اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حذف بانوی كماندار ایرانی از المپیک


زهرا دهقان با قبول شكست مقابل حریف مكزیكی از رقابت‌های تیراندازی با كمان المپیك لندن حذف شد.

خبرگزاری ایسنا: زهرا دهقان با قبول شكست مقابل حریف مكزیكی از رقابت‌های تیراندازی با كمان المپیك لندن حذف شد.

زهرا دهقان كه در مرحله تعیین رنكینگ با ثبت امتیاز 614 در جایگاه پنجاه و پنجم قرار گرفته بود، در مرحله یك سی و دوم نهایی به مصاف ماریانا آویتیا از مكزیك رفت كه در تعیین رنكینگ، جایگاه دهم را به خود اختصاص داده بود.


 ست اول اول این مسابقه با نتیجه تساوی 28 – 28 به پایان رسید. در ست دوم حریف مكزیكی با نتیجه 26 – 20 به برتری رسید.

در ست سوم، دو ورزشكار بار دیگر به تساوی 27 – 27 رسیدند. ست چهارم با برتری 27 – 23 كماندار مكزیكی به پایان رسید.


 به این ترتیب، زهرا دهقان با قبول شكست مقابل این حریف مكزیكی از بازی‌های المپیك كنار رفت.        


ویدیو مرتبط :
حذف تنها بانوی تکواندوکار ایران از رقابت های المپیک لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف زودهنگام 11 ایرانی دراولین هفته المپیک



حذف زودهنگام 11 ایرانی دراولین هفته المپیک/ هفته‌ای برای نوشاد و احمدی

هفت روز رو به پایان ورزش ایران با وجود پیگیری مسابقات فوتبال لیگ برتر، متاثر از المپیک بود و اخباری که حکایت از عملکرد خوب نوشاد عالمیان و الهه احمدی در مقابل عملکرد ناموفق دیگر المپین‌ها،حذف زودهنگام11 نفر آنها و حتی درگیری در یکی از فدراسیون پرامید در مدال‌آوری المپیک، داشت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ورزش ایران در حالی این هفت روز خود را به پایان می‎برد که همانند ورزش دیگر کشورها بیشتر از هر اتفاق و حادثه‏ای، تحت الشعاع سی‏امین دوره بازی‏های المپیک قرار داشت، رویدادی که از جمعه شب گذشته با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی در لندن آغاز شد.

اعضای کاروان ورزش ایران پیش از مراسم افتتاحیه و با حضور کمانداران در مسابقات تعیین سطح، رقابت‏های خود در این بازی‎ها را آغاز کردند و طی روزهای آینده با برگزاری مسابقات کشتی، وزنه برداری و تکواندو آن را پربارتر و جدی‏تر دنبال خواهند کرد.

در این هفت روز رو به پایان، ورزشکاران ایران رقابت‌های المپیکی خود را در رشته‌های تیروکمان، تیراندازی، تنیس روی میز، روئینگ سنگین وزن تک نفره، شنا، بوکس، شمشیربازی و دوچرخه سواری آغاز کردند و بعضا خیلی زود به کار خود پایان دادند.

در چارچوب این رقابت‌ها، نماینده تنیس روی میز (زنان)، شنا، شمشیربازی، بوکس (وزن 69 کیلوگرم و 91 کیلوگرم) با واگذاری نتیجه اولین رقابت خود خیلی سریع از دور رقابت‌ها کنار رفتند. همانطور که مه لقا جام بزرگ و ابراهیم برخورداری با عملکرد ناموفق در مرحله مقدماتی مسابقات تیراندازی از صعود به مرحله نهایی بازماندند و حذف شدند و امیر زرگری و علیرضا حقی هم پیش از رسیدن به خط پایان رقابت‎های دوچرخه سواری استقامت جاده، از ادامه رقابت بازماندند.

زهرا دهقان هم یکی از ورزشکاران المپیکی بود که خیلی زود حذف شد. این کماندار در اولین رقابتی که پس از حضور در مسابقات تعیین سطح داشت، باخت و حذف شد. هم تیمی وی یعنی میلاد وزیری نیز اولین دیدار خود در مرحله حذفی را به یک مکزیکی واگذار کرد و از گردونه بازی‎ها کنار رفت.

علاوه بر این 11 ورزشکار نوشاد عالمیان هم یکی از ورزشکارانی ایرانی بود که در این هفته از المپیک از گردونه رقابت‎ها حذف شد البته او پس از دو برد ارزشمند، نتیجه سومین دیدارش را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. عالمیان یکی از موفق‏ترین ورزشکاران این هفته ورزش ایران بود. مانند الهه احمدی که با کسب عنوان تاریخی ششمی به کار خود در مسابقات تیراندازی المپیک پایان داد؛ عنوانی که تاکنون توسط هیچ یک از تیراندازان ایرانی در المپیک کسب نشده بود./مهر