اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حداد عادل در برنامه "انتخاب ایرانی":قولی نمی‌دهم كه به عملی شدنش معتقد نباشم



حداد عادل در برنامه انتخاب ایرانی

حداد عادل در برنامه "انتخاب ایرانی":

قولی نمی‌دهم كه به عملی شدنش معتقد نباشم/تخصص و دانش ایرانیان خارج از کشور جزو دارایی ملت ایران است

كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ نباید شعاری دهیم كه نتوانیم به آن عمل كنیم و یا اینكه قولی دهیم كه تاریخ مصرف آن كه تنها محدود به دوران انتخابات باشد، بنده نیز قولی نمی‌دهم كه به عملی شدن آن اعتقاد نداشته باشم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حداد عادل كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالات ایرانیان خارج از كشور در شبكه جام جم اظهار داشت: در داخل ایران مردم معمولا با زندگی من آشنا هستند، بنده در دانشكده علوم تحصیلات خود را آغاز كرده و لیسانس خود را از دانشگاه تهران اخذ كردم. 

وی با بیان اینكه مدرك فوق لیسانس خود را از دانشگاه شیراز گرفتم، گفت: پس از اخذ مدرك به علوم انسانی گرایش پیدا كرده و یك سال در دانشگاه تهران دانشجوی علوم اجتماعی بودم، سپس وارد رشته فلسفه شده و در این رشته دكترای خود را اخذ كردم.   

حداد عادل به مشاغل و مسئولیت‌های خود از اول انقلاب اشاره كرد و افزود: از 22 بهمن و پس از آن در اسفند 57 معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد بودم و مدتی نیز مدیریت صدا و سیما را در شورای سرپرستی این سازمان به عهده داشتم همچنین یازده سال معاون وزیر آموزش و پرورش بوده و تالیف كتاب‌های درسی و برنامه‌ریزی آموزشی را اجرا كرده‌ام.   

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینكه از سال 89 وارد مجلس شورای اسلامی شدم، گفت:‌4 دوره نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت و در دوره‌های 7، 8 و 9 مجلس نماینده اول تهران بودم،‌ همچنین در دوره هفتم ریاست مجلس را بر عهده داشتم و در دوره هشتم رئیس كمیسیون فرهنگی بودم.   

وی ادامه داد: مدیرعاملی بنیاد دایرةالمعارف اسلامی و تالیف دانشنامه جهان اسلام در 23 سالی كه بنده در فرهنگستان زبان فارسی بودم برعهده‌ام بود. 

حداد عادل با بیان اینكه در حال حاضر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستم،‌اظهار داشت: بیش از 30 سال عضو شورای عالی آموزش و پرورش بوده‌ام و هم‌اكنون 4 فرزند دارم كه تحصیلات دو نفر از آنها در مقطع دكترای علوم سیاسی و فناوری‌ نانو است و دو فرزندم دیگرم در مقطع كارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی و كارشناسی دینی مشغول فعالیت هستند همچنین همسرم دكتر ماهورزاده دانشیار تعلیم و تربیت در دانشگاه الزهرا است.   

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده به خارج از كشور سفرهای زیادی داشتم و با ایرانیان مقیم خارج آشنا هستم؛ در تمامی سفرهایم علاقمند بودم كه از مدارس و كتاب‌های ایرانیان بازدید كنم و حرف‌های اولیاء و مربیان را بشنوم.   

وی با بیان اینكه ایرانیان خارج از كشور بخشی از ملت ما هستند تصریح كرد: ایرانی بودن به منزله زندگی در داخل مرزهای جغرافیایی نیست، كسانی هستند كه از هزاران فرسنگ دل‌شان برای وطن می‌تپد. 

حداد عادل با بیان اینكه ایرانیان خارج از كشور عموما مردم فرهیخته و جزء سرمایه‌های كشور محسوب می‌شوند، بیان داشت: مهاجرت به خارج از ایران پدیده جدیدی نیست كه صرفا تصور كنیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمده است؛ از آنجایی كه ایران در چهارراهی واقع شده كه از یك طرف به اروپا، از طرف دیگر به خاور دور و هند و به خاورمیانه و آفریقا نزدیك است این موقعیت جغرافیایی باعث شده هم كشور ما میهمانان خارجی داشته باشد و هم ایرانیان به خارج از كشور بسیار سفر كنند.   

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سفرنامه ابن بطوطه گفت:‌ابن بطوطه وقتی از ایران عبور می‌كند و به چین می‌رود در سفرنامه‌اش می‌نویسد؛ امیر عزت گذاشت ما را سوار قایق كرد، در كنار قایق ما خنیان‌گران به شعر فارسی آواز می‌خواندند بنا بر نقل ابن بطوطه معلوم شده است كه شعر فارسی زبانان دو بیت از غزلیات سعدی بوده است؛ لذا این نكته نشان می‌دهد كه با گذشت 40 سال از درگذشت سعدی در آن زمان ایرانیان در سفر به چین این شعر را نقل محافل و زبان می‌كردند.   

وی افزود:‌در سایر كشورها مثل تایلند نیز اسلام رواج پیدا كرده و در كشور هند ما شاهد تاریخ چندهزارساله رابطه و موج مهاجرت هستیم همینطور آثار نیكوی ایرانیان در علم و معماری و سیاست در كل تاریخ هند به چشم می‌خورد.   

حداد عادل با بیان اینكه در دوران تجدد ایرانیان به واسطه آشنایی با غرب برای تحصیل به آنجا رفتند، اظهار داشت: این مسئله كه ایرانیان برای تحصیل به غرب مهاجرت كردند هیچ ربطی به انقلاب اسلامی ندارد و نباید كسی به موضوع اقامت ایرانیان در خارج از كشور علی‌الاصول نگاه منفی داشته باشد، چرا كه تخصص و دانش ایرانیان از امور جهانی،‌زبانزد عامل و خاص و جزئی از دارایی‌های كل ملت ایران است لذا باید هوشمندانه این موضوع مورد توجه دولت‌های بعدی قرار گیرد.   

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه هدف شما از كاندیداتوری چیست؟ بیان كرد:‌ بنده دارای تجربه هستم كه این تجربه متعلق به ملت ایران است چرا كه بنده با امكانات كشور درس خوانده و كار كرد‌ه‌ام بنابراین فكر می‌كنم زمان آن رسیده كه این تجربیات را با در دست گرفتن این مسئولیت در خدمت ملت ایران قرار دهم و هدفم این است كه از تمام ظرفیت‌ها برای حل مشكلات و توسعه و پیشرفت در خدمت ایرانیان استفاده كنم.   

حداد عادل افزود: ما نباید شعاری دهیم كه نتوانیم به آن عمل كنیم و یا اینكه قولی دهیم كه تاریخ مصرف آن كه تنها محدود به دوران انتخابات باشد، بنده نیز قولی نمی‌دهم كه به عملی شدن آن اعتقاد نداشته باشم. 

وی با بیان اینكه مهمترین وظیفه دولت آینده ساماندهی مسائل اقتصادی است ادامه داد: یادآوری می‌كنم كه اقتصاد ایران از ده‌ها سال پیش بیمار بوده چرا كه كشور از لحاظ علمی ضعیف و محتاج خارجی‌ها بوده است البته باید بگویم در سال‌های پس از انقلاب این امر بهتر شده است.   

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وابستگی اقتصاد به نفت گفت: نفت گرچه منبع درآمد و سرمایه بوده اما چندین عیب و اشكال به اقتصاد ما وارد كرده است؛ یكی از این اشكالات این است كه قدری خیال ما را از بابت فروش نفت راحت كرده در حالی كه ما می‌توانیم به لحاظ كشاورزی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشیم چرا كه ایران كشور چهارفصل است بنابراین كشاورزی می‌تواند منبع درآمد بسیار خوبی باشد اما متاسفانه به خاطر سایه سنگین نفت رشد آنچنانی نكرده است.   

حداد عادل افزود: این اقتصاد بیمار در سال‌های اخیر مورد حمله دیگر كشورها قرار گرفته یعنی مقاصد سیاسی اقتصاد را مورد حمله قرار داده است به طوری كه غربی‌ها و دشمنان با بهانه تولید سلاح واهی خواهان فشار آوردن به اقتصاد كشور ما از طریق تحریم‌ها هستند كه این امر موجب می‌شود دلار و ارز افزایش یافته، بنابراین مهمترین وظیفه دولت آینده تثبیت نرخ ارز است و باعث ساماندهی بازار شود. 

وی تصریح كرد: بنده این موضوع را با كمك ملت و متخصصان دانش اقتصاد سامان می‌دهم؛ بنابراین هنگامی كه در بازار آرامش بوجود آید امكان سرمایه‌گذاری و اشتغال در همه بخش‌ها بوجود می‌آید. 

كاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بخش خصوصی اظهار داشت: از اول انقلاب نظرم نسبت به بخش خصوصی مثبت بوده است حتی در روزهای اوایل انقلاب كه برخی شعارهایی را در مورد بخش خصوصی سر می‌دادند من تبعیت از این شعارها نمی‌كردم چرا كه بار اصلی اقتصاد كشور بر دوش بخش خصوصی است و دولت وظیفه تجارت ندارد لذا باید سیاست‌گذاری شود تا زیرساخت‌ها آماده و حمایت و نظارت برقرار شود.   

حداد عادل درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت:‌یارانه باید پرداخت شود ولی قانون را باید در آن به صورت كامل اجرا كند چنانكه یكی از انتقادات ما این بود كه در دولت فعلی در بحث هدفمندی یارانه‌ها قانون به طور كامل اجرا نشد./باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف برنامه‌ تبلیغی حداد عادل از تلویزیون


در پی انصراف غلامعلی حداد عادل از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها برنامه‌ی تبلیغی باقیمانده از او در تلویزیون حذف می‌شود.

خبرگزاری ایسنا:  در پی انصراف غلامعلی حداد عادل از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها برنامه‌ی تبلیغی باقیمانده از او در تلویزیون حذف می‌شود.

در پی انصراف حداد عادل، یکی از هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری که امروز، 20 خرداد ماه انجام شد، دومین مستند تبلیغاتی وی که قرار بود سه‌شنبه، 21 خرداد ماه ساعت 20 و 10 دقیقه از شبکه اول پخش شود، حذف می‌شود.

ضرغامی در نشستی که روز برگزاری مراسم قرعه‌کشی نوبت حضور نامزدها در رسانه ملی با خبرنگاران داشت، درباره‌ی انصراف برخی از نامزدها از حضور در برنامه‌های تبلیغاتی صداوسیما و همچنین تغییر در تنظیم جدول برنامه‌ها توضیح داده بود.

رییس سازمان صداوسیما اعلام کرده بود: اگر نامزدی در حین زمان مقرر انصراف دهد، به طور طبیعی برنامه‌های آن نامزد در جدول حذف می‌شود و هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتد. ما هم بنا نداریم جدول را برهم بزنیم؛ البته اگر این اتفاق از قبل می‌افتد ممکن بود ما برنامه‌های جدولمان را بهتر و فشرده‌تر ببندیم اما اگر در طول این روزها که برنامه‌های انتخاباتی پخش می‌شود، این اتفاق بیفتد نامزدها حذف می‌شوند.

حداد عادل پیش از این در تمام برنامه‌های تبلیغاتی خود در رادیو و تلویزیون شرکت کرده بود و با انصراف وی در فاصله‌ی چهار روز مانده به برگزاری انتخابات یازدهم، تنها برنامه‌ی تبلیغی باقیمانده‌ی او که یک فیلم مستند است، پخش نمی‌شود.

حداد عادل بجز این فیلم مستند فرصت باقیمانده‌ی دیگری برای تبلیغ در رادیو و تلویزیون نداشت.

غلامعلی حداد عادل، امروز (دوشنبه) 20 خرداد ماه از ادامه حضور در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد و در بیانیه‌ای 10 بندی علت را به مردم توضیح داد.