اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حملات سایبری ایران مانند11 سپتامبر است / برای مقابله با ایران " گنبد آهنین دیجیتال " درست می کنیم



آمریکا: حملات سایبری ایران مانند11 سپتامبر است / اسرائیل: برای مقابله با ایران " گنبد آهنین دیجیتال " درست می کنیم

لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی اخیر خود در یک اجلاس امنیتی در نیویورک با متهم کردن ایران به انجام حملات سایبری به آمریکا ، این حملات را با واقعه تروریستی 11 سپتامبر و یا حمله ژاپن به بندر " پرل هاربر" آمریکا در سال 1941 مقایسه کرد.بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می گوید که هکرهای ایرانی همه روزه به شبکه اینترنتی اسراییل حملات سایبری می کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران نتانیاهو در سخنان روز یکشنبه خود در کابینه اسراییل با ادعای حملات بی وقفه ایران به شبکه اینترنتی اسراییل افزود: برای مقابله با این حملات سال گذشته دستور تشکیل یک "مرکز فرماندهی مقابله با حملات سایبری" را صادر کرده ام.

از نظر نخست وزیر اسراییل کار این مرکز مقابله با تهدیدات سایبری ناشی از ایران است و این مرکز همان طور که سیستم دفاع ضد موشکی اسراییل ( گنبد آهنین ) باید شهرها و تاسیسات فیزیکی اسراییل را از تیر رس موشک های ایران ، حزب الله و حماس محافظت کند ، باید از امنیت فضای سایبری اسراییل در برابر تهدیدات ایران محافظت کند.

نتانیاهو طرح مقابله با حملات سایبری ایران را " گنبد آهنین دیجیتال " خواند و گفت هنوز تا شکل گیری کامل این گنبد آهنین زمان و فرصت لازم است.

گفتنی است در روزهای اخیر کشورهای غربی هم ادعاهای زیادی را درباره انجام حملات سایبری از سوی ایران به بانک ها ، شرکت ها و حتی شرکت های نفتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مطرح کرده اند.

جمهوری اسلامی ایران ادعای انجام حملات سایبری را تکذیب کرده است.

همچنین لئون پانه تا وزیر دفاع امریکا در سخنرانی اخیر خود در یک اجلاس امنیتی در نیویورک با متهم کردن ایران به انجام حملات سایبری به آمریکا ، این حملات را با واقعه تروریستی 11 سپتامبر و یا حمله ژاپن به بندر " پرل هاربر" آمریکا در سال 1941 مقایسه کرد.

در اثر حمله ژاپن به پرل هاربر آمریکا رسما وارد جنگ دوم جهانی شد و به دولت ژاپن اعلان جنگ داد. همچنین پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر آمریکا به افغانستان حمله نظامی کرد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
حملات سایبری بر ضد ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح های هاگل برای مقابله با ایران؛ از سیستم های ضد موشکی تا حملات سایبری



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

طرح های هاگل برای مقابله با ایران؛ از سیستم های ضد موشکی تا حملات سایبری

چاک هاگل وزیر دفاع جدید آمریکا می گوید وزارت دفاع (پنتاگون) در دوره ریاست او طرح هایی برای مقابله با آنچه نقش " مخرب" ایران در منطقه و جهان خوانده است، دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از بلومبرگ هاگل در پاسخی مکتوب به سوالات چند تن از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات در ماه گذشته و قبل از رای مثبت سنا به او به عنوان وزیر دفاع آمریکا، با اشاره به اینکه وزارت دفاع طرح هایی برای مقابله با نقش مخرب و ثبات زدای ایران در دست تهیه دارد، به کنگره وعده داده است که او به عنوان وزیر دفاع به دنبال مقابله با نفوذ مخرب ایران برخواهد آمد.

هاگل که در پاسخ مکتوب به پرسش های کمیته امور نیروهای مسلح سنا و مخالفان جمهوریخواه خود در سنا این پاسخ مکتوب را خطاب به "کارل لوین" رییس دموکرات کمیته و " جیمز اینهوف" یکی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه نوشته است ، تاکید کرده است:" فعالیت های ایران بدخواهانه و ثبات زدا هستند ؛ وزارت دفاع آمریکا از تلاشهای دیپلماتیک و اطلاعاتی آمریکا برای مهار گروه های ترورریستی وابسته به ایران در صورت دستور رییس جمهوری و برای مختل کردن فعالیت های بد خواهانه ایران علیه آمریکا، مشارکت خواهد کرد."

هاگل در این نامه تاکید کرده است مقابله با ایران و مهار فعالیت های این کشور در صورت صلاحدید رییس جمهور و دستور او می تواند طیفی از اقدامات از جمله حملات سایبری را شامل شود.

وزیر دفاع جدید آمریکا همچنین به سناتورهای کنگره وعده داده که وزارت دفاع تحت سرپرستی او طرح های جدی و قابل اجرا برای استفاده احتمالی از گزینه نظامی علیه  ایران را آماده و در برای تصمیم گیری در اختیار کاخ سفید قرار خواهد داد.

هاگل همچنین به کنگره تضمین داده که برای مقابله با تهدیدات موشکی ناشی از ایران علیه منافع آمریکا و متحدان این کشور در منطقه کارایی و کفایت سیستم های دفاع ضد موشکی متحدان آمریکا در منطقه را مورد ارزیابی قرار خواهد داد و در صورت نیاز این سیستم ها را مجهز خواهد کرد./عصرایران