اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حسینی: اجرای محور های طرح تحول اقتصادی سال آینده شتاب می گیرد



 

 

 

حسینی: اجرای محور های طرح تحول اقتصادی سال آینده شتاب می گیرد

 

تهران- سخنگوی اقتصادی دولت از شتاب گرفتن در اجرای محورهای طرح تحول اقتصادی در سال آیندهخبر داد و گفت: دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی متمركز به هدفمند كردن یارانه ها بود و آرامش و توسعه امروز حاصل اقداماتی است كه در این راستا انجام شده است.

 

'سید شمس الدین حسینی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ با اشاره به هفت محور طرح تحول اقتصادی، افزود: هر چند در طول سال جاری اقداماتی در راستای محورهای مختلف هدفمند كردن یارانه ها انجام شد اما از آنجایی كه محور هدفمند كردن یارانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بود به این بخش توجه ویژه شده است.

 

وی در خصوص اجرای طرح تحول در گمرك ، اظهارداشت: بر همین اساس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته لایحه اصلاح امورگمركی را تصویب كرد كه منشا بسیاری از تحولات در گمرك خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، ‌راه اندازی پنجره واحد گمركی در گمركات اصلی كشور به صورت فیزیكی را از طرح های پیش بینی شده در قالب طرح تحول در این بخش دانست و افزود: گمرك كشور باید به سمتی حركت كند كه ارزش گذاری در این بخش بروز و با دقت انجام شود تا شائبه ها در این حوزه از بین برود.

حسینی ادامه داد: طرح ارزش گذاری 'وب بنیان' نیز از دیگر اقدامات در این بخش است كه پیشرفت های مناسبی نیز در این راستا انجام شده و بزودی در گمرك شهریار بهره برداری می شود كه البته به سایر گمركات كشور تسری می یابد.

 

** طرح تحول مالیاتی

وی در خصوص اجرای طرح تحول مالیاتی نیز گفت: اجرای مالیات بر ارزش افزوده یكی از محور های طرح تحول اقتصادی در بخش مالیات است كه هر چند دارای حاشیه هایی بود اما اجرای آن هر سال توسعه یافته و فازهای مختلف آن در حال انجام است.

حسینی، اجرای طرح تحول مالیاتی را منجر به وصول مالیات و شفافیت در این بخش دانست و افزود: تدوین لایحه اصلاح قانون مالیاتی در سازمان امور مالیاتی به پایان رسیده و هم اكنون برای نظر خواهی به اشخاص حقیقی، ‌حقوقی،خصوصی و دولتی ارسال شده است.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌سال آینده فرصت جدیدی برای متمركز شدن بر بحث مالیاتی است.

 

** طرح تحول نظام بانكی

وی در خصوص طرح تحول نظام بانكی نیز گفت: این طرح از دو سال پیش در بانك مركزی تدوین و كلیات آن در كارگروه تصویب شده كه البته بانكداری الكترونیكی ، ساماندهی و افزایش شفافیت در عقود از بخش های آن است.

به گفته حسینی،‌ بر همین اساس از سال آینده بخش هایی در سیستم بانكی تكمیل می شود كه در اولویت كاری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: اگر هدفمند كردن یارانه ها سه تاچهار سال پیش اجرایی می شد سیستم بانكی به میزان كنونی از آمادگی برای اجرای آن برخوردار نبود و بخشی از موفقیت در اجرای این قانون،‌ مربوط به طرح تحول بانكی بود.

وزیر امور اقتصادی ودارایی اظهارداشت: با همكاری سیستم بانكی در مدت كوتاهی شماره حساب 18 میلیون سرپرست خانوار اخذ و پول رسانی با كمترین خطا انجام شد./ایرنا


ویدیو مرتبط :
خط مشی بودجه سال آینده بر محور اجرای سیاست های اقتصاد م

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای طرح تحول اقتصادی موجب برقراری عدالت در جامعه می شود



 

 

تحول اقتصادی

 

 

 

مراغه- نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمند كردن یارانه‌ها گامی بلند به سمت برقراری عدالت در جامعه است.

غفار اسماعیلی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پشتوانه عظیم برای ایجاد اشتغال بوده و منابع مالی آن در راه افزایش سرمایه گذاری و اشتغال هزینه خواهد شد.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش میزان اشتغال و تولید در جامعه باید سرمایه گذاری زیادی صورت گیرد، چرا كه وقتی سرمایه گذاری و نرخ تشكیل سرمایه ثابت كم می شود، می توان پیش بینی كرد كه بیكاری افزایش یابد.

اسماعیلی ادامه داد: انتظار نمایندگان مجلس و مردم از دولت این است كه منابع مالی هدفمندی یارانه ها در راه افزایش سرمایه گذاری و اشتغال صرف شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اظهاركرد: اجرای این قانون جسارت زیادی را می‌طلبد و اگر دولت در اجرای آن موفق عمل كند، گام مثبتی را در اقتصاد برداشته است.

وی افزود: دولت احمدی نژاد تنها دولتی است كه توافق سیاسی و اجماع نظر را برای اجرای این قانون جلب كرده و این برنامه می تواند با كمترین هزینه سیاسی، اجرایی شود.

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: این برنامه طبق قانون مصوب مجلس،‌ طی پنج سال اجرا می شود و به تدریج قیمت حامل‌های انرژی واقعی و یارانه دولت به كسانی كه استحقاق آن را دارند، پرداخت خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینكه همه مردم، اقشار و اصناف گوناگون در اجرایی كردن قانون هدفمند كردن یارانه ها دخیل و تاثیرگذار هستند، گفت: این قانون از شاخه های طرح تحول نظام اقتصادی كشور و مورد توجه و تأكید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور بوده و همه مردم، مسوولان و اقشار مختلف جامعه در اجرای آن باید مشاركت كنند.

شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت در جنوب شرقی تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است..../تحلیل:ایرنا