اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حل مشكل واسطه‌ها در بازار محصولات دریایی



 

حل مشكل واسطه‌ها در بازار محصولات دریایی

 

 

رئیس سازمان شیلات با اعلام اینكه صادرات خاویار در سال گذشته به صفر رسید، به مشكلات بازار محصولات دریایی اشاره كرد و گفت: نحوه عرضه محصولات دریایی و ورود واسطه‌ها، مشكل عمده این بخش است و امیدواریم در آینده نزدیك دست واسطه‌ها كوتاه شود.


امین‌الله تقوی مطلق در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد كشاورزی در جمع خبرنگاران اعلام كرد: تولید آبزیان، بهره‌وری پایدار از منابع و اقدامات مدیریتی و بازسازی ذخایر اوج بیشتری به خود گرفته است.


رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در مقایسه با كشورهای در حال توسعه در بهره‌برداری و حفاظت از منابع پیشرفت خوبی داشته‌ایم و حتی برای آنها هم الگو هستیم.


تقوی گفت: در سالهای اخیر آبزی پروری در كشور ۳۵ درصد رشد داشته كه بیشتر آن به خاطر پرورش میگو است.


تقوی در مورد ماهیان خاویاری گفت: ماهیان خاویاری دیربازده هستند اما با توجه به مقاومت آنها حتی در شرایط كویری و سواحل دریا هم می‌توان اقدام به پرورش ماهیان خاویاری كرد كه این مسئله ارزش این محصول را دوچندان می‌كند. تقوی به طرح پرورش در قفس میگو اشاره كرد و گفت: در این نوع پرورش از گونه‌های بومی استفاده می‌شود و با توجه به ارزان بودن قیمت سازه‌ها به صرفه است و فرصت مناسبی برای فارغ‌التحصیلان كشاورزی می‌باشد.


وی با اشاره به مشكلات بازار محصولات دریایی گفت: نحوه عرضه محصولات دریایی و ورود واسطه‌ها، مشكل عمده این بخش است كه موجب می‌شود سود این نوع محصولات به سمت واسطه‌ها سرازیر شود.


وی پیشنهاد داد: با توجه به اینكه محصولات دریایی از سلامت بیشتری برخوردار هستند دولت با اختصاص یارانه به این بخش میزان این محصولات را در صید مصرف خانوارها بیشتر كند. وی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: صید ماهیان خاویاری در حوزه دریای خزر مربوط به توافق ۵ كشور است كه اگر یكی از این كشورها با صید این نوع ماهی‌ها موافقت نكنند صید و صادرات آن صورت نخواهد گرفت.


وی اشاره كرد: در سال گذشته به خاطر عدم موافقت كشورهای حوزه دریای خزر صادرات خاویار نداشتیم.


وی همچنین گفت: ۵۰ درصد از سهمیه خاویار دریای خزر مربوط به كشور ایران است.


رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در صورت هدفمند كردن یارانه‌ها در پرورش آبزیان مشكلی نخواهیم داشت اما در بحث صید مشكلاتی متوجه صیادان خواهد بود. رئیس سازمان شیلات ایران در خصوص وجود كوسه ماهی در بازارهای كشور گفت: صید كوسه ماهی در ۶ ماهه اول سال ممنوع است اما در ۶ ماهه دوم سال صید كوسه ماهی مشكلی ندارد.


وی همچنین گفت: چشم‌انداز شیلات رساندن تولیدات آبزی‌پروری به رقم یك میلیون و ۲۵ هزار تن در سال است كه این رقم در حال حاضر ۴۳۰ هزار تن است.... /  روزنامه سیاست ‌روز

 



ویدیو مرتبط :
ضرورت کم شدن دست واسطه ها در بازار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حل مشكل نقل و انتقال دانشجویان تا...



 

 

 

نقل و انتقال

 

 

معاون دانشجویی وزیرعلوم، تحقیقات وفناوری از ابلاغ آیین نامه انتقال دانشجویان به دانشگاه ها تا دو هفته آینده خبرداد.

محمود ملاباشی در گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها و موسسات عالی كشور با بیان این كه آیین نامه انتقال دانشجویان به زودی به دانشگاه ها ابلاغ می شود به ایسنا گفت: این آیین نامه قرار است ظرف دو هفته آینده به دانشگاه ها ابلاغ شود و در سال تحصیلی جدید مشكلات مربوط به دانشجویان در شهرهای غیر بومی برطرف شود.

ملاباشی با اشاره به این كه وزارت علوم برای راحتی تحصیل دانشجویان به وی ژه دختران تمهیدات ویژه ای را درنظر گرفته است، تصریح كرد: یكی از اهداف اصلی وزارت علوم تحصیل عالیه دختران در كنار خانواده با آرامش و اطمینان است. وی با اشاره به این كه این وزارتخانه به دلیل برخی از مشكلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی برای ادامه تحصیل دختران اقدامات خود را آغاز كرده است، گفت: دانشجویان دختر به سهولت می توانند با درخواست خود به صورت موقت یا دائمی در دانشگاه های استان یا شهر خود به تحصیلات عالیه ادامه دهند.

ملاباشی گفت: دانشجویان می توانند اعم از دختر و پسر به صورت مهمان یا دائمی انتقالی بگیرند و در شهر و دیار خود تحصیل كنند.

معاون وزیر علوم با بیان این كه آیین نامه انتقال دانشجویان به زودی به دانشگاه ها ابلاغ می شود، تصریح كرد: قرار است این آیین نامه ظرف دو هفته آینده به دانشگاه ها ابلاغ شود تا در سال تحصیلی پیش رو مشكلات مربوط به دانشجویان در شهرهای غیر بومی برطرف شود...../تحلیل:ایسنا