اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حفر یک خندق طولانی در مرزهای کردستان!


مسئولان اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که این اقلیم با حفر خندقی طولانی از مرزهای سوریه تا مرز ایران، خود را از مناطق متشنج جدا می‌کند و هم‌اکنون عملیات حفر این خندق آغاز شده است.

خبرگزاری ایسنا: مسئولان اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که این اقلیم با حفر خندقی طولانی از مرزهای سوریه تا مرز ایران، خود را از مناطق متشنج جدا می‌کند و هم‌اکنون عملیات حفر این خندق آغاز شده است.

وزارت پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که این اقلیم حفاری خندق را در مرز‌های خود با مناطقی که ارتش عراق از آن‌ها عقب‌نشینی کرده است آغاز کرده و این خندق‌ از شهر مرزی ربیعه در مرز عراق با سوریه در استان نینوا آغاز و در مرزهای عراق و ایران در شهر جلولا، در استان دیالی پایان می‌یابد.

جبار یاور، دبیر کل وزارت پیشمرگ‌ عنوان داشت: اقلیم کردستان حفاری خندق در مرزهای خود در اربیل، موصل و اطراف کرکوک و دهوک را آغاز کرده است که عمق این خندق‌ها حدود 2 تا 3 متر خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
حفر خندق در موصل توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رودخانه سیروان طولانی ترین رود کردستان



 

رودخانه سیروان

 

 

این رودخانه طویل ترین رود در استان کردستان است و شاخه های اصلی آن رودخانه های گاورود و قشلاق می باشند.

 

گاورود از کوههای کان کبود سقز سرچشمه می گیرد و رودخانه قشلاق از کوههای پیر محمد سرازیر می شود. شاخه های مختلف این رودخانه دارای سیستم جریانی مشابهی هستند که در مسیر خود از دره های عمیقی می گذرند.

 

قسمتی از این رود، در بخشهای میانی، باعث ایجاد مرزی بین ایران و عراق می گردد و به منطقه دیاله مشهور است و پس از آن به خلیج فارس می ریزد.از انشعابات مهم این رودخانه می توان گردوکانه، چم قوره، چم گردکان، زریوار و چم گوتوند را نام برد. اطراف این رودخانه محل مناسبی برای رشد گونه های مختلف ماهی و پرندگان است و زیبایی خاصی را به این رودخانه داده است.