اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حضور در مراسم پانزدهم خرداد ...



 

 

حضور در مراسم پانزدهم خرداد ...

 

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاكید كرد؛

حضور در مراسم پانزدهم خرداد سند پیوند ناگسستنی امام و امت است


پانزدهم خرداد یادآور قیام با شکوه و حماسه شورانگیز ملت قهرمان ایران در پاسداشت ارزش‌های والای اسلامی ـ انسانی است؛ قیامی که تاریخ را ورقی دیگر زده و فصلی نوین به روی حیات طیبه بشری گشود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه فراخوان عمومی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره قیام پانزدهم خرداد و شهدای گلگون‌کفن آن، از عموم امت شهید‌پرور و همیشه در صحنه ایران اسلامی خواست تا با حضور پرشور و گسترده خود در " ویژه مراسم چهل و هفتمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد" بار دیگر سند پایبندی خود را به راه، اندیشه و نهضت عظیم خمینی کبیر و میثاقی دوباره با امام و رهبری را امضاء نموده و پیوند مقدس و ناگسستنی میان امام و امت را به اثبات رسانند.
در این اطلاعیه آمده است:
ویژه مراسم چهل و هفتمین سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد با سخنرانی آیت‌الله " سید احمد خاتمی" در روز شنبه "15/3/1389" از ساعت 10:00 صبح الی 12:00 ظهر " با حضور مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشگری، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردمی به مناسبت بزرگداشت و تکریم شهدای والامقام آن قیام و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آن ایام در مهدیه بزرگ تهران، برگزارمی‌شود.
در این اطلاعیه آمده است:
قیام حماسه آفرین پانزدهم خرداد 1342، سرچشمه زلال انقلاب اسلامی و سرآغازی برای شکوفایی اسلام، استقلال و آزادی ملت مبارز ایران اسلامی است که مسیری پانزده ساله را تا بیست و دوم بهمن 1357 طی کرده است. عصیان خونین مردم مسلمان و مبارز ایران در پانزدهم خرداد علیه طاغوتیان زمان، نشانی دیرینه از استواری بیعت راستین مردم با اسلام، ولایت و روحانیت و سندی گویا از پیوند ناگسستنی امام و امت در جامعه ولایی است.
پانزدهم خرداد یادآور قیام با شکوه و حماسه شورانگیز ملت قهرمان ایران در پاسداشت ارزش‌های والای اسلامی ـ انسانی است؛ قیامی که تاریخ را ورقی دیگر زده و فصلی نوین به روی حیات طیبه بشری گشود و حماسه‌ای عاشورایی خلق کرد که بستر‌ساز ظهور انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357، شد و به تمامی ناباوران کوردل تاریخ و استکبار جهانی و تمامی سردمداران کفر و الحاد، درسی بزرگ و عبرتی جاودان از قدرت سلاح ایمان مسلمانان داد.
این بیانیه قیام و عصیان مردمی پانزدهم خرداد، را حرکتی شجاعانه و مهم در خشکاندن ریشه‌های سلطه‌گری و سلطه‌پذیری در عصرحاضر دانست که سرانجام توانست دستان تجاوزگرانه و خون‌آشام رژیم فاسد و تبهکار 2500 ساله پهلوی را قطع کند.
در پایان بیانیه با دعوت از آحاد مردم، اقشار و اصناف مختلف مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی برای حضور پرشور و گسترده در ویژه مراسم بزرگداشت سالگرد قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد آمده است: اینک پانزدهم خردادی دیگر فرا می‌رسد و در چهل و هفتمین سالگرد حماسه‌ساز یوم‌الله پانزدهم خرداد 1342 گردهم می‌آئیم تا با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهیدان گرانقدر بیعتی مجدد با آرمان‌های والامقام امام و رهبری داشته باشیم...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
حضور زنان در استادیوم ها - 29 خرداد حزب الله می آید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از حضور مقامات در مراسم روز قدس


حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور و مسئولان نظام در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند.