اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حكم قصاص مرد همسركش صادر شد



 

 حكم قصاص مرد همسركش صادر شد

 

مردی كه همسر خود را به قتل رسانده بود با حكم دادگاه كیفری استان تهران به قصاص محكوم شد.

به گزارش فارس، صبح ۳۰ مرداد سال ۸۷، یكی از كارگران شهرداری كه مشغول كار در یكی از خیابان های منطقه تهران پارس به بود، با یك چمدان كه بوی نامطبوعی از آن متصاعد می شد، مواجه شد.

كارگر بعد از باز كردن چمدان، با جسد زن جوانی رو به رو شد كه معلوم بود مدتی از مرگ او گذشته است. بعد از حضور مأموران اورژانس در محل حادثه معلوم شد كه ۲ روز از قتل این زن گذشته است.

تحقیقات پلیس برای شناسایی هویت این زن ادامه داشت تا اینكه یك مرد به اداره آگاهی مراجعه كرد و مدعی شد همسر دومش مبلغ ۱۵ میلیون تومان از او ربوده و متواری شده است.

با اطلاعات به دست آمده از این مرد مشخص شد جسد كشف شده متعلق به همسر دوم او است؛ تحقیقات از این مرد آغاز شد تا اینكه او دچار تناقض در گفتار شد.

در حین تحقیقات مأموران پلیس از اهالی محل مورد سكونت مقتول، آنها به فروشگاه كیف و كفشی برخورد كردند كه نمونه ای از چمدانی كه مقتول در آن كشف شد، در آن فروشگاه بود. صاحب فروشگاه هم مدعی شد كه چند روز قبل چمدان را به رامین فروخته است.

رامین، مدعی بود كه همسر صیغه ای خود را بعد از اطلاع از ارتباط با مرد دیگری به قتل رسانده و جسد او را داخل چمدانی گذاشته و در خیابان رها كرده است. او معتقد بود كه همسرش مستحق مرگ بوده است.

با اعتراف رامین به ارتكاب قتل مریم، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و برای رسیدگی به دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد كه صبح امروز به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.

در ادامه جلسه، اصغری روشن با اشاره به متن كیفرخواست، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد. اولیای دم نیز خواسته خود را قصاص متهم عنوان كردند.

متهم در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینكه اتهام قتل را قبول دارد ، گفت: روز حادثه وقتی به منزل برگشتم احساس كردم كه شخصی داخل یكی از اتاق ها است. قصد داشتم به سمت اتاق بروم كه همسرم مرا روی زمین انداخت و در همین لحظه مردی از خانه فرار كرد. به دنبال آن مرد رفتم اما نتوانستم او را پیدا كنم؛ وقتی به خانه برگشتم از روی عصبانیت او را خفه كردم و جسدش را داخل چمدانی گذاشته و در خیابان انداختم.

رامین گفت: مدتی قبل از متوجه ارتباط تلفنی او با مردی شدم كه مریم او را دایی خود معرفی كرد اما بعدها فهمیدم او مردی است كه قبلا را مریم ازدواج كرده و همچنان باهم رابطه دارند.

در ادامه جلسه، مردی كه رامین مدعی بود با مریم ارتباط داشته و به دادگاه احضار شده بود، در جایگاه قرار گرفت و گفت: من با مریم ازدواج موقت كرده بودم ولی او مدتی بعد برای كار از من جدا شد و به تهران آمد. تا ۲ ماه قبل از قتل كه برای درمان بیماری به مشهد آمده بود او را ندیدم و متهم را هم تاكنون اصلا ندیده بودم.

در انتهای جلسه، رامین در جایگاه قرار گرفت و در بیان آخرین دفاع گفت: من حاضر به عذرخواهی از خانواده مریم نیستم چرا كه به من از ازدواج اول او و همچنین بچه ای كه داشت، چیزی نگفتند.

قاضی عزیزمحمدی ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، متهم را به قصاص محكوم كرد.... / گزارش : جام جم آنلاین



ویدیو مرتبط :
چرا در اسلام قصاص داریم؟؟؟؟؟؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقض حكم اعدام مرد همسركش برای تایید سلامت روانی متهم/ قاتل: همسرم طلاق توافقی را نپذیرفت، او را کشتم



مرد جوانی كه همسر خود را به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی كشور برای تایید سلامت روانی به كمیسیون پنج نفره پزشكی قانونی فرستاده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دوم خرداد سال 93 ماموران پلیس كرج در جریان وقوع یك قتل قرار گرفتند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند که تحقیقات نشان داد كه زن جوانی با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

در ادامه شوهر این زن به عنوان مظنون دستگیر شد و در بازجویی های به قتل همسرش اعتراف كرد.

وی به ماموران گفت: من 14 سال با همسرم زندگی كردم ولی اختلافات زیادی با او داشتم. تا جاییكه تصمیم به جدایی گرفتم. برای همین به همسرم گفتم بیا توافقی از هم جدا شویم. ولی او قبول نكرد. چند ماهی با او سر این موضوع درگیر بودم تا اینكه روز حادثه به او گفتم هر طور شده باید بیایی و توافقی از هم جدا شویم. ولی باز هم قبول نكرد، برای همین عصبانی شدم و او را كشتم.

با اعتراف این مرد پرونده وی با صدور كیفرخواست به شعبه 71 سابق دادگاه كیفری استان تهران ارجاع شد.

متهم در این شعبه محاكمه شد ولی خودش را به دیوانگی زد و گفت كه مشكل روانی دارد. برای همین هیات قضایی برای تایید سلامت روانی وی او را به پزشكی قانونی فرستادند.

پزشكی قانونی نیز سلامت روانی متهم را تایید كرد و این مرد بار دیگر در مقابل هیات قضایی دادگاه كیفری قرار گرفت.

در این جلسه فرزندان مقتول اعلام رضایت كردند ولی پدر و مادر مقتول درخواست قصاص كردند، به همین دلیل متهم كه باز هم ادعا می كرد سلامت روانی ندارد، پس از محاكمه به قصاص محكوم شد.

صبح روز گذشته این حكم در دیوان عالی كشور نقض شد و قضات دیوان خواستار تایید سلامت روانی متهم از سوی كمیسیون پنح نفره پزشكی قانونی شدند.


 اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران