اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حق نداریم در اسرار مردم تجسس كنیم



اخبار ,اخبار سیاسی ,محمدكاظم بهرامی

 

اخبار سیاسی - حق نداریم در اسرار مردم تجسس كنیم

ما مامور به ظاهر هستیم و حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس كنیم و اقدامات موثر فرهنگی تنها راه صحیح ایجاد باورهای عمیق دینی و مذهبی در جامعه است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس كنیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدكاظم بهرامی در همایش مسئولان واحدهای امر به معروف و نهی از منكر نیروی زمینی ارتش، گفت: ما مامور به ظاهر هستیم و حق نداریم در مسائل خانوادگی و اسرار مردم تجسس كنیم و اقدامات موثر فرهنگی تنها راه صحیح ایجاد باورهای عمیق دینی و مذهبی در جامعه است.

وی بر عزم ملی و مدیریت جهادی در نهادینه كردن امر به معروف و نهی از منكر در جامعه تاكید كرد و گفت: در هر جایی و بر حسب اختیاراتی كه داریم باید اقدامات موثری در جهت احیای معروف‌ها و از بین بردن منكرات انجام دهیم و سعی كنیم فضای سالمی در محدوده كاری خودمان ایجاد كنیم.

وی بر شناخت معروف‌ها و منكرات و شیوه‌های اجرایی آن تاكید كرد و گفت: امام خمینی (ره) در تحریرالوسیله می‌فرمایند كه آمر به معروف و ناهی از منكر باید مانند طبیب معالج و مهربان، مشفقانه امر به معروف و نهی از منكر كند. رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینكه در امر به معروف و نهی از منكر نباید منحصرا به بحث حجاب پرداخته شود، تصریح كرد: اگرچه بسیاری از منكرات از بی‌حجابی ناشی می‌شود، اما در جامعه معروف‌ها و منكرات دیگری هم وجود دارد كه نباید از آنها غافل شویم. 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
جالب!! در ایران زنده خوب نداریم و مرده بد نداریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهرامی: حق تجسس در اسرار مردم را نداریم


رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ما مأمور به ظاهر هستیم و حق نداریم در مسایل خانوادگی و اسرار مردم تجسس کنیم.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ما مأمور به ظاهر هستیم و حق نداریم در مسایل خانوادگی و اسرار مردم تجسس کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدکاظم بهرامی» در همایش مسوولان واحدهای امر به معروف و نهی از منکر نیروی زمینی ارتش بر عزم ملی و مدیریت جهادی در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و افزود: اقدامات مؤثر فرهنگی، تنها راه صحیح ایجاد باورهای عمیق دینی و مذهبی در جامعه است.

وی ادامه داد: در هر جایی و بر حسب اختیاراتی که داریم باید اقدامات مؤثری در جهت احیا معروف ها و از بین بردن منکرات انجام دهیم و سعی کنیم فضای سالمی در محدوده کاری خود ایجاد کنیم.

بهرامی بر شناخت معروف ها و منکرات و شیوه های اجرایی آن تأکید کرد و گفت: امام خمینی(ره) در «تحریر الوسیله» می فرمایند که آمر به معروف و ناهی از منکر باید مانند طبیب معالج و مهربان، مشفقانه امر به معروف و نهی از منکر کند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نباید منحصراً به بحث حجاب پرداخته شود، تصریح کرد، گرچه بسیاری از منکرات از بی حجابی ناشی می شود اما در جامعه معروف ها و منکرات دیگری نیز وجود دارد که نباید از آنها غافل شویم.

وی بر توسعه آموزش های متناسب با امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح و شهرک نظامی تأکید کرد و گفت: هر کسی که در خانه های سازمانی ساکن می شود باید ملزم به اجرای دستورالعمل و مقررات مربوط باشد و اگر فردی به آن پایبند نبود باید ضمانت های اجرایی لازم را درباره وی اعمال کرد.

بهرامی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) در آثار احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، افزود: به فرموده آن حضرت، با اجرای این دو فریضه، راه ها امن، درآمدها حلال، زمین آباد و مظالم باز پس گرفته می شود و کارها سامان می یابد و در عین حال بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر، موجب سلب برکات و تسلط اشرار شده و بعد مردم دعا می کنند اما فایده ای ندارد.