اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حمایت 15 دانشگاه از وزیر علوم


شورای صنفی دانشجویی دانشگاه های علامه طباطبایی، امیرکبیر، صنعتی شریف، شیراز، گیلان، تبریز، ارومیه، صنعتی اصفهان، زنجان، لرستان، امام خمینی قزوین، دامغان، یاسوج، بابل و شاهرود امضا کنندگان این بیانیه هستند.

ایرنا: شوراهای صنفی 15 دانشگاه با انتشار بیانیه های مشترک در حمایت از عملکرد رضا فرجی دانا در وزارت علوم آورده اند: بازی های سیاسی و جناحی نباید وارد فضای دانشگاه شود.

در این بیانیه آمده است: عملکرد هشت ساله دولت قبل در دانشگاه ها، نتیجه ای جزخون در دل کسانی که دل در گرو اعتلای وضعیت دانشگاه و کشور دارند، نداشت.

در ادامه آمده است: فضای اسفبار دانشگاه که نتیجه بی قانونی، بی تدبیری و برخوردهای سلیقه ای بود تأثیراتی منفی در ایفای نقش دانشگاه به عنوان مهمترین عامل در توسعه و بالندگی کشور گذاشت.

شوراهای صنفی 15 دانشگاه در بیانیه خود افزوده است: همین امر جامعه دانشگاهی و نیز ملت شریف ایران را برآن داشت تا با اعتماد به شعارها و وعده های دکتر روحانی به دنبال بازگشت قلب تپنده کشور به مسیر واقعی خود برآیند و بی شک یکی از مهمترین این شعارها بهبود فضای علمی و فرهنگی دانشگاه ها بود.

در این بیانیه آمده است: با قرار گرفتن دکتر فرجی دانا در رأس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امید به انجام این وعده ها در دل دانشگاهیان زنده شد اما حال با گذشت کمتر از یک سال از وزارت ایشان و درپی آن، ترمیم بخشی از ضربات وارده به پیکره دانشگاه در سال های پیشین، یک بار دیگر شاهد منفعت طلبی عدهای هستیم که سعی دارند با استیضاح وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه و به تبع آن کشور را قربانی منافع شخصی و سیاسی خود کنند.

در این بیانیه مطرح شده است: اکنون امضا کنندگان این بیانیه که اکثریتی از شوراهای صنفی دانشگاه های کشور هستند به مثابه بخش بزرگی از جامعه دانشگاهی از عملکرد وزارت علوم در یکسال گذشته دفاع می کنند و به عنوان تشکل های کاملا مستقل و غیرسیاسی دانشگاه ها، مخالفت خود را از ورود این گونه بازی های سیاسی و جناحی به فضای دانشگاه ها اعلام می دارند.

شورای صنفی دانشجویی دانشگاه های علامه طباطبایی، امیرکبیر، صنعتی شریف، شیراز، گیلان، تبریز، ارومیه، صنعتی اصفهان، زنجان، لرستان، امام خمینی قزوین، دامغان، یاسوج، بابل و شاهرود امضا کنندگان این بیانیه هستند.

مجلس شورای اسلامی سه شنبه این هفته برای استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری تشکیل جلسه می دهد.


ویدیو مرتبط :
بازدید وزیر از دانشگاه علوم پزشکی فسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمایت 2400 استاد دانشگاه‌های ایران از وزیر پیشنهادی علوم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حمایت 2400 استاد دانشگاه از میلی منفرد

2400 استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه در سراسر کشور از وزیر پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در نامه این افراد که خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، از دکتر جعفر میلی منفرد به عنوان فردی که" در اکثر رده های دانشگاهی و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و دانشگاه از زمان جنگ تا کنون همواره خدمت کرده اند و فردی اخلاق مدار، آرام، با هوش، معتدل، علمی و فارغ از گرایش های افراطی سیاسی هستند" یاد شده و از نمایندگان مردم خواسته شده به وی رای اعتماد دهند. این تعداد حمایت تا روز جمعه 18 مرداد است.

فهرست 2400 استاد که تا روز 18 مرداد حمایت خود را از وزارت دکتر میلی منفرد اعلام کرده اند شامل 1450 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه های دولتی و حدود 900نفر اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.
متن نامه و استادان دانشگاهها به این شرح است؛

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام و احترام
رأی اعتماد نمایندگان محترم مجلس به کابینۀ دولت یازدهم پشتوانه قانونی و مردمی آن بشمار می رود. در پاسداشت دستآورد حماسۀ بزرگ سیاسی در انتخابات اخیر و با توجه به مشی اعتدال و تدبیر دولت جدید، امید و انتظار جامعه حضور وزرایی مؤمن، وفادادر به آرمانهای انقلاب اسلامی و در عین حال معتدل، مدبر، قانون گرا، با تجربه و متخصص و دارای وجاهت و مقبولیت در حیطۀ فعالیت خود در کابینه است.

 

استادان دانشگاه های کشور پس از حضور پرشور خود در انتخابات اخیر و با توجه به کاستی ها و معضلات عدیده وضع موجود با نظر سنجی ها و رایزنی های فراوانی که از بیش از 55 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در سطح کشور داشته اند نظرات و دغدغه های خود را به رئیس جمهور جدید جناب آقای دکتر روحانی بیان نموده اند. با توجه به فرا رسیدن موعد رأی اعتماد نمایندگان محترم مجلس به نامزدهای مختلف در کابینه از جمله وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری، وظیفۀ خود می دانیم نظرات و دغدغه های خود و نیز پشتیبانی از نامزد این وزارت خانه، جناب آقای دکتر میلی منفرد استاد برجسته و ممتاز کشور را به شرح ذیل به استحضار جنابعالی برسانیم؛

- ایجاد فضای آرام در دانشگاه ها برای رشد علم، پژوهش و فنآوری، خلاقیت و نشاط در جهت توسعه پایدار و همه جانبه کشور
- بازگشت به قانون مداری و همراستایی با اسناد چشم انداز، نقشه جامع علمی کشور ، برنامۀ پنجم توسعه و سایر مصوبات مجلس شورای اسلامی
- احیای کرامت و حفظ حرمت و ارتقاء شأن اعضای هیئت علمی
- انتخاب مدیران شایسته، صالح، عالم و با مراتب علمی معتبر و دارای مقبولیت در بین اعضای هیئت علمی، کارمندان و دانشجویان
- احترام به جایگاه هیأت های امنای دانشگاه های براساس قوانین مصوب و عدم دخالت در امور آنها
- ایجاد فضای فرهنگی مناسب در دانشگاه ها با توجه به نهاد های درونی آنها و پرهیز از سیاسی گری های افراطی و قطبی کردن فضای آموزش عالی
- مدیریت صحیح هزینه ها و ارائه راهکارهای مناسب برای کاهش هزینه های اضافی و افزایش بودجه های تحقیقاتی، تجهیز آزمایشگاهها و ابزار مورد نیاز دانشگاه ها و تعامل با مراکز معتبر علمی دنیا و رفع مشکلات در این خصوص
- حل معضل مهاجرت اساتید و دانش آموختگان به خارج از کشور

لذا با توجه به موارد فوق الذکر فردی باید در رأس مدیریت مجموعه آموزش عالی قرار گیرد که نه تنها به چنین نظراتی معتقد باشد بلکه توانایی، تجربه و صلاحیت آن را را نیز دارا بوده و از مقبولیت کافی در بین اعضای هیأت علمی برخوردار باشد. از این لحاظ جناب آقای دکتر میلی منفرد استاد تمام دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر دارای چنین مشخصاتی می باشند.

ایشان در اکثر رده های دانشگاهی و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و دانشگاه از زمان جنگ تا کنون همواره خدمت کرده اند و فردی اخلاق مدار، آرام، با هوش، معتدل، علمی و فارغ از گرایش های افراطی سیاسی هستند. امیدواریم که به فضل و عنایت الهی و دوراندیشی و تدبیر نمایندگان محترم مجلس فصل جدیدی از موفقیت، پیشرفت و توسعه متوازن در حوزه آموزش عالی را شاهد باشیم./خبرآنلاین