اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله دهها افراط گرای مصری به اقامتگاه حافظ منافع ایران در قاهره



حمله به اقامتگاه  حافظ منافع ایران در قاهره

حمله دهها افراط گرای مصری به اقامتگاه حافظ منافع ایران در قاهره

یکی از مهاجمان هم تلاش کرد پرچم مخالفان حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را بر فراز اقامتگاه حافظ منافع ایران نصب کند که با واکنش شماری از حاضران در اقامتگاه روبه رو شد.

شماری از افراط گرایان سنی مذهب با تجمع مقابل اقامتگاه حافظ منافع ایران در قاهره، علیه ایران، شیعه و اخوان المسلمین شعارهایی سر دادند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سایت روزنامه مصری الیوم السابع، مهاجمان همچنین یکی از موانع امنیتی مقابل اقامتگاه حافظ منافع ایران را تخریب کردند. این معترضان بارها به اقامتگاه حافظ منافع ایران  حمله و تلاش کردند وارد آن شوند اما نیروهای امنیتی مصر مانع شدند.

شماری از آنها همچنین جمله هایی علیه ایران و اخوان المسلمین از جمله "اخوان ما را به ایران فروختند" را بر روی دیوار اقامتگاه حافظ منافع ایران نوشتند.

این افراد شعارهایی نیز علیه حضور گردشگران ایرانی در مصر، نزدیکی روابط میان قاهره – تهران سردادند و خواستار قطع روابط با ایران و اخراج حافظ منافع ایران از مصر شدند.

یکی از مهاجمان هم تلاش کرد پرچم مخالفان حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه را بر فراز اقامتگاه حافظ منافع ایران نصب کند که با واکنش شماری از حاضران در اقامتگاه روبه رو شد.

بی بی سی هم گزارش داد دهها نفر از سنی های تندرو به اقامتگاه حافظ منافع ایران در قاهره حمله و تلاش کردند وارد شوند. آنها همچنین به سمت اقامتگاه سنگ پرتاب کردند.

رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره در واکنش به این موضوع  ضمن اعلام آمادگی برای گفتگو با مخالفان در محل اقامتگاه گفت: ملت مصر از روابط ایران و مصر حمایت می کند زیرا آنها می دانند که تهران خواهان خوبی مصر است.

مجتبی امانی در مصاحبه با شبکه "الجزیره مباشر مصر" افزود: وجود خشم در میان مردم مصر به عنوان تایید کننده و مخالف ازسرگیری روابط تهران – قاهره قابل پیش بینی بود.

وی افزود: 65 درصد از ملت مصر ازسرگیری روابط تهران – قاهره را تایید می کند این موضوع را حتی یکی از موسسات آمریکایی معتبر فعال در زمینه نظرسنجی نیز اعلام کرده است.

امانی افزود: هیچ مقام ایرانی به صحابه پیامبر اسلام توهین نمی کند. مقامات ایرانی به اهل سنت واز ابوبکرصدیق و عمربن خطاب تا عثمان بن عفان و علی بن ابیطالب احترام می گذارند .

وی افزود: هیچ ترسی از گردشگران ایرانی موجود در مصر وجود ندارد./عصرایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
اخراج سخنرانان افراط گرای مساجد الجزایر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حافظ منافع ایران: حمله به احمدی نژاد دروغ است/ مهمان‌پرست: حمله به احمدی نژاد، موضع مصر نیست



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حافظ منافع ایران: حمله به احمدی نژاد دروغ است/ مهمان‌پرست: حمله به احمدی نژاد، موضع مصر نیست

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر تاکید کرد هیچ مشکلی در سفر رئیس جمهوری کشورمان به قاهره به وجود نیامده و شایعات برخی رسانه ها مبنی بر حمله به وی صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع ، مجتبی امانی ضمن تکذیب حمله به احمدی نژاد در برابر مسجد امام حسین(ع) گفت: هزاران نفر در حمایت از رئیس جمهوری ایران و روابط ایران و مصر در محل حاضر بودند و شعارهایی در حمایت از وی سر می دادند و مشکلی به وجود نیامد.

وی افزود: افرادی که در محل حضور داشتند به شکل خودجوش در محل حاضر بودند و از طریق رسانه ها از سفر احمدی نژاد مطلع شدند و نماز عشاء را با رئیس جمهوری در مسجد حضرت زینب(س) به جا آوردند.

امانی بیان کرد: اخبار مربوط به حمله به احمدی نژاد تلاشی برای ضربه زدن به روابط ایران و مصر است.

مهمان‌پرست: حمله به احمدی نژاد نشان دهنده موضع مصر نیست

دستیار ویژه وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد که حمله یک جوان به سمت رییس‌جمهور کشورمان در مصر نشان‌دهنده موضع این کشور نیست.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره حمله یک مهاجم به سمت رییس‌جمهور در مصر اظهار کرد: شنیدم یک نفر می‌خواسته رفتار اعتراض‌آمیری داشته باشد، در عین حال ممکن است هر کسی در هر جایی بخواهد رفتاری را انجام دهد، اما آن رفتار خیلی نشان‌دهنده موضع یک کشور نیست. آن‌چه برای ما ملاک است رفتار مسوولان و ملت مصر است که به جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ احترام می‌گذارند. ما دو ملت با سابقه تمدنی و تاریخی هستیم و ظرفیت‌های دو کشور باید به نفع منطقه و دو ملت باشد و این سفر از بهترین سفرهای کمک کننده و موثر در روابط دو کشور و ایجاد ثبات در منطقه است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان که عصر سه‌شنبه از زیارت "راس‌الحسین" باز می‌گشت، مورد تعرض یک جوان که گفته می‌شود از معترضان سوری بوده قرار گرفت. این فرد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

او درباره خبری مبنی بر اعلام ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای نصب نسل جدید سانتریفیوژ‌ها در سایت نطنز اظهار کرد: همه فعالیت‌های هسته‌یی‌ ایران با هماهنگی آژانس و اطلاع‌رسانی می‌شود. آن چیزی که بر اساس ان. پی. تی باید رعایت کنیم این است که فعالیت غنی‌سازی با اهداف نظامی صورت نگیرد و در حال حاضر هم فعالیت غنی‌سازی ایران در دو بخش تا پنج درصد و تا 20 درصد تحت نظارت آژانس در حال انجام است.

مهمان‌پرست درباره جوسازی رسانه‌های غربی درباره نصب سانتریفیوژ‌های نسل جدید گفت: وقتی فعالیتی در چارچوب حقوق یک کشور است، استفاده از تجهیزاتی که سرعت و کیفیت آن بالاست، اصل آن فعالیت را نقض نمی‌کند و ما در چارچوب تعهدات‌مان حرکت می‌کنیم و هر فعالیتی که بخواهیم انجام دهیم را از قبل به آژانس اطلاع می‌دهیم.

خبرگزاری های مهر و ایسنا در حالی به موضوع حمله به احمدی نژاد در قاهره پرداخته اند که فیلمی از هنگام حمله یک جوان به احمدی نژاد با استفاده از لنگه های کفش در اینترنت منتشر شده است.

منبع این فیلم خبرگزاری آناتولی ترکیه است که در سایت این خبرگزاری هم منتشر شده است./عصرایران