اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حرکت خودجوش پرویز پرستویی + عکس


همت خودجوش چندتن از رزمندگان جنگ و «پرویز پرستویی» و با هدف کم کردن آلام تمامی کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده، هفتمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس برگزار شد.

خبرگزاری فارس: با نیت نذر فرهنگی و به همت خودجوش چند تن از رزمندگان جنگ و «پرویز پرستویی» و با هدف کم کردن آلام تمامی کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده ‌آذربایجان شرقی، هفتمین جشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس مصادف با روز جهانی کودک به‌صورت بسیار شاد و مفرح به مدت دوازده روز از تاریخ 16 تا 27 مهر ماه در شهرستان‌های اهر، ورزقان، هریس و بخش‌های خواجه، هوراند و خاروانا با تمامی روستاهای تابعه، برگزار شد و بیش از 41000 دانش‌آموز مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی و دبیرستان به همراه معلمان خود در آن شرکت کردند.



هدف از برگزاری این جشنواره (با دوری از تکلف و شعارهای همیشگی)، گردهمایی و حضور فرد فرد تمامی دانش‌آموزان آسیب دیده حتی از دورترین و صعب‌العبورترین مناطق، با اجرای برنامه‌های بسیار شاد و در عین حال آموزنده برای بازگرداندن روحیه امید و نشاط در آستانه سال تحصیلی جدید برای فرزندان این نقاط بلادیده از ایران زمین بود تا بتواند پیام پایداری در سختی و امید به آینده را که از دستاوردهای همیشگی فرهنگ دفاع مقدس می‌باشد بصورتی نوین و غیرشعاری در سطح منطقه منتشر و این نوجوانان و کودکان را که بسیاری از آنان به علت حضور در روستاهای دورافتاده منطقه هرگز به سینما و تماشای دسته جمعی فیلم نرفته بودند با تجربه‌ای نو و فرحبخش روبرو کند.



از قسمت‌های اصلی این جشنواره، اجرای سرودهای دسته جمعی از جمله (ای ایران) توسط دانش‌آموزان با همراهی «پرویز پرستویی» و «نورالدین عافی»، راوی آذری کتاب (نورالدین پسر ایران) و نمایش فیلم طنز دفاع مقدسی (تخم مرغ جنگی) به همراه انیمیشن (شکرستان) و برگزاری مسابقات صمیمی، همراه با اهدا جوایزی همچون عروسک شخصیت‌های «شکرستان» و وسایل تحصیلی مورد نیاز این عزیزان بود، که تماما با شور و استقبال  این آینده سازان کشور روبرو شد.



در ادامه نیز «پرویز پرستویی» به معرفی و ذکر عبرت‌هایی از خواندن کتاب‌های دفاع مقدسی از جمله نورالدین پسر ایران، دا، بابا نظر، کوچه نقاش‌ها، شنام، پایی که جا ماند و بچه‌های کفیشه)می‌پرداخت و با دعوت از «نورالدین عافی» بر روی صحنه، این اسطوره زنده آذربایجانی دفاع مقدس را به حاضران هم استانی‌اش معرفی می‌کرد تا به ذکر خاطراتی شیرین و در عین حال عبرت‌انگیز و امیدبخش بپردازد.



در انتهای هر مراسم نیز به تمامی معلمانی که به همراه شاگردانشان در مراسم شرکت کرده بودند، کتب معرفی شده هدیه داده می‌شد تا در آینده و با مطالعه بیشتر، این فرهنگ انسان‌ساز را هرچه بهتر به آنان منتقل کنند.

از دیگر هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره می توان به «مالک سراج»، «کورش سلیمانی» و «علی صالحی» نیز اشاره کرد.



خوشبختانه در طی دوازده روز برگزاری جشنواره که در دو سانس مدرسه‌ای صبح و بعدازظهر (که در بیشتر مواقع  بصورت همزمان در دو شهر برگزار می‌شد) برگزارکنندگان برنامه توانستند قریب به اتفاق تمامی دانش‌آموزان روستایی و شهری منطقه گسترده زلزله زده ارسباران را با طی مسافت‌های چند ساعته بصورت رایگان در این جشنواره شرکت داده و پذیرایی کنند.

در انتها و در جمع‌بندی از نظرات معلمان و دانش آموزان و اولیاء و مسئولین محلی مشخص شد که جشنواره در تامین اهداف انسانی، اسلامی و ملی خود برای شادی بخشی و ارتقا روحیه در منطقه  کاملا موفق بوده و همگی شرکت کنندگان با شعف زیاد خواستار تکرار  چنین جشنواره‌هایی در آینده‌ای نزدیک شدند.



این جشنواره  همچون شش دوره گذشته با دبیری «سعید سیاح طاهری» از جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و با مدیریت «حبیب احمدزاده» برگزار شد.

پشتیبانان اصلی برگزاری این جشنواره مردمی عبارت بودند از جشنواره فیلم مقاومت، بنیاد فرهنگی روایت، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، نواحی مقاومت سپاه عاشورا در منطقه ارسباران، بسیج هنرمندان، انتشارات سوره مهر، دانشگاه هنر، واحد انیمیشن حوزه هنری، معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استانداری و ادارات آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و بخشداری‌های مناطق اهر، هریس، ورزقان، هوراند ، خواجه، خاروانا و روستاهای تابعه...


ویدیو مرتبط :
پرویز پرستویی و قالیباف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چشم بند بر دیدگان پرویز پرستویی+عکس



چشم بند بر دیدگان پرویز پرستویی+عکس

در این پوستر پرویز پرستویی را با چشمان بسته و خسرو شکیبایی را با دهان بسته می بینید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پرویز پرستویی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که این روزها کوتاهترین اظهارنظراتش هم مجالی می شود برای حاشیه های فراوان سالها پیش از این در فیلمی ایفای نقش کرده بود به نام «شکار» آن هم در نقش یک راننده تریلی.

«شکار» را مجید جوانمرد ساخته بود و به جز پرستویی بازیگرانی مانند خسرو شکیبایی و عنایت بخشی هم در آن ایفای نقش کرده بودند./شبکه ایران

 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب