اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حرف های عجیب داوران جشنواره فجر


احتمالا جشنواره فجر تنها رویداد سینمایی دنیاست که داورانش بعد از اعلام برندگان تک تک مصاحبه می کنند و حرف های عجیب و غریب می زنند.

هفت صبح: ابوالقاسم طالبی درباره حضور چهره های مخالف خانه سینما در هیات داوری گفت: ما درمورد هیچ خانه ای خانه تئاتر، خانه موسیقی یا خانه عفاف صحبت نکردیم!

احتمالا جشنواره فجر تنها رویداد سینمایی دنیاست که داورانش بعد از اعلام برندگان تک تک مصاحبه می کنند و حرف های عجیب و غریب می زنند. در دو روز گذشته صحبت های غلیرضا رئیسیان و جمال شورجه را درباره هیات داوری و دلیل اهدانشدن سیمرغ بلورین بهترین فیلم و نادیده ماندن برخی فیلم ها و بخشی از دیدگاه های یدالله صمدی سومین داور بخش مسابقه سینمای ایران را می خوانید.



 اما ابوالقاسم طالبی که همیشه چهره خبرسازی نبوده و امسال هم فیلم جنجالی «قلاده های طلا» را در بخش خارج از مسابقه داشت، با حرف های عجیبش درباره جشنواره و داوری و خانه سینما کلکسیون اظهارات داوران را تکمیل کرده است.

او در مصاحبه با خیر آنلاین درباره موضع گیری های سینماگران در مسائل ایجادشده در بدنه سینما ازجمله اختلافات خانه سینما و معاونت سینمایی و حضور اغلب چهره های مخالف خانه سینما در میان داوران گفت: «ما در داوری ها فقط درمورد فیلم ها صحبت می کردیم و درمورد هیچ خانه ای، خانه تئاتر، خانه موسیقی یا خانه عفاف صحبت نکردیم!»

این اظهارات می تواند واکنش سینماگرانی را که حامی خانه سینما هستند، در پی داشته باشد. به خصوص که داوود ررشیدی به عنوان رئیس انجمن بازیگران خانه سینما یکی از داوران جشنواره بود و در مراسم افتتاحیه هم گفت که به عنوان عضو خانه سینما حضور دارد.

طالبی که یکی از 9 داور مسابقه سینمای ایران بود، در این زمینه که آیا همه فیلم های بخش مسابقه جشنواره ازجمله «بی خود و بی جهت» مورد داوری قرار گرفته اند، گفت: «ما 32 فیلم در این دوره دیدیم. یکی را ندیده بودیم که فیلم «پل چوبی» بود، آن را هم در سالنی تنها دیدم و چون تنها بودم چیلرهای سالن را خاموش کردند و سرما خوردم.»

 او همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه نام دو بازیگر از فهرست نهایی کاندیداها حذف شده و اسامی دیگری جایگزین شده است، گفت: «این اطلاعات جدید است، چیزهایی که شما می گویید را یادم نمی آید. شما آنجا تشریف داشتید؟ من شما را ندیدم!»



رئیسیان: داوران شرایط خوبی نداشتند

علیرضا رئیسیان بار دیگر مصاحبه کرد و درباره وضعیت داوری گفت. او درباره نحوه داوری فیلم ها گفت: «ما در شرایطی سخت و دشوار درست زمان شش روز 33 فیلم دیدیم، زیرا طبق زمان بندی باید 21 بهمن ماه کاندیداها اعلاممی شدند و طبعا کار سختی بود و طبیعی است که انرژی افراد برای دیدن اولین اثر در روز اول با آخرین فیلم متفاوت خواهد بود و نظرات شخصی در داوری ها وارد خواهد شد، در حالی که نرم بین المللی برای داوران حداکثر دیدن روزی دو فیلم است.»

او مشکلات داوران را این گونه توضیح داد: «ممکن است جشنواره در روند بیرونی دچار مشکلی نبود و برنامه ها سر وقت و به موقع انجام شد اما به لحاظ اجرایی در خصوص داوران شرایط مناسبی برای دیدن آثار مهیا نبود.»

وی درباره حضور افراد متخصص در برخی از رشته ها در میان داوران جشنواره گفت: «در این مورد بحث های تخصصی از سوی افراد صورت می گرفت و طبعا در زمینه موسیقی، بازیگری یا فیلمبرداری تخصصی تر به کار نگاه می شد اما من در این مورد به دبیر جشنواره هم قبل از آغاز به کار گفتم در هیچ جای دنیا این نوع ترکیب هیات داوری مرسوم نیست زیرا همه رشته ها جزیی از کل هستند و در هیات داوران کارگردان، تهیه کننده و بازیگر حضور دارند و درباره کل کار نظر می دهند. اینکه در هیات داوران منتقد یا دیگر رشته های تخصصی وجود نداشته باشد به نظر می رسد درست نیست.»


ویدیو مرتبط :
سوال درباره پوشش عجیب بازیگران در جشنواره فیلم فجر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: گاف عجیب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!




اخبار فرهنگی - گاف عجیب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!

 یکی از اعضای هیات داوران فیلم فجرمی گوید که شهین تسلیمی یکی از نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر سی و دوم بود اما بر اثر یک اشتباه نعیمه نظام دوست به عنوان یکی از نامزدها معرفی شده است!

به گزارش پیام نو،هوشنگ گلمکانی در مقاله ای که تحت عنوان «چرا عصبانی باشم؟ کلی تجربه کردم!» به نکته جالبی اشاره کرده که تاکنون از سوی هیچ یک از مسوولان جشنواره اصلاح نشده است.


گلمکانی نوشته است: «در تعیین نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن، روی بازیگر نقش خاله پری در فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» توافق حاصل شد اما کسی نام بازیگر این نقش را نمی دانست. فرصت برای رساندن خبر نامزدها به رسانه ها کم بود. با تلفن همراه بهروز افخمی تماس گرفته شد که یا جواب نداد یا در دسترس نبود.


وی در ادامه در ویژه نامه نوروزی مجله ۲۴ نوشته است : «با آقای ساداتیان، یکی از دو تهیه کننده  فیلم تماس گرفته شد که نام بازیگر این نقش را نعیمه نظام دوست اعلام کرد و همین نام در فهرست نامزدها ثبت و اعلام شد و عکس او هم در مراسم پایانی بر بالای اسمش نمایش داده شد. اما حالا معلوم شده که نام بازیگر آن نقش و نامزد دریافت جایزه ی بازیگر زن نقش مکمل، شهین تسلیمی است. آقای ساداتیان هم بابت این اشتباه عذرخواهی کرد!»

 

اخبار,اخبار فرهنگی,نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن
 شهین تسلیمی

 

اخبار,اخبار فرهنگی,نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن

نعیمه نظام دوست

اخبار فرهنگی - پیام نو