اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف دوره كاردانی از واحدهای دانشگاه آزاد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حذف دوره كاردانی از واحدهای دانشگاه آزاد

وی با اشاره به پیشنهاد رییس سازمان سماء در خصوص واگذاری دوره‌های كاردانی پیوسته به آموزشكده‌های سماء، گفت: این برنامه خوبی است چرا كه واحدهای جامع باید به سمت تحصیلات تكمیلی حركت كنند.

 

رییس دانشگاه آزاد از تخصیص ظرفیتی برای بورس معلمان سما و رشد علمی معلمان در دوره‌های تحصیلات تكمیلی در واحدهای دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش ایسنا، دكتر فرهاد دانشجو در همایش روسای آموزشكده‌های سما با بیان اینكه سازمان سما دارای ۶۳۰ واحد آموزشی، بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز و ۹۰ هزار دانشجو است، اظهار كرد: این آمار نشان دهنده زحمت مدیران این سازمان است.

 

وی با تاكید بر اینكه سازمان سما باید بیشتر به ارتقای كیفیت توجه داشته باشد، اظهار كرد: كیفیت در آموزش، توجه به تحقیق در بحث آموزش و آشنا كردن دانش‌آموزان با تحقیق باید مورد توجه مسئولین سما باشد.

وی با تاكید بر توجه به فرهنگ دینی ـ اسلامی، خاطر نشان كرد: فرهنگ دینی و اسلامی از دغدغه‌های مهم ماست كه باید به عنوان پرچم اول در دست شما قرار گیرد و پرچم دوم نیز ارتقای كیفیت باشد.

 

باید تعداد مدارس و آموزشكده‌های سما افزایش یابد

وی با بیان اینكه در سازمان سما باید تعداد مدارس و آموزشكده‌ها افزایش یابد، تصریح كرد: بر اساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی موج دوم در راه است كه نیاز است برای آنان علاوه بر اینكه ظرفیت‌های ایجاد شده فعال باشد ظرفیت‌های جدیدی نیز ایجاد شود.

 

امنیت شغلی كاركنان سما افزایش می‌یابد

دانشجو با تاكید بر توجه به آموزش كارمندان، اعضای هیات علمی و معلمان در این سازمان، گفت: بر اساس سیاست‌های قبلی، اخذ قراردادها با كاركنان، اعضای هیات علمی معلمان به صورت یكساله بوده است اما الان دیگر دوران عوض شده است بنابراین از رییس سازمان می‌خواهم كه پس از دوره پنج ساله برای افراد زیرمجموعه خود امنیت شغلی ایجاد كنند تا آنان با خیال راحت‌تر كار كرده و ما نیز حمایت خواهیم كرد.

 

وی با بیان اینكه شرایطی فراهم شود كه تا انتهای سال حدود ۷۰ درصد از كاركنان و اعضای هیات علمی ملعمان امنیت شغلی یابند، اظهار كرد: همچنین باید فضایی فراهم كنیم تا معلمان رشد علمی یابند.

 

رییس دانشگاه آزاد با اشاره به تخصیص ظرفیتی برای رشد معلمان سما در دوره‌های تحصیلی و تكمیلی در واحدهای دانشگاهی، گفت: تقاضای افرادی كه تمایل به ادامه تحصیل دارند را جمع‌ می‌كنیم، چرا كه همیشه باید درصدی برای رشد علمی در نظر گرفت.

وی با بیان اینكه كاركنان باید تحصیل كنند، تصریح كرد: البته نباید این موضوع به گونه‌ای باشد كه كار تعطیل شود.

حذف دوره كاردانی پیوسته از واحدهای دانشگاه آزاد و انتقال به آموزشكده‌های سما

وی با اشاره به پیشنهاد رییس سازمان سماء در خصوص واگذاری دوره‌های كاردانی پیوسته به آموزشكده‌های سماء، گفت: این برنامه خوبی است چرا كه واحدهای جامع باید به سمت تحصیلات تكمیلی حركت كنند.

وی افزود: بر این اساس می‌توان دوره كاردانی پیوسته را از واحدهای دانشگاه آزاد حذف و به آموزشكده‌های سما واگذار كرد.

 

تغییر اسم آموزشكده‌های سماء به دانشكده

وی در خصوص پیشنهاد رییس سازمان سماء به تغییر اسم آموزشكده‌های سماء به دانشكده، گفت: به نظر بنده اینكه تغییر نام صورت گیرد بسیار خوب است بنابراین باید رای خود را موافق دهیم تا مراحل آن پیش رود.

 

دانشجو در خصوص تجمیع آموزشكده‌ها و مدارس سماء در واحدهای دانشگاهی، گفت: معمولا واحدهای دانشگاهی از فضا و زمین‌های خوبی برخوردار هستند بنابراین می‌توان در صورت تمایل واحدها همه آنها را در یكجا جمع كرد تا بر این اساس دیگر سازمان سماء هزینه خرید زمین نداشته باشد و مطمئنا پس از ارائه طرح به بنده، حمایت خواهیم كرد.

رییس دانشگاه آزاد در خاتمه خطاب به روسای آموزشكده‌های سما، گفت: كسانی كه اخم می‌كنند و خودپسندی دارند دوستان شما نیستند حتی اگر بزرگترین كاخ‌ها و مجتمع‌ها را درست كنند به نفع ما استفاده نخواهد شد، بنابراین بهتر است با دوستی با همدیگر به گونه‌ای حركت كنیم تا قدرت بزرگی شویم و به گونه‌ای سماء و دانشگاه آزاد را بسازیم كه كسی نتواند تصور كند./ایسنا


ویدیو مرتبط :
دوره های آزاد دانشگاه MIT

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف دوره كاردانی از واحد های دانشگاه آزاد


رییس دانشگاه آزاد از تخصیص ظرفیتی برای بورس معلمان سما و رشد علمی معلمان در دوره‌های تحصیلات تكمیلی در واحدهای دانشگاه آزاد خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس دانشگاه آزاد از تخصیص ظرفیتی برای بورس معلمان سما و رشد علمی معلمان در دوره‌های تحصیلات تكمیلی در واحدهای دانشگاه آزاد خبر داد.

 فرهاد دانشجو با بیان اینكه سازمان سما دارای 630 واحد آموزشی، بیش از 50‌هزار دانش‌آموز و 90‌هزار دانشجو است، اظهار كرد: این آمار نشان‌دهنده زحمت مدیران این سازمان است.

 وی با اشاره به پیشنهاد رییس سازمان سما درخصوص واگذاری دوره‌های كاردانی پیوسته به آموزشكده‌های سما، گفت: این برنامه خوبی است، چراكه واحدهای جامع باید به سمت تحصیلات تكمیلی حركت كنند.

وی افزود: بر این اساس می‌توان دوره كاردانی پیوسته را از واحدهای دانشگاه آزاد حذف و به آموزشكده‌های سما واگذار كرد.

وی درخصوص پیشنهاد رییس سازمان سما به تغییر اسم آموزشكده‌های سما به دانشكده، گفت: به نظر بنده اینكه تغییر نام صورت گیرد، بسیار خوب است بنابراین باید رای خود را موافق دهیم تا مراحل آن پیش رود.