اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حركت‌های ایذایی را برای مقابله با...



 

حركت‌های ایذایی را برای مقابله با...

 

متكی در نشست خبری/2/ :

حركت‌های ایذایی را برای مقابله با قطعنامه اخیر طراحی كردیم


برای صادركنندگان قطعنامه هم روشن است جز زمانی كه بخواهند با حربه روانی دل طرف مقابل را خالی كنند از صدور قطعنامه نتیجه دیگری نگرفته‌اند/ قطعنامه اخیر منجر به حیثیت‌زدایی از شورای امنیت می‌شود.

وزیر امور خارجه با بیان این مطلب كه ما طی 5 سال گذشته مشكلی با تحریم‌های غرب در حوزه مناسبات اقتصادی خود نداشته‌ایم گفت: جنگ روانی‌ای كه این كشورها می‌خواهند با صدور قطعنامه به ما تحمیل كنند را در یك جنگ نرم پاسخ خواهیم داد و گمان می‌كنیم قطعنامه اخیر نیز منجر به حیثیت‌زدایی از شورای امنیت خواهد شد.
منوچهر متكی در ادامه نشست خبری صبح امروز در رابطه با چارچوب مذاكرات ایران با گروه 1+5 گفت: چارچوب مذاكرات همانطور كه آقای رئیس‌جمهور اعلام كرده است در دست بررسی است و زمان مورد نظر اعلام خواهد شد.
وی همچنین در مورد اظهارات اخیر مقامات اسرائیلی و آمریكایی مبنی بر اینكه حمله نظامی به ایران در دستور كار است،گفت: تهدید به حمله از مدت‌ها پیش به عنوان یك واقعیت قابل اجرا در دستور كار برخی از كشورها قرار داشته است و در دو سال پایانی رئیس‌جمهعور بوش همواره اعلام می‌شد كه گزینه نظامی بر روی میز قرار دارد.
وی افزود: دستگاه‌های اطلاعاتی دولت نهم نیز در زمان‌های مختلف همواره به ما اعلام می‌كردند كه در فلان زمان و فلان تاریخ ما حمله نظامی خواهیم داشت، البته ما نیز معتقدیم كه آنها ظرفیت‌هایی برای حركت‌های شیطنت‌آمیز و ایزایی دارند.
رئیس دستگاه دیپلماسی كشور تصریح كرد: ما گزینه نظامی را برای جنگ‌طلبی مانند بوش نیز منتفی می‌دانستیم چراكه استدلال‌های آن نیز روشن است از كدام جبهه می‌خواستند فرماندهی كنند از مرز چین تا فلسطین؟
وی متذكر شد: شانسی برای آمریكایی‌ها نسبت به حمله نظامی به ایران نمی‌بینیم چه برسد به فرزند نامشروع غرب كه در روزهای اخیر در بحران‌های داخلی منطقه‌ای گرفتار آمده است و انشاءالله تا تعیین‌تكلیف نهایی این روند ادامه خواهد داشت.
متكی در رابطه با اظهارات اخیر احمدی‌نژاد مبنی بر اینكه گفت‌وگوهای هسته‌ای تنها محدود به اعضای گروه 1+5 نمی‌شود،گفت:برزیل و تركیه نقش محوری و سازنده‌ای پیرامون بحث تبادل سوخت داشته‌اند و براساس خواست رسمی گروه وین و نامه مكتوب رئیس‌جمهور آمریكا انگیزه بیشتری برای مذاكره پیدا كردند تا در این ماجرا نقش‌آفرین باشند و ما نیز از آنها حمایت كردیم.
وی افزود: بیانیه تهران در حقیقت اوج این همكاری سازنده است میان سه‌كشور در مقطع زمانی كه همه تصور دیگری داشتند بودند ،هرچند كه برخی با شتاب‌زدگی آمدند و بحث دیگری را مطرح كردند.
رئیس دستگاه دیپلماسی كشور متذكر شد: وقتی از آنها پرسیده می‌شود كه چرا عجله كردید عذر بدتر از گناه می‌آورند و موضوع اغتشاشات را به پیش می‌كشد.
تكی خاطرنشان كرد: بحث تركیه و برزیل در مورد تبادل سوخت است، اما با 1+5 مذاكراتمان را در سطح جهانی و برای رسیدن به یك اتفاق نظر در رابطه با بسته‌های پیشنهادی دنبال می‌كنیم. ما خواهان مشاركت عام‌تری در مذاكرات هسته‌ای خود هستیم، اما اینكه چه كشورهایی هستند را در دستور مشورت خود با طرف‌های داخلی و برخی از دوستان خارجی داریم.
وی در رابطه با نامه به 12 عضو شورای امنیت سازمان ملل نیز گفت: نامه‌های وزیر خارجه به 15 عضو شورای امنیت چه آنهایی كه رای مثبت دادند و یا مخالف تصویب قطعنامه بودند ارسال شده است در رابطه با پاسخ به نامه گروه وین و نامه خانم اشتون نیز باید گفت این نامه‌ها در دست بررسی است.
وزیر امور خارجه در رابطه با شرطی كه احمدی‌نژاد برای ادامه مذاكرات مطرح كرده است مبنی بر اینكه باید وضعیت هسته‌ای اسرائیل نیز از سوی طرف‌های مورد مذاكره ایران مورد بررسی قرار گیرد،گفت: زمانی كه در روند مذاكرات منطقی بداخلاقی می‌كنند باید شنونده پاسخ‌های منطقی نیز باشند.
وی افزود: اگر بحث عمده مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای است سوالاتی نیز وجود دارد كه باید به آنها پاسخ داده شود كه از جمله این موارد می‌توان به وضعیت هسته‌ای اسرائیل اشاره كرد.
متكی همچنین در رابطه با وضعیت شهرام امیری زائر ایرانی ربوده شده در عربستان نیز گفت: ما پیگیری‌هایمان را نزد دو كشور عربستان و آمریكا از طریق دفتر حفاظت منافع این كشور و همچنین دبیركل سازمان ملل دنبال خواهیم كرد،آخرین وضعیت خبرهایی است كه دم خروس را آشكار كرد و آنهایی كه می‌گفتند خبری و اطلاعی نداریم آشكار شد كه چقدر راحت دروغ می‌گویند.
وی همچنین در رابطه با موضع‌گیری‌های برخی از كشورها پس از صدور قطعنامه مبنی بر اینكه قطعنامه را اجرا خواهندكرد،گفت: گاهی كشورها را در وضعیت خاصی قرار می‌دهند كه یك حرف حقوقی و بین‌المللی بزنند اینكه قطعنامه‌ها را قبول دارید و یا خیر؟ این موضوع یك مساله است و كارآمد بودن قطعنامه مساله دیگر.
مسوول دستگاه سیاست خارجی كشور گفت: برای صادركنندگان قطعنامه هم روشن است جز زمانی كه بخواهند با حربه روانی دل طرف مقابل را خالی كنند از صدور قطعنامه نتیجه دیگری نگرفته‌اند، اروپایی‌ها از این موضع‌گیری‌ها پرونده قطوری داشتند كه خود ذكر می‌كنند ما نیز حركت‌های ایذایی را طراحی كردیم و پاسخ مناسبی به آنها خواهیم داد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
عملیات ایذایی تیپ 65 نوهد در رزمایش محمد رسول الله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راههای مقابله بااضطراب



اضطرابحتي براي موفق‌ترين آدمها هم پيش آمده كه دچار اضطراب شوند و براي يكبار هم كه شده دست‌هاي لرزان و عرق كرده را تجربه كنند.اين موضوع كاملاً طبيعي است. شايد شما هم اولين باري كه چنين حسي را تجربه كرديد وقتي بوده كه روي صحنه آمفي‌تئاتر مدرسه براي سرود خواندن حضور پيدا كرده بوديد.وقتي پرده‌ها بالا مي‌رفت، نفستان تنگ مي‌شد، قلبتان به شماره مي‌افتاد و دست و پايتان مي‌لرزيد، اما به‌هرحال مجبور بوديد كه وظيفه خود را به انجام برسانيد.

حتي در دنياي آدم بزرگ‌ها و حتي براي افرادي كه دنياي اعتماد به نفس هستند، باز هم صحبت كردن در يك جمع رسمي مترادف است با عرق سرد و دستان لرزان.

اين نوع استرس، سياستمدار، هنرمند، ورزشكار و موسيقي دان نمي‌شناسد، همه برايش يكي هستند و همه محكوم به تحمل اين شرايط هستند، اما زياد هم نگران نباشيد، روش‌هايي براي كاهش اين نوع استرس وجود دارد.

كاملاً آماده و مسلح وارد ميدان شويد. روز قبل از سخنراني خودتان را به عنوان يك مستمع فرض كنيد و مطالبي كه آماده كرده‌ايد را براي خودتان كنفرانس دهيد. براي هر يك دقيقه از زمان سخنراني، پنج دقيقه وقت بگذاريد.

متن صحبت‌هايتان را با صداي بلند بخوانيد و كاملاً به لحن صدايتان توجه كنيد، اما تصور نكنيد اين روش استرس شما را كاملاً از بين مي‌برد. نه. حتي وقتي كه به نظر مي‌آيد كاملاً براي حضور در جمع آماده هستيد، باز هم ممكن است احساس ترس و اضطراب اعصابتان را به بازي بگيرد.

اگر فكر مي‌كنيد به‌خاطر تمرين بي‌عيب و نقصي كه ديروز داشتيد حالا هم بايد مثل يك قهرمان قوي و با صلابت باشيد، بايد بگوييم كه اشتباه مي‌كنيد. حقيقت اين است كه احساس گيجي و عدم تمركزي كه در لحظات اوليه سخنراني حس مي‌كنيد بخاطر عدم توانايي شما در كنترل استرس است. حتي ماهرترين سخنرانان هم بعضي مواقع نمي توانند از دست استرس قصر در بروند.

هميشه چند دقيقه قبل از سخنراني وحشتناك‌ترين حال را داريد، حجم بالاي اضطراب، تپش‌هاي آزاردهنده قلب و ترس از بروز اتفاقات كوچك و بزرگ. در چنين مواقعي حتماً نگران يك سري مسائل مشابه هستيد.

مي‌ترسيد نكند از شدت اضطراب مغزتان هنگ كند و از كار بيفتد، مي‌ترسيد نكند ديگران متوجه لرزش دستان‌تان شوند، مي‌ترسيد نكند دست پاچه شده و كار خجالت‌آوري انجام دهيد يا حرف احمقانه‌اي بزنيد كه خودتان متوجه نشويد، يا اينكه مي‌ترسيد نكند وسط كار، ديگر قدرت ادامه سخنراني را نداشته باشيد.

در اينجا چند روش براي مقابله با اضطراب‌هاي اينچنيني به شما معرفي مي‌كنيم:

هميشه به اين نكته توجه داشته باشيد كه آگاهي از وجود ترس‌هاي دروني كمك بزرگي براي شماست. گاهي مواقع قبول اين موضوع كه مضطرب هستيد و كنار آمدن با اين قضيه به كاهش اضطراب كمك مي‌كند.

تصوير ذهني شما از اينكه در هنگام سخنراني خرابكاري كنيد چيست؟ تصور مي‌كنيد مردم عصباني مي‌شوند و گوجه فرنگي به طرفتان پرتاب مي‌كنند ؟ اگر اينقدر از خودتان نااميد هستيد واقعاً بهتر است در كل ذهنيات خود تجديد نظر كنيد. تصورات منفي را با ذهنيات مثبت جايگزين كنيد. تصوير يك سخنراني بي عيب و نقص را در ذهنتان مرور كنيد كه در آخر مورد تشويق حضار قرار مي‌گيريد.

يك راه براي مقابله با استرس مبالغه كردن در علائم و نشانه‌هاي استرس است. اگر دستتان مي‌لرزد و كف دستتان عرق كرده، سعي نكنيد اين علائم را پنهان كنيد. اجازه دهيد دستانتان هر چقدر دوست دارند و بدون رودربايستي بلرزند و عرق كنند.

حتي به آنها كمك كنيد تا بيشتر اين علائم را بروز دهند. كمي بعد متوجه مي‌شويد كه همه چيز به حالت عادي برگشته و هيچ نشانه‌اي از اضطراب در وجود شما نيست. يادتان باشد اگر شما توانايي افزايش علائم اضطراب را داشته باشيد، مسلماً توانايي كنترل آنها را نيز خواهيد داشت.

يك روش موثر ديگر اين است كه قبل از شروع سخنراني زودتر در محل حاضر شويد. با اينكار با حضار آشنا مي‌شويد و شايد چهره آشنايي در اين ميان پيدا كنيد. وقتي سخنان خود را شروع كرديد، روي صورت يك فرد تمركز كنيد و هنگام سخن گفتن در چشمان او خيره شويد در اين صورت تاثير كلام شما افزايش مي‌يابد.

پس از چند ثانيه به صورت فرد ديگري نگاه كنيد و همين ارتباط را با او برقرار نماييد. ارتباط با حضار باعث احساس راحتي بيشتري در شما مي‌شود. اگر تمايل داشتيد حين صحبت كردن از حركت دست خود بطور معقولي استفاده كنيد.

با اينكار نه تنها توجه حضار را جلب كرده و آنها را به شنيدن سخنان خود تحريك مي‌كنيد، بلكه به اضطراب و تنش‌هاي دروني خود اجازه ي بروز و ظهور داده‌ايد. همچنين براي كاهش اضطراب نفس‌هاي عميق بكشيد و ريتم تنفس خود را آرام و يكنواخت كنيد.