اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور نماینده جدید ایران در شورای حکام+عکس



آژانس بین المللی انرژی اتمی , نخستین حضور نجفی در نشست شورای حکام

حضور نماینده جدید ایران در شورای حکام

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور نماینده جدید ایران در این سازمان بین المللی همراه شد.

 رضا نجفی جایگزین علی اصغر سلطانیه و نماینده جدید ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین است.
 
این عکس نخستین حضور نجفی را در نشست شورای حکام نشان می دهد که توسط خبرگزاری فرانسه منتشر شده است.

پرونده فعالیت های هسته ای ایران یکی از موضوعاتی است که از حدود 10 سال پیش تاکنون در شورای حکام آژانس مطرح می شود.
 
سلطانیه از سال 1384 به پیشنهاد آقازاده رئیس وقت سازمان انرژی اتمی ایران و امضای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت به سمت نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی منصوب شد.
 
رضا نجفی نیز قبل از این مسؤولیت های معاون سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، معاون مدیر کل امور سیاسی و بین‌المللی، رئیس اداره خلع سلاح و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه، نماینده و رایزن خلع سلاح ایران در کمیته خلع سلاح سازمان ملل متحد در نیویورک و جانشین نماینده دائم ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمایی در لاهه را برعهده داشت.
 
نجفی در آغاز به کار دولت حسن روحانی به سمت نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی منصوب شد. /عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
حضور نماینده مجلس شورای اسلامی , كلام علامه جرجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش عصبی آمریکا به مواضع هسته ای ایران / نماینده آمریکا نشست شورای حکام را ترک کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واکنش عصبی آمریکا به مواضع هسته ای ایران / نماینده آمریکا نشست شورای حکام را ترک کرد

نماینده ایران در سخنان خود درباره بحران سوریه، رژیم صهیونیستی را به " نسل کشی" متهم کرده است. نمایندگان آمریکا، استرالیا و کانادا پس از پایان سخنان سلطانیه بار دیگر به نشست باز گشته اند.

" جوزف مکمانوس" نماینده جدید آمریکا در آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز گذشته نشست شورای حکام را به دلیل اعتراض به سخنان علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس، ترک کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، دیپلمات های غربی اعلام کردند مکمانوس به همراه نماینده دولت های استرالیا و کانادا نشست پشت درهای بسته را به دلیل اعتراض به سخنان سلطانیه درباره اسراییل ترک کردند.

بر اساس این گزارش ظاهرا نماینده ایران در سخنان خود درباره بحران سوریه ، رژیم صهیونیستی را به " نسل کشی" متهم کرده است.

نمایندگان آمریکا ، استرالیا و کانادا پس از پایان سخنان سلطانیه بار دیگر به نشست باز گشته اند ، اقدامی که از نظر رویترز امری معمول در نشست های این نهاد بین المللی به نظر نمی رسد.

نماینده آمریکا در آژانس بین المللی انرژی هسته ای همچنین روز گذشته در اظهاراتی با متهم کردن ایران به عدم همکاری با آژانس برای رفع موارد ابهامی و نگرانی های این نهاد بین المللی از ماهیت برنامه های هسته ای این کشور، از ایران خواست  تا بدون فوت وقت و مقاومت خواست های آژانس را در راستای شفاف سازی برنامه های هسته ای اش برآورده کند.

نماینده جدید آمریکا در آژانس در ادامه مدعی شد که ایران نتوانسته است ابهامات جامعه جهانی درباره برنامه های هسته ای خود را رفع کند.

علی رغم اتهامات تکراری آمریکا و اسراییل درباره اهداف غیر صلح آمیز برنامه هسته ای ایران، آژانس بین المللی انرژی هسته ای که مرجع اصلی و صلاحیت دار قضاوت درباره برنامه هسته ای کشورها است تا کنون هیچ گزارشی دال بر انحراف فعالیت های ایران از اهداف صلح آمیز ارایه نکرده است./عصرایران