اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله به مسئولان فیس‌بوكی



فیس بوک,رفع فیلتر فیس بوک

 دبیر کمیته فیلترینگ فیس‌بوک را صهیونیستی خواند
حمله به مسئولان فیس‌بوكی

روزنامه قانون نوشت:

امروز یك ماه از شروع به‌كار رسمی‌دولت می‌گذرد. در این مدت دستگاه دیپلماسی كشور چنان با سرعت به سمت حل و فصل چالش‌های ایران با جهان خارج رفته كه برای كارشناسان تعجب برانگیز است‌. غربی‌ها از اقدامات ظریف و روحانی شگفت زده شده اند.

 

در این مدت پالس‌های مثبت بین ایران و غرب رد و بدل شد‌، بر آتش هولوكاست به بهترین نحو آب ریخته شد و در مناقشه سوریه تیم دو نفره ظریف و روحانی به همراه همكاران ایشان پروژه‌ای را مدیریت كردند كه سرانجام به تاخیر و شاید هم ممانعت از جنگی حتمی‌منتهی شد. اما این همه كار دیپلمات‌های ایرانی نیست‌.

 

آقای وزیر به محض اینكه از مجلس رای اعتماد گرفت صفحه خود در فیس‌بوك را فعال كرد‌.مخاطبانش از حدود 10 هزار نفر به سرعت به بالای 100 هزار رسید‌.

 

در شبكه اجتماعی (توئیتر) بود كه در اقدامی‌مشابه شعبده بازی آب بر آتش هولوكاست ریخت‌. در تهییج افكار عمومی‌علیه جنگ در سوریه از فیس‌بوكش استفاده كرد‌. خلاصه اینكه در ماشین و خانه برای مردم و جوانان استاتوس گذاشت‌.

 

استاتوس‌هایی كه ده‌ها هزار لایك خورد و هزاران دیدگاه داشت! واقعا وزارت امور خارجه با دم و دستگاه عریض و طویلش چگونه می‌توانست این همه مخاطب داشته باشد. با اینكه ظرفیت فیس‌بوك هر روز برای دستگاه دیپلماسی و مملكت فرصت آفرین بود‌، دیروز گروهی ناشناس بر صفحه ظریف حمله كرده و با هك كردن آن برای ساعاتی نگرانی آفریدند‌.

 

هك كنندگان ناشناس پیامی‌درباره انتخابات سال 1388 بر صفحه ظریف گذاشته بودند‌. این اتفاق دقیقا ساعاتی بعد از آن رخ داد كه  عبدالصمد خرم‌آبادی، دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفته بود كه فیس‌بوک به نیابت از CIA وظیفه جمع‌آوری اطلاعات آشکار از شهروندان سراسر جهان را برعهده گرفته است.

 

در حالی‌كه این‌روزها حضور وزرای دولت روحانی در فیس‌بوك زمزمه‌های رفع فیلتر از این شبكه اجتماعی را به راه انداخته بود دبیر كارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه آب پاكی به دست كاربران فیس بوك ریخت و نه تنها رفع فیلتر را غیرممكن دانست بلكه با صهیونیستی خواندن این شبكه به مخاطبان هشدار داد.


مشاور قضایی دادستان کل کشور همچنین اظهار داشت: شاید اطلاعات یک یا چند فرد از شهروندان عادی یک کشور به تنهایی بی اهمیت به نظر برسد و برای دشمن ارزش چندانی نداشته باشد اما اطلاعات جمع کثیری از شهروندان یک کشور و تحلیلی که از پردازش این اطلاعات به دست می‌آید ارزش شگفت انگیز و حیاتی دارد.


 وی افزود: در صورتی که این اطلاعات به دست دشمن برسد، آن کشور در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت، علاوه بر این حتی اطلاعات شخصی یک فرد خاص نیز (مثلا در شرایطی که این فرد یکی از دانشمندان یا نخبگان علمی‌یا یکی از مسئولان سیاسی یا نظامی‌کشور باشد) می‌تواند برای سرویس‌های جاسوسی دشمن اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.


 فیلترینگ ریختن دریا به كوزه است
در همین رابطه یك كارشناس مسائل آموزشی به «قانون» گفت : اگر فیلترینگ برداشته شود اولین نتیجه آن بیکار شدن آقای خرم آبادی است و قاعدتا ایشان باید از شغل خودش دفاع کند.

 

تقلیل همه مسائل زندگی به سیاست و تقلیل سیاست به فعالیت‌های جاسوسی جایی برای بحث باقی نمی‌گذارد‌. من نمی‌دانم آقای خرم‌آبادی چه اندازه با فضای مجازی آشنایی دارند. فیس بوک جای رد و بدل کردن اطلاعات سری و طبقه بندی شده نیست. اگر قرار باشد تحلیل‌های بی پایه ارائه کنیم ‌، با استدلال‌هایی  از همین نوع می‌توان اثبات کرد که صهیو نیسم و استکبار جهانی نمی‌خواهند ایرانی‌ها از ابزارهای جدید ارتباطی مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک استفاده کنند تا صدای ما  در فضای  مجازی شنیده نشود و پیام ما به گوش مردمان تشنه حقیقت نرسد.

 

اخلاق در اینترنت مانند اخلاق در جامعه است. شما به چیزهایی دسترسی خواهی داشت که مورد علاقه شماست. انسان‌ها بر اساس فطرت خود میل به امور نیک دارند و همین تمایل در شبکه‌های اجتماعی مجازی هم نمود پیدا می‌کند. 


شیرزاد عبداللهی اضافه كرد: فیلترینگ به بهانه سیاسی و امنیتی  مانند ریختن دریا در کوزه است. زندگی که همه اش سیاست نیست و همه کسانی هم که در فیس بوک حضور دارند سیاسی نیستند.

 

فیس بوک یک شبکه گسترده اجتماعی است. دوستان قدیمی‌همدیگر را پیدا می‌کنند‌. اعضای خانواده که از هم دور افتاده اند دور هم جمع می‌شوند و با هم گپ می‌زنند و عکس مبادله می‌کنند‌، دوستان خبرها را خیلی سریع به هم منتقل می‌کنند. هر کس با هر گرایشی می‌تواند صفحه ای برای خود بازکند و در باره هر موضوعی نظرات خود را با دیگران در میان بگذارد. جز اتصال به اینترنت هیچ محدودیتی وجود ندارد‌.


وی افزود : می‌توان در فضای مجازی و به‌خصوص در فیس بوک کمپین ضد جنگ راه‌اندازی کرد، می‌توان با  فیس بوک به عنوان یک رسانه خرد انحصار رسانه‌های خبری بزرگ دنیا را شکست.

 

می‌توان حقایق دینی را مستقیما به گوش مشتاقان آن در سراسر دنیا رساند‌، می‌توان هیات‌های مذهبی تشکیل داد. می‌توان شبکه‌های آموزشی راه اندازی کرد.  فیس بوک به اجتماعی شدن خبر و سیاست هم کمک می‌کند. نقش شبکه‌های اجتماعی درافشای جنایت‌های دولت اسراییل کاملا چشمگیر است. گوانتانامو و  زندان ابوغریب از طریق همین شبکه‌ها افشاشد.


این كاربر فیس‌بوك در پاسخ به «قانون»  خاطر نشان كرد:
آدم‌های ضعیف می‌توانند صدای خود را به گوش دیگران برسانند. فیس بوک را ما اختراع نکرده ایم همچنان که قبل از آن رادیو‌، تلویزیون‌، تلفن همراه‌، اینترنت‌، وبلاگ و صدها ابزار رسانه ای دیگر را  هم ما اختراع نکرده بودیم.

 

اینکه دیگران از این ابزارها استفاده غلط می‌کنند را نمی‌توان بهانه ای کرد برای اینکه ما از این ابزارها استفاده درست نکنیم. اینکه جامعه را از امکانات ارتباطی جدید محروم کنیم منجر به عقب افتادگی جامعه می‌شود.

 

از همه مهم تر ابزار فیلترینگ در دنیای پیشرفته امروز جواب نمی‌دهد و کاملا بی فایده است. فیلترینگ را می‌توان دور زد.  فیلترینگ فقط امکان کنترل صحیح بر اینترنت و فضاهایی مانند فیس بوک را از بین می‌برد. انسان‌ها هم به طور طبیعی به چیزهایی که ممنوعه است حریص ترند.


فیس‌بوك ؛ بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی
در همین رابطه علی اصغر شفیعیان سردبیر سایت انصاف نیوز هم به «قانون» گفت : حرف‌های آقای خرم آبادی غلط نیست، همچنان که الان من و شما و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما می‌توانیم صفحه‌  باراک اوباما یا دیگران را رصد کنیم، آنها و سیا و غیره هم می‌توانند صفحه  جواد ظریف و باقی مردم را رصد کنند.

 

آنچه مهم است اینکه فیسبوک مانند تلفن و اینترنت، یک وسیله  ارتباط عمومی‌است. الان شرکت‌هایی به صورت کاملا حرفه‌ای برای تحقیق بازار کالاها و خدمات در فیس‌بوک فعالیت می‌کنند؛ حالا این کالاها می‌توانند خودرو یا خبر یا خدماتی باشند. حتی خود آقای خرم آبادی می‌تواند از فیس‌بوک برای ارزیابی نظر ایرانیان از عملکرد کمیته‌  فیلترینگ استفاده کند یا از آنها برای طرد و حذف محتوای مجرمانه از جمله صفحات پرنوگرافی کمک بگیرد.


این روزنامه نگار از طریق صفحه فیس‌بوكش گفت : " الان چند میلیون ایرانی از داخل ایران با استفاده از فیلتر شکن وارد فیس‌بوک می‌شوند، آیا می‌توانیم همه را به قانون شکنی متهم کنیم یا آنها را عامل صهیونیست‌ها بخوانیم؟

 

آیا همه‌  آنها می‌خواهند به صفحاتی با محتوای مجرمانه بروند؟ این کمی‌بی انصافی است که ایرانی‌ها را اینقدر ناتوان از تشخیص بدانیم. اگر از مسئله بودن فیس‌بوک عبور کنیم، به بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی‌تبدیل خواهد شد؛ برای دفاع از حقانیت ایران و ایرانی  و نشان دادن اسلام غیر‌تکفیری."


حال پرسش این است كه چرا در حالی‌كه عموم نخبگان اجتماعی به فرصت بودن فیس‌بوك تاكید دارند‌، سیاسیون حكومتی آن‌را تهدید تلقی می‌كنند؟ آیا نمی‌توان از این ظرفیت به نفع منافع جمهوری اسلامی‌و اسلام و تشیع بهره‌برداری كرد؟ یا اینكه مسئله فقط ضربه به دستگاه دیپلماسی است و هك صفحه دكتر ظریف هم هشداری به وی بوده برای كوتاه كردن دستش از این فرصت‌. واقعا ماجرا چیست ؟
روزنامه قانون

 

 


ویدیو مرتبط :
بروبكس فیس بوكی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله منافقین به صفحه فیس بوک رضا عطاران



 

حمله منافقین به صفحه فیس بوک رضا عطاران

 

منافقین با ورود به صفحه فیس بوک رضا عطاران به آنرا مورد حمله قرار دادند.منافقین با حضور در صفحات فیس بوك رضا عطاران که توسط هوادارانش ساخته شده تلاش کردند رد پای سركردگان فراموش شده خود را در آنجا ثبت كنند.

این ماجرا در حالی صورت می گیرد که پیش از این نیز برخی با سوء استفاده ازمحبوبیت هنر پیشه ها درصدد بهره برداری سیاسی از آنان بودند.

دراین زمینه می توان به سوءاستفاده برخی سفارت خانه ها از این هنرمندان اشاره کرد.

گفته می شود عمده ترین اهداف فرقه رجوی از این كار عبارتند از تبلیغ پرخرج شعارهای منافقین با عكس مریم رجوی در سمت راست صفحات فیس بوك ایرانی زبان ها، تبلیغ تظاهرات های چند نفره منافقین، ایجاد صفحات غیرسیاسی با هدف بدام انداختن افراد معمولی و غیرسیاسی و تبلیغ اخبار منافقین در لابلای متن ها و نفوذ در صفحات افراد معروف داخل كشور از طریق درج پیام سركردگان منافقین است.... / جهان نیوز