اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«حسن روحانی»، همکاری عربستان و امارات‌ علیه ایران را فاش کرد



اخبار,اخبار سیاسی,سخنرانی روحانی در مراسم بزرگداشت شهدا

 

اخبار سیاسی - گزیده سخنان رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت شهدا؛
«حسن روحانی»، همکاری عربستان و امارات‌ علیه ایران را فاش کرد

بدانید هواپیماهایی که تهران را بمباران می‌کرد، دو سال پس از آغاز جنگ توسط شوروی سابق به عراق واگذار شد؛ یعنی وسط جنگ به عراق کمک می‌کردند. حتی میراژ اف 1 پالایشگاه‌های ما را از فاصله 6‌ ـ7 کیلومتری با موشک می‌زد، اصلا به هدف نزدیک نمی‌شد. خیلی مظلوم بود این ملت، خیلی رزمندگان ‌مظلومانه جنگیدند.

ما در برابر دنیا جنگیدیم و ایستادیم و خداوند این ملت مظلوم و مؤمن را پیروز کرد. گاهی وقت‌ها قاتی می‌شود، اشکالی ندارد دو جناح با یکدیگر رقابت کنند و ما احزاب سیاسی داشته باشیم؛ اما وقتی بحث کشور، منافع ملی، ارزش‌های انقلابی است، حزب معنی ندارد و همه یک مشت واحد هستیم. اگر اختلافی باشد که به تضارب آرا کمک کند، ممکن است خوب باشد اما نه اختلافی که به نزاع تبدیل شود. نیروی همدیگر را از بین نبریم، شهید تعلق به هیچ حزبی ندارد، خانواده شهدا و ایثارگران برای کل ملت ایران هستند.

این جملات، شاه‌بیت سخنان رئیس جمهور اسلامی ایران در مراسم بزرگداشت روز شهدا بود؛ جایی که وی از مظلومیت و در عین حال از صلابت ملتی سخن گفت که همزمان مورد هجوم شرق و غرب و همچنین ارتجاع منطقه‌ای قرار گرفته بود. وی در این سخنرانی از نقش عربستان و امارات علیه ملت مظلوم ایران هم سخن گفت.

به گزارش  تابناک ، گزیده سخنان رئیس‌جمهور در مراسم بزرگداشت شهدا به شرح زیر است:

برخی ملت‌ها نیازی به اسطوره‌های تخیلی ندارند، آنقدر اسطوره‌های واقعی ‌و نمونه‌های اعلا دارند که هر یک از آنها می‌تواند برای تاریخ امروز و فردای ما سرمشق و درس‌آموز باشد. شهدا نقش بزرگی در دستیابی به پیروزی‌ها داشته‌اند. در مقاطع تاریخ‌ساز و مهم، نقش شهدا و ایثارگران بسیار پر رنگ است.

نهضت انقلاب اسلامی آن زمانی موج و اوج گرفت که با خون شهدا رنگین شد. حرکت اسلامی از مهر 1341 آغاز شد که البته فراز و نشیب‌هایی داشت. شرایط جدیدی از دی ماه همان سال شروع شد؛ اما فروردین 42 که کشتار مدرسه فیضیه رخ داد، نخستین بار بود که انقلاب اوج می‌گرفت.

در هر مقطعی که نهضت ما اوج گرفت، جایی بود که دلاوران به میدان آمده و خون پاک خود را تقدیم کردند. پس از انقلاب هم بزرگانی تقدیم راه انقلاب کردیم؛ از شهید مطهری‌ها، مفتح‌ها، رجایی‌ها و بهشتی‌ها گرفته تا آخر؛ اما دفاع مقدس در این هشت سال، حال و هوای دیگری دارد.

یک ملت تازه انقلاب کرده که صدها مشکل طبیعی‌ پیش پا دارد و هرگز قصد تجاوز به هیچ کشوری ندارد، ناگهان مظلومانه مورد تجاوز گسترده قرار می‌گیرد؛ این فرق می‌کند با یک ترور و کشتار در یک خیابان.

در یک ساعت بعد از ظهر 31 شهریور سال 59 که مردم آماده می‌شدند که لوازم‌التحریر بخرند و معلمان برای تدریس و دانش‌آموزان آماده تحصیل می‌شدند، یکباره جنگ آغاز شد.

جنگ در ماه حرام آغاز شد و عده‌ای رهسپار حج و عده دیگر‌، عازم مدرسه و عده دیگری دنبال زندگی خودشان بودند؛ اما یکباره از هوا و زمین و دریا به ما حمله شد. مگر ما علیه عراق و همسایگان ‌چه کار کرده بودیم؟

ما که آن زمان نیروی مسلح آماده‌ای نداشتیم و شرایط بعد انقلاب بود و تازه داشتیم ارتش را سامان می‌دادیم و همه سلاح‌های ما تقریبا غربی بود و قطعات و آموزش آن سلاح‌ها قطع شده بود و مستشاران همه رفته بودند و قراردادها در حالت شبه لغو بود. تقریبا بزرگترین فرماندهان ارتش درجه‌شان در واقع، زمان آغاز جنگ سرگرد و سروان بود.

افسران جوان سروان و سرگرد، فرماندهان نظامی کشور شدند، سپاه هم وضع خاصی داشت.

‌در آبان سال 1359 خمپاره 60 در یک زاغه کشف کردیم، در حالی که تمام آمارها به ما می‌گفت، خمپاره 60 نداریم. لذا هیأتی به ریاست بنده موظف شد از همه زاغه‌های مهمات بازدید کنیم و توانستیم خمپاره 60 کشف کنیم. وقتی این خمپاره را کشف کردیم با تهران تماس گرفته و با مسئولان جنگ صحبت کردم و اعلام کردم ما خمپاره 60 کشف کردیم، انگار دنیا را به ما داده‌اند.

خیلی مظلوم بود این ملت، خیلی رزمندگان شما مظلومانه جنگیدند. شهید، شهادت، ایثار و ایستادگی، همیشه نقطه اوج روحیه یک ملت است، به ویژه ملتی که اینقدر مظلوم هم بود.

بدانید هواپیماهایی که تهران را بمباران می‌کرد، دو سال بعد از آغاز جنگ توسط شوروی سابق به عراق واگذار شد یعنی وسط جنگ به عراق کمک می‌کردند. حتی میراژ اف 1  پالایشگاه‌های ما را از فاصله 6-7 کیلومتری با موشک می‌زد، اصلا به هدف نزدیک نمی‌شد.


ما بحث می‌کردیم که هواپیما از کجا عبور کرد و تهران را زد، بعد فهمیدیم که از روی کرج بمب را رها کرده و تهران را آماج می‌گیرد و اصلا برایش مهم نبود که موشک کجا می‌خورد؛ فقط شلیک می‌کرد.

هواپیماهای آواکس از روی عربستان به لحاظ راداری، تحرکات ما را رصد می‌کردند حتی این هواپیماها تا تبریز را هم می‌گرفت و از جنوب کشور حمله می‌کردند. بعد می‌رفتند در امارات می‌نشستند و تجلیل می‌شدند.

ما در برابر دنیا جنگیدیم و ایستادیم و خداوند این ملت مظلوم و مؤمن را پیروز کرد. گاهی وقت‌ها قاتی می‌شود، اشکالی ندارد دو جناح با یکدیگر رقابت کنند و ما احزاب سیاسی داشته باشیم، ولی وقتی بحث کشور، منافع ملی، ارزش‌های انقلابی است، حزب معنی ندارد و همه یک مشت واحد هستیم.

اگر اختلافی باشد که به تضارب آرا کمک کند، شاید خوب باشد؛ اما نه اختلافی که به درگیری بینجامد‌. نیروی همدیگر را از بین نبریم، شهید تعلق به هیچ حزبی ندارد، خانواده شهدا و ایثارگران برای کل ملت ایران هستند.


ملت ما با همه مظلومیت، سال اول دفاع کرد البته عملیات تهاجمی هم داشتیم. پس از یک سال، عملیات‌های بزرگ و سرنوشت ساز شروع شد. ما در مهرماه حصر آبادان را شکستیم، در حالی دستمان خالی بود.

اگر می‌خواهیم بر مشکلات چیره شویم و دل رهبر ما راضی شود و از همه بالاتر، رضای خداوند را به دست آوریم، نیاز به ایثار داریم و باید ایثار و فداکاری کنیم و از خود و منافع خود برای آرمان‌های بزرگمان بگذریم و برای این کار در خط مقدمش، شما خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستید. باید در برابر بد‌اخلاقی‌ها ایثار کنیم، بگذریم و گذشت کنیم. ما هنوز هم در دنیا بدخواه و توطئه‌گر زیاد داریم.


امروز بدخواهان و بیگانگان باید ایثار و اراده ما را ببینند. ما در برابر انواع مسائل‌ پیش روی، ‌با مقدم داشتن منافع انقلاب، نظام و کشور بر خود، خانواده و منافع شخصی، پیروز خواهیم شد.
اگر روزی دشمن فکر می‌کرد، ایران کشوری است که ضعیف شده، اگر این خیال خام را داشت و فکر می‌کرد به ما حمله کند، می‌تواند انقلاب را از بین ببرد، امروز برای همه روشن است که امروز قوی‌‌ترین، بزرگترین و مقتدرترین کشور در این منطقه، جمهوری اسلامی ایران است.‌

 

ایران کشوری مقتدر است‌ و بیگانگان هم می‌دانند‌ در این منطقه بدون حضور اراده ایران، صلح و ثبات در این منطقه استقرار پیدا نخواهد کرد و این افتخار برای شهیدان است.

شرایط دولت، وضعیت آسان و ساده‌ای نیست و مشکلات فراوانی در کنار ماست؛ اما ما در ‌این شش ماه در حد توانمان گام‌هایی برداشتیم و انشاءالله در آینده هم این قدم‌ها را برخواهیم داشت.

اخبار سیاسی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
چرا حسن عباسی دیدار حسن روحانی با اسرائیل را فاش کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فاش شدن 2 سال فعالیت "گروه جنگ اقتصادی علیه ایران" : عربستان و امارات هم عضو هستند



 

فاش شدن 2 سال فعالیت گروه جنگ اقتصادی علیه ایران  : عربستان و امارات هم عضو هستند

 

حدود 11 کشور و سازمان بین المللی برای پیگیری و تبادل نظر درباره تحریم ایران نشستی را در رم ایتالیا برگزار کردند.

به نقل از رویترز، یک منبع دیپلماتیک ایتالیا گفت:" دیپلمات هایی از آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای هم پیمان دیروز سه شنبه درباره افزایش فشارها علیه ایران برای اجبار این کشور به از سرگیری مذاکرات هسته ای توافق کردند."

این دیپلمات ها در قالب مجموعه ای به نام "گروه کشورهای هم نظر" در نشستی در شهر رم ایتالیا اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران را بررسی کردند. تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا یکی از موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

رسانه های دیگر گفته بودند در نشست رم این موضوع بررسی می شود که چگونه می توان همزمان با تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، از صعود قیمت های جهانی نفت جلوگیری کرد و صادرات نفت ایران به اتحادیه اروپا را جایگزین کرد.

"گروه کشورهای هم نظر" شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، امارات و عربستان سعودی و چند کشور دیگر است. گروه کشورهای هم نظر را می توان گروه کشورهای حاضر در جنگ اقتصادی علیه ایران دانست.

امارات و عربستان از صادرکنندگان بزرگ نفت خام و کره جنوبی و ژاپن از مصرف کنندگان عمده نفت خام ایران هستند.

رویترز اضافه کرد: این مجموعه غیررسمی، از دو سال پیش نشست های خود را برگزار می کردند که هدف آن تبادل اطلاعات و بحث و بررسی گام های آینده در روند تحریم ایران است.

این منبع آگاه ادامه داد: "شرکت کنندگان در این نشست دوباره بر ضرورت پایبندی ایران به تصمیمات سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کردند و از ایران خواستند به مطالبات برای ارائه توضیحات کامل و فوری درباره برنامه هسته ای خود عمل کند."

وی بدون ارائه جزئیات بیشتری گفت: "حاضران در نشست رم بر پافشاری جدی خود برای ادامه فعالیت و همکاری با هدف تقویت اعمال فشارها علیه ایران برای از سرگیری مذاکرات هسته ای تاکید کردند."

ایران بارها ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود گفته است که توضیحات گسترده ای را در این باره در اختیار آژانس بین المللی انرژی هسته ای قرار داده است.

نشست رم به صورت بسته و غیرعلنی و با حمایت وزارت خارجه ایتالیا برگزار شد.

منابع دیپلماتیک پیش از این گفته بودند حاضران در نشست رم نظرات مختلف درباره احتمال تحریم نفت ایران توسط اتحادیه اروپا را بررسی می کنند.

این احتمال وجود دارد که در نشست آینده وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ماه آینده میلادی (ژانویه 2012) تحریم واردات نفت خام از ایران تصویب شود.

اتحادیه اروپا به دنبال تحریم واردات نفت ایران است اما نگران است با این اقدام، قیمت نفت در بازارهای جهانی به صورت جهشی افزایش یابد.

همچنین تاکنون جایگزینی برای حدود 500 هزار بشکه نفت خام صادراتی ایران به اروپا پیدا نشده است.

پیش از این برخی منابع خبری گفته اند که آمریکا و اروپا به شدت به دنبال افزایش تولید نفت صادرکنندگان بزرگ این ماده مانند عربستان، کویت و امارات با هدف جایگزینی نفت خام ایران هستند.../