اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حقوق معلمان چند هزار تومان افزایش می یابد



اخبار,اخبار اجتماعی , حقوق معلمان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: جذب و استخدام فرزندان فرهنگیان در اولویت قرار دارد.

به گزارش ایسنا، بطحائی در نشست با معاونان و مسئولان پشتیبانی آموزش و پرورش استان، با تاکید بر این که معلمان در طرح رتبه‌بندی باید صبوری کنند، گفت: رتبه‌بندی که اکنون در ذهن معلمان است و آن را نقد می‌کنند، طرحی نیست که در دستور تصویب قرار دارد.

بطحائی با اشاره به برگزاری جلساتی طی این هفته به‌منظور تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان ادامه داد: همه معلمانی که حداقل شش سال سابقه دارند، شامل طرح رتبه‌بندی خواهند شد.

وی با بیان این که طرح رتبه بندی معلمان فرصت بسیار ارزشمندی برای این قشر است، افزود: شاخص‌هایی که در این طرح اعمال می‌شود همان وظایفی بوده که معلمان در حال انجام آن هستند و این در حالیست که بیش از 90 درصد معلمان، شامل رتبه یک این طرح شده و حداقل بین یک میلیون و 800 تا دو میلیون ریال به حقوق آنان افزوده می‌شود.

بطحائی با اشاره به تاسیس شرکت کارگذاری اقتصادی و رفاهی، گفت: این شرکت امور مربوط به مسائل رفاهی، بیمه ای و درمان معلمان را انجام داده، امیدواریم این شرکت گره‌های اداری را در قالب بخش خصوصی، بازگشایی کند.

وی با تاکید بر کاهش هزینه‌ها و افزایش منابع در این وزارت، خاطرنشان کرد: باید در امور جاری هزینه‌ها را کاهش داده و به تناسب آن در آمدها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه افزایش درآمد یک فرصت ارزشمند است، افزود: خراسان شمالی به دلیل وجود محرومیت در آن، چندان نمی تواند فرصتهای افزایش منابع و درآمد را ایجاد کند، بنابراین از ظرفیت دیگر نقاط کشور برای اختصاص اعتبار به این استان استفاده می شود.

بطحائی گفت: مطالعات طرح افزایش درآمد و منابع انجام شده و هم اکنون فرصت‌هایی در تهران موجود بوده و در حال استفاده است و در این قالب حسابی به نام عدالت آموزشی ایجاد شده تا بخشی از منابع و درآمدها را به این حساب انتقال دهیم.

وی با اشاره به این که در اعتبارات و بودجه عمومی دولت سهم آموزش و پرورش در حال کاهش است، گفت: شرایطی وجود ندارد که همه مشکلات اعتباری این سازمان توسط دولت حل شود و دولت نمی‌تواند به اندازه‌ای که معلم با دل راضی برود سر کلاس به وی پول بدهد، بنابراین باید بهره‌وری افزایش یابد.

وی با تاکید بر ایجاد تغییر در روش‌ها و افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌ها، یادآور شد: باید با تلاش‌های اساسی منابع جدیدی به دست بیاوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: فرهنگیان این استان در طرح بیمه طلایی دچار مشکلاتی بوده و خراسان شمالی تنها استانی است که سهم حق بیمه دولت را هم به مدت 19 ماه از حقوق فرهنگیان کسر کرده است.

سید محمد لنگری با تاکید بر پرداخت فاز دوم تسهیلات به فرهنگیان، ادامه داد: پرداخت تسهیلات در مرحله اول اثربخشی بسیاری داشت.

وی با ذکر این که ساماندهی نیرو، با توجه به کمبود 600 نفر طی سال تحصیلی آینده به‌راحتی امکان‌پذیر نیست، افزود: این استان دغدغه فراوانی در کمبود نیروی انسانی دارد.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اینجا تهران است؛ حقوق کارگر 300 هزار تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش حقوق معلمان بین 150 تا 600 هزار تومان از ابتدای مهر



اخبار,اخبار اجتماعی,سید محمد بطحایی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای مهر، حقوق معلمان بین 150 تا 600 هزار تومان بر اساس رتبه ای که کسب می کنند، افزایش می یابد.

سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش در میزگرد رتبه بندی معلمان در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است، اظهار داشت: طرح رتبه بندی معلمان با یک مشارکت همه جانبه بین معاونت های مختلف و دانشگاه فرهنگیان، مراحل مختلف را پشت سر گذاشت و امید داریم در روزهای آینده به تصویب برسد و از اول مهر احکام جدید رتبه بندی را صادر کنیم.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از طرح تحول بنیادین می کنیم به عنوان تنهاترین سند استراتژیک وزارت آموزش و پرورش است و شرط لازم برای حرکت، تأمین منابع است.

بطحایی افزود: سه خط مشی برای تأمین منابع داریم که شامل منابع دولتی است که در دو سال گذشته توانستیم سهم آموزش و پرورش از منابع دولتی را قدری افزایش دهیم اما با تأمین منابع فاصله دارد که در دو سال گذشته بیش از دو درصد سهم خود را از دولت افزایش دادیم.

وی یادآور شد: خط مشی دوم، تأمین منابع مشارکت بخش غیردولتی است که در طول دو سال گذشته این روند بهبود پیدا کرده است و سومین خط مشی، ارتقای بهره وری است.

بطحایی اضافه کرد: در طول دو سال گذشته بهره‌وری از منابع را افزایش داده‌ایم اما هنوز جای کار بیشتری وجود دارد و باید مشارکت بخش غیردولتی را توسعه دهیم و اگر بخش غیردولتی جلو نیامده و مشارکت نکند همیشه این مشکلات خواهد بود.

وی بیان داشت: منابعی که در اختیار داریم سرشار است و اگر با نگاه بهره‌ورانه نگاه کنیم می‌توانیم با هزینه کمتر، کیفیت بیشتری داشته باشیم و یکی از مهمترین طرح‌هایی که در سال تحصیلی پیش‌رو داریم و اجرا می‌کنیم، رتبه‌بندی معلمان است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: افزایش انگیزه معلمان و بهسازی نیروی انسانی و ارتقای تخصصی و حرفه‌ای معلمان، دو هدف عمده رتبه‌بندی معلمان است.

وی تصریح کرد: بنا بر این شد که وزارت آموزش و پرورش از اول مهر 94 احکام مربوط به رتبه‌بندی را به اجرا در ‌آورد و مبنای آن مبتنی بر سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان است و زمانی می‌توانیم رتبه‌بندی را کامل اجرا کنیم که نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان اجرا شود.

بطحایی افزود: استقرار چنین نظامی زمان و انرژی می‌برد و اینکه بخواهیم صلاحیت حرفه‌ای یک میلیون معلم را ارزیابی کنیم کار بسیار زمانبر و دشواری است که یا باید طرح رتبه‌بندی را متوقف می‌کردیم و یا می‌گفتیم این مرحله اول طرح رتبه‌بندی است که در نهایت اعلام کردیم مرحله اول رتبه‌بندی با هزار و 350 میلیارد تومان از مهر شروع می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس شاخص‌ها، معلمان ارزیابی می‌شوند و بعد رتبه‌ای به دست می‌آورند و ما معتقد بودیم نمی‌توان دو نظام رتبه‌بندی در آموزش و پرورش داشته باشیم که اگر می‌خواستیم یک رتبه‌بندی دیگری به دست آوریم این به این معنا بود که کسی که رتبه خبره‌ای داشت باید یک رتبه ارشد به دست می‌آورد که این مشکلات  اجرایی را ایجاد می‌کرد.

وی بیان داشت: اصرار ما این بود که این دو نظام باید به یک نظام تبدیل شود و اعلام کردیم حتی به صورت مقدماتی و اندک، کار را شروع کنیم و برای سال 95 و برنامه ششم این کار را با قدرت و درجه کامل و بالاتری اجرا و ادامه خواهیم داد.

بطحایی خاطرنشان کرد: هدف رتبه‌بندی ارتقای سطح معیشت معلمان نیست بلکه ارتقای کیفیت نیروی انسانی و افزایش کیفیت آموزش و پرورش است و بین 150 تا 600 هزار تومان از اول مهر ماه، معلمان بر اساس رتبه‌ای که به دست می‌آورند افزایش حقوق خواهند داشت.

اخبار اجتماعی - فارس