اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حكومت كره شمالی : مردم آماده باشند سپر انسانی رهبر جدید شوند



 

 

حكومت كره شمالی : مردم آماده باشند سپر انسانی رهبر جدید شوند

 

حكومت كمونیستی كره شمالی در بیانیه جدید خود از مردم این كشور خواسته است تا آماده باشند در راه دفاع از رهبر جدید این كشور تا پای جان بایستند.

در بیانیه جدید دولت پیونگ یانگ كه به مناسبت سال نو در رسانه های رسمی این كشور منتشر شده آمده است ، ارتش ، حزب حاكم كارگر و مردم كره شمالی باید آماده باشند تا به عنوان سپر انسانی از فرزند و جانشین رهبر متوفی محافظت كنند.

این بیانیه در حالی منتشر می شود كه روز جمعه نیز كیم جونگ اون رهبر جدید كره شمالی از سوی حزب حاكم كره شمالی به عنوان فرمانده كل قوای مسلح این كشور معرفی شد .

كیم جونگ اون كوچك ترین فرزند كیم جونگ ایل رهبر متوفی كره است كه از دو هفته پیش و همزمان با مرگ پدرش به جانشینی وی رسید . وی 28 سال دارد و ناظران و تحلیلگران بین المللی شناخت زیادی از روحیات و مشی سیاسی وی ندارند.

حكومت كمونیستی كره شمالی از سال 1948 به عنوان كشوری در بسته در یك انزوای خود خواسته جهانی است و مقامات پیونگ یانگ علاقه ای به تعامل با جهان خارج و باز كردن درهای كشورهای خود به روی خانواده بین المللی ندارند.

دولت پیونگ یانگ هفته گذشته نیز با صدور بیانیه ای اعلام كرده بود كه همسایه جنوبی این كشور و نیز غربی ها نباید انتظار تغییری در سیاست های این كشور را داشته باشند . در این بیانیه مقامات كره جنوبی به عنوان آلت دست رهبران احمق غربی یاد شده بودند.

كیم جونگ اون سومین نسل در خانواده كیم است كه در 63 سال گذشته در این كشور به قدرت می رسد. سال 2012 دولت كره شمالی آماده می شود تا صدمین سالگرد تولد " كیم ایل سونگ " بنیانگزار حكومت كمونیستی كره شمالی را جشن بگیرد.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
رهبر كره شمالی كیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كره شمالی:‌ برای یك جنگ تمام عیار آماده‌ ایم



كره شمالی:‌ برای یك جنگ تمام عیار آماده‌ ایم

 

خبرگزاری مركزی كره شمالی اعلام كرد بنا به اظهارات دولت پیونگ یانگ،‌ ارتش و مردم این كشوربرای گسترش درگیری‌ها و حتی جنگی تمام عیاركه این بار تنها شامل شبه جزیره كره نخواهد شد، آماده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا‌، سخنگوی كمیته صلح ملی كره شمالی طی بیانیه‌ای تصریح كرد:‌ فاش شدن چهره ریا كار آمریكا و اقدامات اخیر این كشور حاكی از آن است كه واشنگتن كاملا در اقدامات كره جنوبی مشاركت می‌كند تا جنگی علیه كره شمالی ایجاد كند.

وی اظهار داشت: كاملا واضح است در صورتی كه كره جنوبی تمام نیروها‌، كشتی‌های جنگی و موشك‌های خود را برای جنگ علیه پیونگ یانگ بسیج كند و آمریكا نیز با جدیدترین تسلیحات خود با آن همراه شود‌، نه یك جنگ منطقه‌ای بلكه یك جنگ تمام عیار ایجاد خواهد شد.

این سخنگو افزود: داستان ساختگی سئول و واشنگتن درباره غرق شدن ناو چئونان در اوایل سال جاری و حادثه اخیر بمباران جزیره یونفیونگ عامل بروز یك جنگ تمام عیار است.

سخنگوی كمیته صلح ملی كره شمالی همچنین گفت:‌ بسیار مضحك است كه سئول درباره حق "دفاع از خود"‌ صحبت كند. كره جنوبی چیزی جز نوكر و مستعمره آمریكا نیست.

وی افزود:‌ اگر جنگی رخ دهد‌، قطعا مرزهای خارج از شبه جزیره كره را نیز گرفتار خواهد كرد و مردم و ارتش پیونگ یانگ كه آماده گسترش جنگ هستند،‌ هیچ رحمی در اقدامات تلافی جویانه نخواهند داشت و از حیثیت و امنیت ملی خود دفاع می‌كنند.

این سخنگو با هشدار به كره جنوبی و آمریكا خاطرنشان كرد: یك جنگ خطرناك برای این دو كشور ثمره‌ای جز خرابی نخواهد داشت.

طبق گزارش‌ها آمریكا و ژ طی چند روز گذشته نشستی را با حضور سران ستاد مشترك ارتش دو كشور در سئول برگزار كردند كه موضوع این نشست حمله نظامی به كره شمالی به بهانه "بازدارندگی در مقابل تحریم پیونگ یانگ" بود.../ایسنا