اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حدود 42 میلیون مسافر در نوروز امسال از طریق جاده ها جابه جا می شوند



 

حدود 42 میلیون مسافر در نوروز امسال از طریق جاده ها جابه جا می شوند

 

معاون وزیر راه و ترابری در گرگان:

حدود 42 میلیون مسافر در نوروز امسال از طریق جاده ها جابه جا می شوند

گرگان - معاون وزیر راه و ترابری و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور گفت: پیش بینی می شود در نوروز امسال حدود 42 میلیون مسافر از طریق جاده های كشور جابه جا شوند كه نسبت به پارسال 10 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت.

دكتر 'شهریار افندی زاده' شامگاه چهارشنبه در بازدید از راه های اصلی استان گلستان به اتفاق هیئت همراه و مدیركل راه و ترابری گلستان افزود: پارسال 39 میلیون مسافر از طریق حمل و نقل عمومی و جاده ای كشور جا به جا شدند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزیهای وسیع صورت گرفته امسال بیش از 80 هزار وسیله نقلیه شامل مینی بوس، اتوبوس و تاكسی در خدمت طرح نوروزی هستند.

افندی زاده افزود: طرح نوروزی امسال همانند سالهای گذشته از 25 اسفند 89 آغاز و تا 15 فروردین 90 ادامه خواهد داشت.

وی گفت: حدود یكهزار و یكصد اكیپ راهداری با بیش از یكهزار گشت راهداری در تمام ایام طرح نوروزی به مردم خدمت رسانی می كنند تا آنان سفر مناسبی در ایام نوروز داشته باشند.

افندی زاده اضافه كرد: همچنین 705 راهدارخانه ثابت و سیار با گشتهای امدادی در اختیار مسافران نوروزی خواهد بود.

رئیس سازمان راهداری كشور ادامه داد: سامانه پیامك 3000143 آماده دریافت پیام از مسافران نوروزی است ضمن اینكه جهت بررسی و ارزیابی خدمات نوروزی سازمان حمل و نقل جاده ای نیز، 500 هزار فرم نظرسنجی بین مسافران نوروزی توزیع می شود.

افندی زاده افزود: عملیات بهسازی و راهسازی محورهای اصلی كشور تا 25 اسفند ماه ادامه دارد و سعی شده نقاط پرحادثه، شناسایی و رانندگان در طول جاده ها از طریق علائم راهنمایی و رانندگی با هشدارهای لازم آگاه شوند.

به گفته وی، همچنین از طریق دوربین های تصویری، گزارشات سطح جاده ها در اختیار مركز مدیریت راه های كشور قرار می گیرد و مسافران با تلفن گویای 141 یا سامانه پیامك 3000141 می توانند از وضعیت راه های كشور در ایام طرح اطلاع حاصل نمایند...../ تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
جابه جایی وان دایرکشن در 42 ثانیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انجام 135 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر/جابه‌جایی 10 میلیون مسافر دریایی



انجام 135 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر/جابه‌جایی 10 میلیون مسافر دریایی

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تنها 135 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بنادر انجام می‌گیرد، گفت: هم اکنون 13 میلیون نفر سفر ظرفیت جابه جایی مسافر در بنادر کشور است که از این میزان جابه جایی، 10 میلیون و 200 هزار نفر سفر از بنادر صورت گرفته است.

سید عطاالله صدر در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه ظرفیت 11 بندر اصلی کشور 172 میلیون تن است، گفت: از این میزان تنها 135 میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در بنادر صورت می گیرد.

وی با اشاره به توسعه ظرفیت کانتینری بنادر کشور، اظهار داشت: هم اکنون ظرفیت کانتینری بنادر کشور حدود 5 میلیون و 700 هزار TEU (واحد شمارش کانتینر) است اما هم اکنون بالغ بر سه میلیون کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری می شود.

 رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بین ظرفیت های ایجاد شده و میزان عملکرد در بنادر کشور تناسب وجود ندارد، بیان کرد: این موضوع نشان می دهد که هنوز تجارت به خوبی رشد نکرده و اگر بخش بازرگانی فعالیت های خود را توسعه دهد، قادر است از ظرفیت های بنادر کشور استفاده بهتری کند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جابه جایی مسافر از طریق بنادر، گفت: هم اکنون 13 میلیون نفر سفر ظرفیت جابه جایی مسافر در بنادر کشور است که از این میزان 10 میلیون و 200 هزار نفر سفر از بنادر صورت گرفته است. وی با بیان اینکه میزان جابه جایی مسافر از طریق دریا رو به افزایش است، افزود: با سرمایه گذاری هایی که در این زمینه انجام گرفته امکانات و تسهیلات بسیار مناسبی برای جابه جایی مسافران از طریق دریا به وجود آمده است/مهر