اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حسین شریعتمداری: پرچم ما باید بالا باشد


حسین شریعتمداری گفت: دشمن در کار خود بسیار منسجم است پس ما هم باید منسجم باشیم. دشمن می‌خواهد ما متوجه نشویم در کدام قله ایستاده‌ایم و به دنبال این است که پرچم ما را پایین بیاورد در حالی که پرچم ما باید بالا باشد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه رفتار عمومی برخواسته از افکار عمومی است، اظهار کرد: اگر بتوان افکار عمومی را مدیریت کرد، می‌توان رفتار عمومی را نیز مدیریت کرد و اگر این اصل وجود نداشت رسانه‌ هم بی‌معنا بود.

حسین شریعتمداری در مراسم افتتاحیه دانشکده خبر خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه امروز در فرمول قدرت توان نظامی صدر نشین نیست، اظهار کرد: امروزه توپخانه‌ها جای خود را به رسانه‌ها داده‌اند و اکنون دیگر تاکتیک قایق‌های توپ‌دار مدت‌ها که از کار افتاده است.

این فعال رسانه‌ای همچنین گفت: در این تاکتیک دشمن ابتدا از ماشین جنگی خود استفاده می‌کند و سرزمینی را اشغال می‌کند. دو عنصر اصلی در این تاکتیک ماشین جنگی و پذیرش مردمی سرزمین‌های اشغال شده است. دشمن امروز ماشین جنگی دارد ولی امام خمینی(ره) این فرمول را تغییر داد زیرا اشغال سرزمین‌ها پس از انقلاب اسلامی هیچگاه دوام نداشت. به طور مثال اسرائیل در لبنان، شوروی در افغانستان و آمریکا هم در عراق نتوانستند خیلی دوام بیاورند زیرا افکار عمومی دیگر اشغال را نمی‌ذپرد و این تغییر افکار عمومی نتیجه تلاش‌های امام (ره) بود.

شریعمتداری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور ما پیام دارد ولی رسانه ندارد، خاطر نشان کرد: دشمن در کار خود بسیار منسجم است پس ما هم باید منسجم باشیم. دشمن می‌خواهد ما متوجه نشویم در کدام قله ایستاده‌ایم و به دنبال این است که پرچم ما را پایین بیاورد در حالی که پرچم ما باید بالا باشد. ما بسیار زیادیم ولی دشمن سعی می‌کند ما را کم جلوه دهد.


ویدیو مرتبط :
شریعتمداری:مرگ بر آمریکا پرچم هویتی ماست..قسمت سوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد تند حسین شریعتمداری از بازاریان



 

 

 

انتقاد تند حسین شریعتمداری از بازاریان

 

انتقاد تند حسین شریعتمداری از بازاریان

اگر بازاریان برای همیشه مغازه‌های خود را تعطیل کنند ،چه اتفاقی می‌افتد ؟!هیچ

حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان در سر مقاله دیروز این روزنامه به انتقاد تند از بازاریانی پرداخت که مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و نوشت‌: بعد از نماز جمعه تهران جوانی دست روی شانه‌ام گذاشت، پرسید آیا صحت دارد كه بازاریان تهران در اعتراض به مالیات كركره‌ها را پایین كشیده‌اند؟ گفتم؛ همه آنها نه، ولی خبر صحت دارد. گفت؛ در جایی خوانده‌ام مجموعه مالیاتی كه از اصناف و بازاریان دریافت می‌شود فقط 5 درصد كل مالیات‌های دریافتی دولت است.

پاسخم مثبت بود. با تعجب پرسید سهم مالیاتی من و شما و سایر كارمندان و كارگران كه اول هر ماه از حقوقمان كسر می‌شود چقدر است؟ گفتم، تا آنجا كه خبر دارم، بین 8 تا 9 درصد از كل مالیات دریافتی كشور است. پرسید؛ عادلانه است؟ پرسیدم كدامیك؟ مالیاتی كه از ما حقوق‌بگیران دریافت می‌شود یا مالیاتی كه اصناف و بازاریان می‌پردازند؟ گفت؛ ما كه حرفی نداریم، منظورم اصناف و بازاریان است، با آن ثروت‌های انبوه و درآمدهای كلانی كه بسیاری از آنها دارند.

گفتم نه، عادلانه نیست، سهم آنها خیلی بیشتر از آن است كه می‌پردازند. پرسید؛ یعنی از ما كارگران و كارمندان و اقشار مستضعف و كم درآمد مالیات می‌گیرند تا برای تامین رفاه و‌امنیت بازاریان و ارائه خدمات به ثروتمندان هزینه كنند؟! من كه راضی نیستم. گفتم؛ همه بازاریان اینگونه نیستند، اكثر آنها افرادی مومن و متدین هستند و حلال و حرام و حق‌الناس سرشان می‌شود. گفت؛ پس چرا در مقابل زورگویی یك اقلیت ساكت نشسته‌اند. گفتم؛ سكوت نكرده‌اند، بسیاری از آنها درپی حل عادلانه ماجرا هستند و البته از آنان انتظار بیشتری می‌رود.

به خیابانی كه كنار آن ایستاده بودیم اشاره كرد و گفت؛ این خیابان‌ها با پول ما ساخته می‌شود، ولی پولدارهایی كه مالیات نمی‌دهند با ماشین‌های مدل بالا و گران قیمت خود در آن تردد می‌كنند. خانه‌های ما نیازی به مراقبت پلیس ندارد، كدام دزد ناشی برای سرقت از خانه‌های ما وقت تلف می‌كند! ولی از كیسه ما برای تامین‌امنیت مالی و جانی پولدارانی كه از مالیات فرار می‌كنند، هزینه می‌شود، برج‌های سر به فلك كشیده، خانه‌های لوكس و اشرافی، ویلاهای فوق مدرن در خوش آب و هواترین نقاط كشور و... نفسی تازه كرد و گفت؛ می‌دانم عجله‌داری،‌ اما فقط یك سوال دیگر و پرسید؛ به نظر شما اگر بازاریان مغازه‌های خود را برای همیشه تعطیل كنند، چه حادثه تلخ و ناگواری اتفاق می‌افتد؟! سوال سختی بود، شاید به این علت هیچ وقت به آن فكر نكرده بودم. جوان پرشور به كمكم آمد و گفت؛ اكثر بازاریان فقط واسطه فروش كالا هستند.

اهل تولید كه نیستند. دولت می‌تواند در نقاط مختلف شهر مراكز فروش تاسیس كند، یعنی همان كاری كه در ایام نوروز انجام می‌دهد. با این اقدام، علاوه بر تولید شغل برای بسیاری از جوانان بیكار، قیمت‌ها نیز كنترل می‌شود و مالیات هم با محاسبه دقیق و استفاده از سیستم «باركد» به آسانی و كاملا عادلانه دریافت خواهد شد.... ‌اندكی درنگ كردم، پاسخ سوالش سخت نبود «اگر بازاریان مغازه‌های خود را برای همیشه تعطیل كنند چه حادثه تلخ و ناگواری اتفاق می‌افتد»؟! با اطمینان جواب دادم؛ هیچ!!

حسین شریعتمداری در ادامه می‌نویسد‌: بیشترین میزان فرار مالیاتی به ترتیب از سوی دو گروه «الف» و «ب» صورت می‌پذیرد و كسانی از این دو گروه- و نه همه آنها- به‌رغم درآمدهای نجومی‌ و كلانی كه دارند، نه فقط حاضر به پرداخت مالیات- یعنی حق مردم- نیستند بلكه هر وقت پای حساب و كتاب مالیاتی آنها به میان كشیده می‌شود با توسل به شانتاژ، دروغ‌پراكنی، شایعه‌سازی و حتی تهدید بازاریان از طریق افراد اجیر شده دست به اقداماتی نظیر بستن مغازه‌ها می‌زنند و می‌كوشند «فرار مالیاتی» خود را به «ماجرای سیاسی» تبدیل كنند! و در همان حال با بهره‌گیری از رسانه‌های بیگانه اینگونه اقدامات زشت و پلشت را كه «مال مردم خواری» مناسب‌ترین واژه برای آن است، به تمامی ‌بازاریان مومن و متعهد نسبت می‌دهند!

مدیر مسوول کیهان می‌نویسد‌: یك خبر موثق حكایت از آن دارد كه تعداد‌اندك و كم شماری از تجار و فروشندگان بزرگ صنف طلا و جواهرات بیشترین فعالیت تخریبی در اینگونه موارد را برعهده دارند.
شریعتمداری ادامه می دهد‌: همین جا باید گفت دولت می‌تواند و مطابق قانون حق دارد از عوامل اصلی این حركت ناپسند كه می‌دانیم از ثروت‌های افسانه‌ای برخوردارند بپرسد «از كجا آورده‌اید»؟!

و از بازاریان متدین و متعهد گلایه كرد كه چرا علیه توطئه این عده معدود و‌اندك دست به اقدامی‌نمی‌زنید؟ شما كه بیشترین آرزویتان برپایی هیات‌‌های مذهبی، زیارت عتبات عالیات، كمك به مستمندان و‌ امثال اینگونه اقدامات خداپسندانه است با مشتی مال مردم خوار كه از صدقه سر این ملت مظلوم، ثروت‌های افسانه‌ای ‌اندوخته‌اند و تابستان‌ها در جزایر‌هاوایی لم می‌دهند و زمستان‌ها در پیست‌های اسكی سوئیس قیقاج می‌روند چه نسبتی می‌توانید داشته باشید؟

شریعتمداری می‌نویسد‌: مالیات حق مردم است و دولت حق ندارد در مقابل كسانی كه با شانتاژ و توهم پراكنی یا توسل به تهدید از طریق مشتی افراد اجیر شده بازار را به تعطیلی می‌كشانند، كوتاه بیاید.

طی چند روز اخیر تلفن‌های كیهان از نفس نمی‌افتاد و بسیاری از بازاریان مومن و متعهد یعنی قاطبه و اكثریت قریب به اتفاق بازاریان از كوتاهی مسوولان در مقابله با توطئه مشتی سرمایه‌دار مرفه و بی درد، آنهم در شرایط حساس كنونی گلایه می‌كردند. فقط به مضمون چند پیام از میان انبوه پیام‌هایی كه خطاب به روزنامه ارسال شده است توجه بفرمائید؛

«ما جوانان این مرز و بوم فرزند 9 دی و 22 بهمن هستیم، اگر مسوولان ذیربط برای برخورد با عوامل توطئه كه شناخته شده نیز هستند، ملاحظاتی دارند، ماجرا را به ما و انبوه بازاریان مومن و متعهد بسپارند. ما و بازاریان متعهد و مومن در همه فراز و نشیب‌ها در كنار هم بوده‌ایم و هنوز به این پیوند مقدس برای مقابله با عوامل توطئه پایبندیم..../تحلیل:تابناک