اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حكم برائت یکی از متهمان وقایع عاشورا



 

حكم برائت یکی از متهمان وقایع عاشورا

 

 

فرزام اردلان وكیل ارسلان ابدی یكی از متهمان وقایع روز عاشورا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اعلام ابلاغ حكم برائت موكلش از اتهام محاربه و فساد فی‌الارض اظهار داشت:‌ دادسرا درباره موكلم به استناد به دلایلی كه از نظر ما منطبق با مسئله نبود، تقاضای حكم محاربه و فساد فی‌الارض كرده بود.

وی افزود: در جلسه شعبه 15 از موكلم دفاع كردم و ریاست محترم نیز دلایل دادسرا برای اتهام محاربه را نپذیرفت و حكم برائت از اتهام محاربه و فساد فی‌الارض را صادر كرد و موكلم طی این حكم از این اتهامات مبری شد.

وكیل ارسلان ابدی درباره سایر اتهامات موكلش خاطرنشان كرد: برای سایر اتهامات موكلم رأی به حبس سنگینی دادند كه در مورد آن نیز تجدیدنظرخواهی كردیم و امیدواریم در مرحله تجدیدنظرخواهی مورد توجه قرار بگیرد...../تحلیل:فارس


ویدیو مرتبط :
تعقیب پلیس + فرار متهمان = دستگیری متهمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقض حكم اعدام متهمان تجاوز گروهی در ملارد



 

 قضات دیوان عالی كشور احكام اعدام متهمان پرونده تجاوز دسته جمعی به یك زن در ملارد شهریار را نقض كردند. در این پرونده چهار مرد به مرگ محكوم و یك نفر از اتهام تجاوز به عنف تبرئه شده بودند.

مطابق محتویات این پرونده كه تیر ماه گشوده شد، زنی جوان نیمه شب به پلیس مراجعه كرد و مدعی شد زمانی كه قصد داشت از خانه مادرش در مارلیك به منزل خودش برود، توسط پنج مرد ربوده شد و مورد تعرض قرار گرفت.

او گفت: «خودرویی را به صورت دربستی كرایه كردم. بعد از طی مسافتی مرد راننده درها را قفل و توقف كرد تا به من تجاوز كند، مقاومت كردم و برای اینكه از دست او فرار كنم شیشه جلو ماشین را با لگد شكستم و از آن بیرون آمدم در این هنگام دو پسرجوان جلویم ظاهر شدند و چاقو كشیدند، وادارم كردند دوباره سوار ماشین شوم من به آنها التماس می كردم این كار را نكنند گفتم بچه دارم، توجهی نكردند و من را در ماشین مورد آزار قرار دادند.

آنها بعد به سمت كانكسی رفتند و این بار پنج نفری من را مورد آزار قرار دادند. بعد پول و طلاهایم را دزدیدند.»ماموران با توجه به آدرس اعلام شده توسط شاكی به كانكس مورد نظر رفتند و مردی افغان را كه نگهبان آنجا بود، دستگیر كردند. در ادامه پنج متهم دیگر بازداشت شدند و در جلسه بازجویی كه در شعبه ۷۶ دادگاه كیفری استان تهران برگزار شد، به تعرض و سرقت اقرار كردند اما آنها وقتی برای محاكمه در دادگاه حضور یافتند اعلام كردند با این زن به میل خودش رابطه برقرار كردند و گفتند حتی بعد از پایان رابطه همراه این زن سیگار هم كشیدند.

در نهایت دادگاه چهار متهم را گناهكار شناخت و به اعدام محكوم كرد. همچنین سه متهم ردیف اول تا سوم را كه زن جوان را ربوده بودند به ۱۵سال حبس به جرم آدم ربایی و ۱۰سال حبس به اتهام سرقت مقرون به آزار و رد مال محكوم شدند. قضات همچنین برای مرد افغان مجازات ۹۹ ضربه شلاق و اخراج دایمی از ایران را در نظر گرفتند. پس از صدور این حكم در حالی كه متهمان به رای صادره اعتراض كرده بودند، زن جوان در یك محضر خانه رسمی حضور یافت و برگه ای را امضا كرد كه در آن نوشته شده بود تجاوزی به وی انجام نشده و او با میل خودش با متهمان رابطه برقرار كرده و بعد بر سر پول با آنها درگیر شده و به همین دلیل اقدام به طرح شكایت كرده بود.

قضات دیوان عالی كشور بعد از بررسی نامه دیروز ضمن نقض حكم اعدام متهمان پرونده را بار دیگر به دادگاه بازگرداندند تا تحقیقات تكمیلی در این خصوص صورت گیرد. اكنون هیات قضات باید بررسی كنند نامه محضری تحت چه شرایطی از شاكی اخذ شده و آیا او با اختیار خودش آن را امضا كرده یا دلایل دیگری برای این كار داشته است، همچنین باید سوابق این زن و متهمان بررسی شودتا روشن شود آیا در این ماجرا تعرض به عنف صورت گرفته است یا خیر.... / روزنامه شرق