اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمله انتحاری بوكوحرام به دانشگاه در نیجریه



اخبار,اخباربین الملل, بوکوحرام

 

 اخبار بین الملل -  49کشته و زخمی در حمله به دانشگاه
حمله انتحاری بوكوحرام به دانشگاه در نیجریه

 حمله انتحاری به محوطه دانشگاه کانو در شمال نیجریه دست کم 15 کشته و 34 زخمی برجای گذاشت.

 فرمانده پلیس ایالت کانو اعلام کرد که دو عامل انتحاری پیش از منفجر کردن خود در محوطه دانشگاه کانو با نیروهای امنیتی درگیر شدند.به گفته وی این حمله 15 کشته و 34 زخمی برجای گذاشت که مجروحان سریعا به بیمارستان منتقل شدند و نیروهای پلیس توانستند دو شورشی را به هلاکت برسانند. زمانی که شورشیان حمله کردند اکثر قربانیان در سالن اجتماعات دانشگاه حضور داشته‌اند.

ساختمان‌های آموزشی ایالت کانو که بزرگترین شهر شمال نیجریه است و اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، بیشتر اوقات هدف حملات گروه تروریستی بوکوحرام قرار می‌گیرند، چراکه نام این گروه به زبان هوسا به معنای «آموزش غربی حرام است» می‌باشد و آنها مخالف هرگونه آموزش آکادمیک هستند. از پنج سال گذشته تاکنون در حملات گروه بوکوحرام بیش از 10 هزار تن کشته شده‌اند. این گروه تروریستی در هفته‌های گذشته در شمال شرق نیجریه شهرها و روستاهای متعددی را به تملک خود در آورده‌است.

 اخبار  بین الملل - ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
عملیات تروریستی سنى هاى تندروى بوكوحرام در نیجریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چندین کشته در حمله انتحاری یک زن در نیجریه



اخبار,اخبار بین الملل , گروه بوکو حرام

 

اخبار بین الملل - چندین کشته در حمله انتحاری یک زن در نیجریه

یک بمب‌گذار انتحاری زن روز یکشنبه خود را در بازاری در شمال شرقی نیجریه منفجر کرد و چندین نفر را کشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از شهر کانو در نیجریه، شاهدان عینی گفتند، این حمله در شهر آزاره در ایالت بائوچی رخ داد که در همسایگی سه ایالتی قرار دارد که با بدترین حملات گروه بوکو حرام مواجه هستند.

یکی از شاهدان گفت: یک بمب گذار هنگام بسته شدن بازار وارد شد و خود را در میان تمام تاجران حاضر و مشتریان آنها منفجر ساخت.

الیو حبیب یک شاهد دیگر به خبرگزاری فرانسه گفت: من شاهد دست کم هشت جنازه و شمار زیادی زخمی بودم.
اخبار بین الملل - ایرنا