اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حراج کشتی های توقیفی ایران در سنگاپور منتفی شد



 

حراج کشتی های توقیفی ایران در سنگاپور منتفی شد

 

فرانسوی‌ها در حالی قرار بود امروز سه شنبه سه کشتی توقیفی ایران در سنگاپور را به حراج بگذارند که با رایزنی‌های مسئولان ایرانی، این برنامه فعلا منتفی شد.

 

محمد حسین داجمر در گفتگو با مهر آخرین رایزنی‌ها برای منتفی شدن حراج سه فروند کشتی توقیفی ایران در سنگاپورگفت: ساعاتی پیش رایزنی ها با مسئولان بانک فرانسوی برای جلوگیری از حراج کشتی های توقیفی جمهوری اسلامی ایران در آبهای سنگاپور انجام شد که خوشبختانه نتیجه مثبت بود و حراج این کشتی ها فعلا منتفی شد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: با رایزنی های انجام شده، امروز مشکل توقیف این کشتی ها حل خواهد شد و این کشتی ها تحت پرچم ناوگان جمهوری اسلامی ایران باقی خواهند ماند.

وی با تاکید بر اینکه ایران تمامی تعهدات خود مبنی بر پرداخت اقساط وام این کشتی ها را پرداخت کرده بود، تصریح کرد: بانک فرانسوی وام خود را تبدیل به حال کرده بود و به همین دلیل توانسته بود از سنگاپور دستور توقف و حراج این کشتی ها را اخذ کند، اما با رایزنی، این عملیات متوقف شد و این کشتی های ایرانی دیگر حراج نخواهند شد.

فرانسوی ها ظرف روزهای گذشته سه فروند کشتی ایرانی را در آبهای سنگاپور به دلایل سیاسی، توقیف کرده و همچنین حکم حراج آنها را از دادگاهی در سنگاپور دریافت کرده بودند. این حراج قرار بود امروز برگزار شود که با رایزنی ها فعلا منتفی شد.../مهر


ویدیو مرتبط :
اینم فیلمی برای مردم ایران زمین(حراج ایران)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

‌کشتی‌های توقیفی ایران به 5 فروند رسید



مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تعداد کشتی‌های توقیفی این شرکت در خارج از کشور را 5 فروند اعلام کرد و گفت: دادگاه مرتبط با توقیف سه فروند کشتی ایرانی توسط فرانسوی‌ها چهارشنبه هفته جاری در سنگاپور برگزار می‌شود.

 

به گزارش مهر، محمدحسین داجمر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت سه کشتی توقیفی ایران در سنگاپور گفت: باوجود پرداخت بدهی، اما هنوز بانک فرانسوی این کشتی‌ها را از توقیف خارج نکرده است.

وی از برگزاری دادگاه مرتبط با سه کشتی توقیفی ایران توسط فرانسوی‌ها در پنجم ژانویه (چهارشنبه هفته جاری) خبر داد و در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی به ضرر و زیان ناشی از این توقیف‌ها افزود: هر روز که این کشتی‌ها حرکت نکنند، ضرر و زیان هنگفتی به کشتیرانی وارد می‌شود.

داجمر در عین حال اظهارداشت: مشاوران حقوقی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی برآورد خسارات وارده هستند تا از طریق مجامع بین المللی، این خسارت و زیانها را از بانک فرانسوی بگیریم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه دو کشتی ایران نیز اخیرا در مالتا و هنگ گنک توقیف شده‌اند، گفت: هم اکنون در حال رایزنی هستیم تا با تامین کل مبلغ وام از منابع داخلی که کمتر از 300 میلیون دلار است، کامل بدهی خود را تسویه کنیم.../مهر