اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حراج با ارزش ترین الماس صورتی جهان به قیمت 180 میلیارد تومان



 با ارزش ترین الماس جهان,حراج  با ارزش ترین الماس جهان

حراج با ارزش ترین الماس صورتی جهان به قیمت 180 میلیارد تومان

برای اولین بار در تاریخ حراجی های سادبیز Sotheby’s، الماس موسوم به ستاره صورتی به قیمت 60 میلیون دلار معادل 180 میلیارد تومان برای فروش عرضه می شود.

الماس 59.6 قیراطی بسیار نادر، در ژنو سوئیس و در ماه نوامبر در حراجی سادبیزSotheby's عرضه خواهد شد. به گفته کارشناسان این الماس بیضی شکل بدون عیب و نقص، با ارزش ترین الماسی است که تاکنون به این قیمت در حراجی عرضه می شود و قطعا قیمت خرید با قیمت پیشنهادی فرق خواهد داشت و ارزش الماس بسیار بیش از 60 میلیون دلار تخمین زده می شود.

دیوید بنت مدیر بخش اروپا- خاورمیانه جواهرات در حراجی سادبیز می گوید قطعا ستاره صورتی یکی از ذخایر بزرگ کره زمین به صورت طبیعی است و کشف الماس صورتی در وزن 5 قیراط نیز به ندرت صورت می گیرد، چه برسد به الماسی در ابعاد 59 قیراط که بسیار نادر محسوب می شود.

به گفته وی تاییدیه سازمان جغرافیایی و زمین شناسی امریکا در مورد الماس صورتی موجود است و روز 13 نوامبر باید منتظر شد تا دید به چه قیمتی به فروش می رسد.

ستاره صورتی روی یک حلقه زیبا توسط برجسته ترین جواهر سازان دنیا سوار شده است.

 با ارزش ترین الماس جهان,حراج  با ارزش ترین الماس جهان

 

 با ارزش ترین الماس جهان,حراج  با ارزش ترین الماس جهان

خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
قصری در تهران به ارزش 180 میلیارد تومان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران قیمت‌ترین ماده تولید شده در جهان/گرمی ۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان



گران قیمت‌ترین ماده تولید شده در جهان

دانشمندان دانشگاه آکسفورد اعلام کردند در آزمایشگاهی موفق به تولید گران‌قیمت‌ترین ماده جهان شده‌اند که هر گرم از آن ۱۴۵ میلیون دلار ارزش دارد.

براساس گزارش ایندیپندنت، این ماده در آزمایشگاهی به نام Designer Carbon Materials تولید می‌شود و 200 میكروگرم از اولین نمونه‌ این ماده كه اندوفولرن ( endofullerenes ) نامیده می‌شود، به قیمت 32 هزار دلار به فروش رفته‌است. (یك میكروگرم برابر یك میلیونیوم از گرم است). 200 میكروگرم برابر یك پانزدهم وزن یك دانه برف یا یك سوم وزن تار موی انسان است.

این ماده كه اولین بار در سال 1985 كشف شد، نانوسازه‌های كربنی كروی هستند كه از قفسه‌ای محكم از فلورن متشكل از 60 اتم كربن، ساخته شده‌اند كه درون این قفس مولكول‌های ساده‌ای مانند نیتروژن، فسفر و هلیوم به دام افتاده‌اند.

این ماده تنها گران‌قیمت نیست، زمانی كه مولكول درون آن نیتروژن باشد از توانایی تحول ثبت بسیار دقیق زمان برخوردار می‌شود،‌ زیرا از دوره چرخش الكترونی طولانی برخوردار است. دانشمندان اكنون درحال مطالعه روی احتمال استفاده از این ماده در ساعت‌های اتمی، دقیق‌ترین سیستم‌های سنجش زمان در جهان،‌هستند و دانشمندان آكسفورد انتظار دارند در آینده با استفاده از این ماده گرانقیمت بتوانند تمامی تجهیزات را دقیق‌تر از همیشه بسازند.

 

گران قیمت‌ترین ماده تولید شده در جهان

 

این از آن رو است كه اندوفولرن‌ها از توانایی كوچك‌سازی ساعت‌های اتمی از ابعادی برابر یك كمد تا یك ریزتراشه برخوردارند، به این شكل می‌توان به راحتی یك ساعت اتمی را روی گوشی موبایل نصب كرد یا آن را با تجهیزات GPS تلفیق كرد. در این صورت می‌توان سیستم‌های GPS با دقت میلیمتری ایجاد كرد، درحالی كه میزان دقت سیستم‌های موقعیت‌یاب امروزی از یك تا 5 متر است.

تصاویری که ساختار کربنی این ماده را نشان می‌دهد

 

گران قیمت‌ترین ماده تولید شده در جهان

 

كوچك‌سازی ساعت‌های اتمی در فناوری كارایی‌های زیادی خواهد داشت و یكی از آشكارترین آنها كنترل كردن خودروهای خودكار خواهد‌بود. درصورتی كه این ساعت‌ها درون سیستم‌های موقعیت‌یاب خودروها گنجانده شوند، می‌توان از بروز تصادف میان خودروهای خودكار جلوگیری كرد.

تنها ماده دیگری كه می‌تواند با قیمت نجومی اندوفلورن رقابت داشته باشد، ضد‌ماده است، كه براساس تخمین‌های ناسا هر گرم آن 61 تریلیارد دلار قیمت خواهد‌داشت، اما تا‌به‌امروز كسی موفق به ساخت یا دستیابی به این ماده نشده‌است.

اخبارعلمی - خبرآنلاین