسرک شامگاه دوشنبه 26 خرداد سال جاری وقتی در اطراف خانه پدربزرگش در روستای «کهریز بغازی» از توابع شهر «رزن» در استان همدان بازی می‌کرد به طرز مرموزی ناپدید شد.

ساعت از 5/8 شب گذشته و پسربچه به خانه‌اش برنگشته بود. مادر به در چشم دوخته بود تا پسرش از خانه پدربزرگ برگردد. ثانیه‌ها تند تند می‌گذشتند و اثری از «محمد مهدی» نبود.
ترس به جان مادر دلنگران افتاد. خواهر و برادر محمدمهدی به سراغ وی رفتند تا او را به خانه برگردانند اما با دستان خالی نزد مادر برگشتند.

همه حیرت‌زده و نگران بودند، مادر با شوهرش تماس گرفت تا وی را در جریان گم‌شدن پسر کوچک‌شان قرار دهد.

جست‌وجوهای روستایی‌ها آغاز شد اما هیچ اثری از پسرک روستایی نبود. شاهدان می‌گفتند محمدمهدی را ساعاتی قبل برابر خانه پدربزرگش و در حالی که با بچه‌های هم‌محلی‌شان بازی می‌کرد، دیده‌اند.

  یک ادعای وحشتناک
یکی از مردان روستایی در بین همه دلنگرانی‌ها ادعای وحشتناکی کرد و گفت: دیدم یک گرگ جسمی را در دهان داشت و دور می‌شد و احتمال می‌دهم شاید آن همان پسرک گمشده باشد.

  راز خاموش گندمزار
با ادعاهای این شاهد، تیم‌های عملیاتی و امدادی برای جست‌وجو و یافتن کودک وارد عمل شدند تا این‌که در برابر راز خاموش گندمزار قرار گرفتند و پی بردند پسرک طعمه گرگ گرسنه شده است.

«ابوالفضل قزلجه» پدر محمدمهدی که هنوز مرگ دلخراش کودکش را باور ندارد با صدایی لرزان و در حالی که مرتب گریه می‌کرد گفت: آن لحظه‌ها بدترین شب زندگی‌مان بود، وقتی همسرم با من تماس گرفت و خبر گم‌شدن محمدمهدی را داد سریعاً خودم را به خانه رساندم تا پسرمان را پیدا کنیم ولی خبری از او نبود. محمدمهدی در آن روز یک شلوار لی با بلوز مشکی و زرد به تن داشت و دمپایی به پایش بود.

وقتی یکی از روستایی‌ها گفت که دیده است یک گرگ جسم زردی بر دهان دارد در همه جا به دنبال ردی از پسرمان بودیم تا این‌که در 50 متری خانه پدری‌ام نزدیکی گندمزار دمپایی‌های محمدمهدی را که به صورت نامرتب و با فاصله از هم روی زمین افتاده بودند دیدیم.

 این پدر سیاهپوش ادامه داد تا ساعت 2 بامداد همه روستا را زیر و رو کردیم و سپس 100متر دورتر از خانه پدری‌ام شلوار محمدمهدی را در حالی که بر زمین افتاده بود پیدا کردیم. مشخص بود وقتی گرگ بچه‌ام را روی زمین می‌کشیده شلوار از پایش درآمده است.

تلاش امدادگران و تیم‌های عملیاتی ادامه داشت ولی از پسرم خبری نبود تا این‌که سرانجام ساعت 5 صبح روز پنجشنبه 29 خردادماه وقتی یکی از اهالی برای‌ آبیاری و زراعت به 500 متری روستا داخل گندمزار رفته بود متوجه یک لخته خون و برهم خوردن زمین‌های زراعی شد.

پدر محمدمهدی گفت: وقتی از این موضوع باخبر شدیم خودمان را به گندمزار رساندیم و با قسمتی از جسد پسرم مواجه‌ شدیم. در گوشه‌‌ای از مزرعه پیراهنش که تکه پاره و خونی بود را پیدا کردیم و پلیس را در جریان قرار دادیم.

پس از پیدا شدن قسمت‌هایی از جسد پسرک 4 ساله، مأموران آن را به پزشکی قانونی رزن تحویل دادند و کارشناسان پس از بررسی‌ها اعلام کردند پسرک روستایی طعمه گرگ درنده شده است اما این پایان بررسی‌های پزشکی نبود و وقتی جسد پسرک به پزشکی قانونی استان همدان انتقال یافت کارشناسان پزشکی جنایی اعلام کردند پسرک از سوی یک حیوان وحشی مورد حمله قرار گرفته است و این حیوان نمی‌تواند گرگ باشد.
 
 حتماً گرگ بود!
پدر محمدمهدی که بر این باور است حیوان وحشی همان گرگ است،‌ گفت:‌ برخی اهالی روستا قبلاً دیده بودند محیط‌زیست و حیات‌وحش با خودروی خاور تعدادی گرگ را در اطراف روستا رها کرده است اما حالا که برای شکایت از محیط‌زیست به دادسرای شهر دنق رفتم با تعجب از آن‌ها می‌شنوم که می‌گویند هیچ جرمی صورت نگرفته است و نمی‌توانم از محیط‌زیست شکایت کنم.


هر چند که من از پیگیری‌هایم دست برنمی‌دارم و همچنان شکایتم را از محیط‌زیست ادامه خواهم داد تا به نتیجه برسم.
 
 عدم رهاسازی گرگ
«جواد نوری اظهر» رئیس اداره محیط‌زیست رزن نیز به شوک گفت: این حادثه عجیبی است که برای پسر 4 ساله رخ داده و همه متأثر و ناراحت هستیم.

وی افزود: در این پرونده زوایای پنهانی وجود دارد و به عقیده من نمی‌توان به صراحت گفت که گرگ عامل کشتار محمدمهدی بوده است. به من اطلاع داده‌اند در زمان پیدا شدن دمپایی‌های پسرک آن‌ها جفت شده در 50 متری خانه پدربزرگش قرار داشتند که این عجیب است چرا که اگر این پسرک از ابتدا طعمه گرگ شده باشد باید دمپایی‌ها نامرتب بودند. همچنین شلوار محمدمهدی نیز در کنار گندمزار در حالی پیدا شد که تا شده بود و هیچ اثری از پارگی و لکه‌های خون روی آن دیده نمی‌شد.
 
 شاهد دروغگو
این مقام محیط‌زیست پرده از ماجرای عجیب دیگری برداشت و گفت: شاهد ماجرا نیز اظهارات ضد و نقیضی ارائه داده است زیرا وی در شب حادثه ابتدا بیان کرده دیده است یک گرگ جسمی را به دندان گرفته و رفته اما فردای آن روز آن مرد کلاً منکر ماجرا شده و بیان کرده هیچ چیزی را مشاهده نکرده است. همچنین زمانی که بخشی از جسد پسربچه در گندمزار پیدا شد این اندام خیلی تمیز بود و شاید پسرک در مرحله دوم قربانی و طعمه گرگ شده باشد و امیدواریم این فرضیه بررسی شود.

جواد نوری اظهر درخصوص رهاسازی گرگ‌ها نیز گفت: به هیچ عنوان این امر واقعیت ندارد. شاید یوزپلنگ یا حیوانات دیگری نیز از سوی محیط‌زیست در مناطق حفاظت‌شده رهاسازی شوند اما هرگز محیط‌زیست گرگ‌ها را رها نمی‌کند و این یک دستورالعمل است و این سخنان شایعه‌ای بیش نیست که در میان مردم به اشتباه و غلط دهان به دهان می‌چرخد.

بنابر این گزارش، با دستور بازپرس پرونده تیمی از پلیس و کارشناسان در حال بررسی‌های ویژه هستند تا پرده از زوایای پنهان مرگ تلخ پسربچه روستایی بردارند.
اخبار اجتماعی - ایران