اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حدادعادل: لطمه ای که فتنه گران به نظام زدند کمتر از لطمه صدام در جنگ نبود



اختتامیه همایش دبیران استانی جمعیت رهپویان

حدادعادل: رفتار فتنه و انحراف یکی است/ زاکانی: ضرورت ارائه الگوی درست بر مدار مصلحت نظام

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده اشاره کرد و گفت: سه جریان اصولگرایی، اصلاح طلبی و انحرافی که دو جریان انحراف و فتنه رفتار یگانه‌ای دارند که ادبیاتشان متفاوت است در این میان حضور دارند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش فارس اختتامیه همایش دبیران استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که از 15 آذر ماه با حضور بیش از 500 فعال سیاسی عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان آغاز شد، امروز با سخنرانی حدادعادل به پایان رسید.

بررسی مباحث ساختاری و تشکیلاتی جمعیت رهپویان و پرداختن به موضوعات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که سال آینده برگزار می‌شود، از اهداف برگزاری این همایش است.

سخنران‌های مراسم افتتاحیه سومین نشست سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای مرکزی جمعیت رهپویان بودند.

*الهیان: ارتقای جایگاه زنان در عرصه‌های مدیریتی کلان باید از راهبردهای احزاب باشد

زهره الهیان در سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود: به نسبت جمعیت، احزاب باید زمینه حضور همراه با تاثیرگذاری زنان را در نظام به وجود آورند.

وی اظهار کرد: سنگر اول جنگ نرم، خانواده و زنان هستند و باید برای مقاومت این هسته اولیه، جایگاهی مشخص و محکم برای حضور و مشارکت مؤثر آنها دیده شود.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بانوان توانمندی و شایستگی‌های خود را باور کنند، گفت: زنان باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها فعال بوده و برای مسائل مربوط به آسیب‌پذیری خانواده، حجاب و عفاف برنامه‌ریزی داشته باشند.

الهیان خاطر نشان کرد: باید زمینه حضور بانوان در عرصه جهانی نیز فراهم شود و در این راستا ما خواستار ارتقای جایگاه بانوان در جمعیت رهپویان از کانون به معاونت هستیم.

*حدادعادل: انتخابات فرصتی برای تحکیم نظام است

غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز در اختتامیه سومین کنگره سراسری رهپویان انقلاب اسلامی در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان گفت: انتخابات همواره یک پنجره طمع برای دشمنان نیز هست، آنها تلاش می‌کنند بر روند انتخابات تاثیر بگذارند؛ سه جریان اصولگرایی، اصلاح طلبی و انحرافی که دو جریان انحراف و فتنه رفتار یگانه‌ای دارند که ادبیاتشان متفاوت است در این میان حضور دارند.

وی با اشاره به تجربه انتخابات 88 که مردم یک رکورد مشارکت در دنیا به نمایش گذاشتند، گفت: عده‌ای انگ تقلب را به یک نظام دینی زدند و لطمه‌ای به حیثیت نظام وارد کرده که کمتر از ضربه صدام نبود باید کاری کرد که انتخابات موجب سرافرازی شود.

وی وظیفه هر اصولگرایی را شناخت میدان و پرهیز از گسیخته شدن زنجیره پیروزی اصولگرایان برشمرد و گفت: خط قرمز جبهه اصولگرایان تعدد کاندیداهاست.

حداد عادل انتخابات را یک امتحان برای اشخاص و احزاب برشمرد و افزود: همه باید در برابر این سؤال قرار بگیرند، که آیا انقلاب را برای خود یا خود را برای انقلاب می‌خواهند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح‌کرد: اعتقاد نادرست مانند درختی است که ریشه‌اش از خاک بیرون آمده و استواری و پایداری ندارد و شرط استواری مومنان و جامعه ایمانی مانند شجره طیبه است که در قولشان ثابت قدم و صبر و استقامت بورزند و در میانه راه منحرف نشوند.

حداد عادل افزود: اساس قانون الهی بر این است که ظالمان و ستمگران در ذلالت باشند و این از قدرت‌های لایتناهی الهی است؛ انقلاب اسلامی از نظر ما شجره طیبه است و باید قدر آن را بدانیم و در سایه به ثمر نشستن آن تلاش کنیم؛ باید به آن ثمره‌ها عمل شود.

وی بیان داشت: مهمترین تحولی که با انقلاب اسلامی در جهان رخ داده اثبات ممکن بودن حکومت دینی است که با پیروزی انقلاب اسلامی، تفکر غرب و نظریه‌های آنها در مورد دین باطل شد.

نماینده مردم تهران گفت: نزاع معنایی و مفهومی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی با مخالفان در یک جمله نظام سکولار با حکومت دینی خلاصه می‌شود و در دنیا هر جایی صحبت از حکومت دینی می‌شود در مقابل آنان سکولارها متحد می‌شوند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در واقع پرچم‌دار حکومت دینی است و با این انقلاب معنویت، دینداری، توحید و اخلاق از لابه‌لای کتاب‌ها و مدارس دینی خارج و به سطح جامعه نمایان شد.

حدادعادل بیان داشت: انقلاب اسلامی دین را به میدان بزرگ جامعه اجتماعی سوق داده و این انقلاب ارزش‌ها را وارد میدان کرده و به ارزش‌هایی مانند عدالت، صداقت، ظلم ستیزی، استقلال طلبی و غیره عمل کرده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور نمونه‌هایی از ارزش‌ها را به دنیا نشان داده که نمونه بارز آن می‌توان به جنگ هشت روزه غزه اشاره کرد که ارزش‌هایی چون استقلال طلبی، ظلم ستیزی و حق خواهی را نشان می‌دهد. امت اسلامی نباید تحت سلطه کفار قرار گیرند و ایران آمده است تا الگویی از استقلال طلبی و صداقت را به جهان منتشر کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری یادآور شد: ملت ایران در جنگ هشت ساله مقاومت کرد و تجربه از ایران باعث بیداری اسلامی ملل دنیا شده است و ایران بیشترین امنیت را در منطقه دارد و این از برکات معنویت اسلامی و انقلاب است و در سایه امنیت در زمینه‌های مختلف پیشرفت کرده‌ایم و جزو کشورهای برتر دنیا هستیم همچنان که در فناوری نانو جزو 10 کشور اول دنیا قرار داریم.

وی با اشاره به فروپاشی کمونیسم و قدرت‌گیری آمریکا با ارایه نظریاتی چون پایان تاریخ گفت: اکنون در عرصه جهانی دو قدرت پول، سلاح و قدرت ایمان و معنویت روبروی یکدیگر قرار گرفته اند.

حداد عادل گفت: دولت‌ها متمایل به قدرت اول و ملت‌ها متمایل به قدرت دوم هستند قدرتی که به واسطه وقوع انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است.

نماینده مردم تهران افزود: میدان درگیری امروز متناسب با قدرت و استقامت کشور شدیدتر می‌شود فشارها و توطئه‌ها دشمنان را پس از 34 سال به این نتیجه رسانده که تنها راه مقابله با ایران فشار فلج کننده اقتصادی است.

وی افزود: دشمنان از طرق جنگ داخلی جنگ نظامی از بیرون و به راه انداختن جریانات سکولار سعی داشتند مسیر انقلاب اسلامی را عوض کنند این تجربه‌های ناکام پی در پی غرب را به این نتیجه رسانده که تنها راه تحریم و فشار اقتصادی فلج کننده است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: غرب از این راهبرد در پی قرار دان مردم در مقابل انقلاب و نظام است آنها تلاش دارند همزمان با فشار اقتصادی بحران سیاسی نیز به راه بیاندازند تا مردم دچار سردرگمی و گرفتار اختلافات مردمی شود این روش را غرب در سال 1332 تجربه کرده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که اگر افرادی با احساسات مردم بازی کنند به کشور خیانت کرده‌اند،‌ گفت: باید مراقب بود تا در زمین دشمن بازی نکنیم.

حدادعادل اظهار داشت: دستور توقف سؤال مجلس از رئیس‌جمهور در همین راستا از سوی رهبری صورت گرفت که نشان دهنده ملاکی از بصیرت است.

وی در پایان گفت: من معتقد بر ضرورت کار تشکیلاتی هستم و تاسیس جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی کاری مبارک و درستی است اما باید مراقب بود که جمعیت هدف نباشد بلکه جمعیت وسیله خدمت به انقلاب باشد.

*زاکانی: اصولگرایان باید از تعدد کاندیدا بپرهیزند

همچنین علیرضا زاکانی ظهر امروز در آئین پایانی سومین کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: اشکالات پیش آمده در داخل جبهه اصولگرایان ناشی از گفتمان اصولگرایی نیست بلکه برآمده از عدول از اصولگرایی است.

وی اظهار کرد: در سومین کنگره به  دقت به جای غفلت، ترسیم سیاسی ابعاد روز، توجه به خط جدید تلاش‌های دشمن، انتخابات و کار تشکیلاتی پرداخته شد؛  تشکیلات نباید به نوعی بت در ذهن اعضاء شود و نباید رفتار با مردم مبتنی بر تشکیلات سیاسی صورت بگیرد.

زاکانی کم فروغ بودن کار حزبی در ایران را ناشی از تجربه و خاطره ناخوشایند مردم برشمرد و گفت: ارائه یک الگوی عملی و درست بر مدار مصلحت نظام و انقلاب باید انجام گیرد.

وی فعالیت بیش از 3 ساله جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را افتخار آمیز دانست و اظهار کرد: گام برداشتن در مسیر اسلام نظام و رهبری و ملت علت این افتخار است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی زاویه نگاه انتخاباتی جمعیت رهپویان را از زاویه تکلیف دانست و خاطرنشان کرد: شایسته سالاری، و پیشرفت گفتمان اصولگرایی از دغدغه‌های ما در انتخابات ریاست جمهوری است.

وی گفت: هم اکنون در نزدیک به 300 شهرستان دفاتر جمعیت راه اندازی و تا اوایل سال 92 در یک هزار و 80 شهر گسترش تشکیلاتی خواهیم داشت.


ویدیو مرتبط :
شور و لطمه زنی،مادرمو کتک زدند،آ سید جعفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ سوریه به امنیت اسرائیل لطمه می زند


ˈیئیر گولانˈ فرمانده نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی، از جنگ داخلی سوریه به عنوان عامل لطمه به امنیت این رژیم یاد کرد.

خبرگزاری ایرنا: به نوشته پایگاه اطلاع رسانی صهیونیستی ˈعاروتض شوعˈ، گولان به هنگام دیدار ˈشیمون پرزˈ رئیس رژیم صهیونیستی از مرزهای شمالی این رژیم گفت: ماه گذشته یکی از مرگبارترین ماه ها در جبهه شمالی بود. نیروهای امنیتی از مرز سوریه هدف قرار گرفتند و انفجار در این منطقه مرزی موجب مجروح شدن چهار سرباز شد.

وی افزود: با توجه به جنگ داخلی در سوریه، منطقه مرزی شمال دستخوش تغییر و دگرگونی است. ما شاهد افزایش فعالیت و تقویت گروه های بین المللی جهادی هستیم که با رادیکال های اسلامی متحد شده اند.

گولان خاطر نشان کرد، با توجه به شرایط یاد شده، تصمیم به استقرار یگان جدید گرفتیم که راه حل هایی را برای شرایط جدید امنیتی ارایه کند.