اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حراج شهاب سنگ های ماه و مریخ



حراج شهاب سنگ های ماه و مریخ

بزرگترین شهاب سنگی كه از كره ماه به زمین سقوط كرده و چند شهاب سنگ مریخ در جریان یك حراج در نیویورك به فروش رفتند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رویترز، یك شهاب سنگ از بخش پنهان ماه كه خود بر اثر برخورد شهاب سنگ دیگری به سطح قمر جدا شده و به زمین سقوط كرده بود در این حراجی به مبلغ 330 هزار دلار به فروش رفت.

در حراجی موسسه اریتیج اوكشینز 125 شهاب سنگ متعلق به ماه و سیاره مریخ در معرض فروش قرار گرفتند. قیمت پایه آنها از چندصد دلار تا دهها هزار دلار بود. درآمد حاصل از حراج شهاب سنگ ها اندكی بیش از یك میلیون دلار بالغ شد.

برخی از شهاب سنگ ها خریداری نیافتند از جمله یك قطعه شهاب سنگ آهن كه در صحرای كالاهاری در جنوب آفریقا سقوط كرده و نقوش سطح آن شبیه چهره ای در حال فریاد زدن است.

در عوض یك شهاب سنگ كه هنگام سقوط باعث حادثه ای مرگبار شده بود به مبلغ 1375 دلار به فروش رفت.

اد بردسلی، مسئول حراج اعلام كرد: این شهاب سنگ كه در سال 1972 سقوط كرده بود به یك گاو برخورد كرد و حیوان بر اثر این برخورد فرازمینی پودر شد. مترجم: بهرام افتخاری./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
برخورد شهاب سنگ به ماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حراج یک شهاب‌سنگ مریخی +عکس


یک شهاب‌سنگ مریخی قرار است در حراج کریستی به بهای 100 هزار دلار به فروش برسد.

ایسنا: یک شهاب‌سنگ مریخی قرار است در حراج کریستی به بهای 100 هزار دلار به فروش برسد.

حراج یک شهاب‌سنگ مریخی+عکس

شهاب سنگ مریخی «زیبای مشکی» (Black Beauty) در سال 2011 در صحرای افریقا در مراکش کشف شد و دانشمندان اعلام کردند این جرم آسمانی حدود دو میلیارد سال پیش از مگما تشکیل شد.

اندازه این صخره کمتر از دو اینچ است و انتظار می‌رود در حراجی آنلاین کریستی در نیویورک بین 75 هزار تا 100 هزار دلار فروش رود.

نام رسمی شهاب‌سنگ Northwest Africa (NWA) 7034 اعلام شده است.

«زیبای مشکی» بین 10 تا 30 برابر آب بیشتری در مقایسه با شهاب‌سنگ‌های مریخی دیگر دارد و این موضوع منعکس‌کننده مگمای غنی از آبی است که این جرم کیهانی را تشکیل داده است. این قطعه، از لحاظ سن، دومین شهاب‌سنگ مریخی قدیمی به شمار می‌آید که تاکنون کشف شده است.

حراج کریستی تا 25 نوامبر ادامه دارد و شامل 30 شهاب‌سنگ است که از مریخ، ماه و سیارک‌هایی که حول خورشید می‌چرخند، به زمین پرتاب شده‌اند.

شهاب‌سنگ‌های مریخی در میان نادرترین مواد روی زمین جای گرفته‌اند.