اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله انتحاری در عراق با 76 کشته و زخمی



 


برخی خبرگزاری های عراقی هم گزارش داده بودند که این انفجارها در نزدیک یک مسجد متعلق به شیعیان منطقه رخ داده است.

کشته شدن دهها عراقی بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در شمال شرقی بغداد و کشته شدن یک نظامی دیگر ارتش آمریکا از مهمترین تحولات امنیتی عراق به شمار می رود.

به گزارش مهر به نقل از شبکه الجزیره، آمار ضد و نقیضی درباره میزان تلفات این عملیات انتحاری گفته شده است در حالی که رویترز و آسوشیتدپرس از کشته شدن 13 نفر و زخمی شدن دست کم 30 نفر خبر داده اند، خبرگزاری فرانسه از کشته شدن 30 نفر و زخمی شدن 46 نفر دیگر گزارش داده اند.

اما حیدرالتمیمی روزنامه نگار عراقی ساکن دیاله در تماس تلفنی با الجزیره شمار کشته شدگان را 28 نفر و مجروحان را 46 نفر اعلام کرده است که در میان آنها چند زن و کودک و همچنین چند نیروی پلیس هم به چشم می خورند.

وی از افزایش شمار قربانیان به سبب ضعیف بودن کمکهای پزشکی ابراز نگرانی کرد.

وی در تشریح این حادثه تروریستی گفت : یک خودروی بمبگذاری شده در جاده ای در نزدیک مرکز بهداشتی پارک شده بود که ناگهان منفجر شد.

این روزنامه نگار عراقی همچنین از انفجار دو بمب کارگذاشته شده در نزدیک این مرکز پس از انفجار خودروی بمبگذاری شده خبر داد.

برخی خبرگزاری های عراقی هم گزارش داده بودند که این انفجارها در نزدیک یک مسجد متعلق به شیعیان منطقه رخ داده است.

کشته شدن یک نظامی آمریکایی در عراق

از سوی دیگر یک نظامی آمریکایی بر اثر انفجار بمب در استان دیاله کشته شد.

با کشته شدن این نظامی، شمار کشته شدگان ارتش آمریکا در عراق از زمان جنگ در سال 2003 تا کنون به چهار هزار و 413 نظامی رسید.

بر اساس بیانیه ارتش آمریکا، این نظامی بر اثر انفجار بمبی که در کنار جاده کار گذاشته شده بود، کشته شد.

این در حالی است که اودیرنو فرمانده نظامیان آمریکایی در عراق گفته است تاخیر در تشکیل دولت جدید عراق، طرحهای کشورش درباره عقب نشینی را تغییر نخواهد داد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
حمله انتحاری به مسجد شیعیان کویت با دهها کشته و زخمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله تروریستی به اتوبوس زائران ایرانی در عراق/ 6 نفر کشته و زخمی شدند



حمله تروریستی به اتوبوس زائران ایرانی در عراق/ 6 نفر کشته و زخمی شدند

رسانه های عراقی از حمله تروریست های تکفیری به اتوبوس حامل زائران ایرانی در تکریت و شهید و زخمی شدن 6 نفر خبر دادند.

به گزارش مهر، خبرگزاری براثا در خبری فوری اعلام کرد که اتوبوس زائران ایرانی در منطقه الدجیل در جنوب تکریت هدف انفجار تروریستی قرار گرفت.

بر اثر این انفجار تروریستی که تروریست های تکفیری عامل آن بودند، تاکنون دو زائر ایرانی شهید و چهار نفر دیگر زخمی شده اند./مهر