اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حدادعادل: قرار است تنها یک نفر از ائتلاف ۲+۱ در عرصه انتخابات باقی بماند



غلامعلی حداد عادل,انتخابات ریاست جمهوری

حدادعادل: قرار است تنها یک نفر از ائتلاف ۲+۱ در عرصه انتخابات باقی بماند

غلامعلی حدادعادل در سفر یک روزه خود به استان خوزستان در دیدار با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پاسخ به سوالی در خصوص اتحاد اصولگریان‌،گفت: ائتلاف اصولگرایان برقرار است، اما تصمیم گرفتیم پس از اعلام نتیجه صلاحیت ها و همچنین حضور در برنامه‌های تلویزیونی مواضع و دیدگاه هایمان را مطرح کنیم و پس از آن با توجه به نظرسنجی‌ها‌که در آن دوران واقعی‌تر است، دو نفر از ما‌کناره گیری کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص رابطه با آمریکا اظهار داشت: اگر آمریکا استقلال ما را نقض کند، ما خواهان این مذاکره نیستیم. اما اگر آمریکا ملت ایران را به عنوان یک ملت رشید و مستقل و انقلاب ایران را به عنوان یک واقعیت بپذیرد، این مذاکره قابل قبول است اما به قول مقام معظم رهبری اگر اسلحه را روی سر ما بگذارند و صحبت از مذاکره بکنند، این مذاکره معنی ندارد و بدانید که مسئله هسته ای بهانه ای بیش نیست و خود آنها نیز می دانند که حرکتی به سمت مسئله هسته ای نداشته ایم و حتی شانزده موسسه آمریکایی نیز‌گفته اند که ایران به سمت مسئله سلاح هسته ای حرکت نمی‌کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد:آمریکایی‌ها اگر نگران سلاح کشتار جمعی هستند، باید به فکر بمب‌های رژیم صهیونیستی باشند که عضو ان پی تی نیست و مدام در منطقه جنگ و خونریزی راه می اندازد و به کشورهای مختلف حمله می کند اما آنها نگران ایران هستند که هم عضو ان پی تی است و هم فعالیتهایش مدام توسط دوربین های آنها دیده می شود و بدانید که ما غیر از رژیم صهیو نیستی هیچ کشوری را که با ما سر مخالفت نداشته باشد دشمن نمی دانیم.

حدادعادل در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان که در خصوص سهم مردم خوزستان از نفت استان سوال کرده بود،گفت: در اینکه نفت ثروت این سرزمین است، شکی نیست. اما بدانید که سرمایه ایران محصور به این ماده نیست و ایران استعدادهای فراوان و به ویژه شما جوانان عزیز را به عنوان سرمایه اصلی خود دارد و دولت و نظام هیچ قصدی مبنی بر اینکه خوزستان را محروم بگذارد ندارد و ما هم در مجلس همیشه تلاشمان این بوده و هست که این استان نیز بیش از گذشته آباد شود.

قبول دارم که مشکلات وجود دارد، ولی منصف باشید و اهواز امروز را با اهواز چند سال پیش مقایسه کنید تا حجم پیشرفت‌ها را ببینید .

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه فرد مورد نظر شما در ائتلاف چه کسی است‌؟‌ گفت : ما هنوز به فرد واحدی نرسیده‌ایم، اما قرار بر این است که سه نفر ما با هم رقابت نکنیم و تنها یک نفر باقی بماند. اما آن یک نفر را هنوز معین نکرده‌ایم و یک معیار ما برای آن فرد نظر سنجی‌هاست و هنوز فرصت وجود دارد.

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه آیا شما عادل هستید یا نه؟ اظهار داشت: این را باید شما خودتان قضاوت کنید و صحیح نمی دانم که از خودم تعریف کنم و این ملت و مردم هستند که باید در مورد بنده و دیگران قضاوت کنند .

حدادعادل در خصوص علت رد صلاحیت هاشمی که سوال یکی دیگر از دانشجویان بود،گفت: رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی عمدتاً بخاطر سالخوردگی وی است و شورای نگهبان یکی از معیارهایی که دارد مدیر و مدبر بودن است و تشخیص شورای نگهبان این بوده که هاشمی رفسنجانی در این سن و سال نمی تواند برای این کار مناسب باشد و اگر به اخبار چند ماه پیش مراجعه کنید می بینید که خود آقای هاشمی نیز گفته است که توان گذشته را ندارد.

وی افزود: اینکه سن فردی برای ریاست جمهوری بالاست، دلیل بر این نیست که سنشان برای مسئولیت های دیگری همچون مجمع تشخیص مصلحت بالا باشد.

چرا که مسئولیت ریاست جمهوری با توجه به سفرهای داخلی و خارجی و همچنین دیدارهای متعدد با مردم بسیار سنگین است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوال دیگری در خصوص ائتلاف با سعید جلیلی،گفت: از همان روزهای اول که این ائتلاف شکل گرفت سوال همه این بود که آیا ائتلاف منحصر به همین سه نفر است و اینکه آیا فرد دیگری می‌تواند عضو باشد که پاسخ ما هم این بود که درب ائتلاف به روی دیگر اصولگرایان نیز باز است و اگر هر کدام از اصولگرایان رای قابل توجهی داشته باشند، می توانند وارد ائتلاف شوند و آقای جلیلی هم از این موضوع مستثنا نیست و ما نیز وی را اصولگرا می دانیم.

حدادعادل همچنین تاکید کرد:‌هر فردی‌که رئیس جمهور می شود، نباید به تنهایی در مورد مسائل اقتصادی تصمیم بگیرد و باید افرادی پاکدست و متخصص در اطراف او باشند و باید راه حلهای این افراد متخصص کارشناسی شده و متناسب با شرایط امروز کشور باشد.

وی افزود: دو راه دیگر برای حل مشکلات اقتصادی وجود دارد که یکی تغیری سبک زندگی است و دولت آینده باید برای رفتن به سمت سبک زندگی ایرانی و اسلامی برنامه داشته باشد و راه دوم این است که برای دور زدن تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی باید از راه حلهای غیر کلاسیک متناسب با تحریم ها استفاده کنیم و با توجه به شرایط راه های اختصاصی و ویژه داشته باشیم .

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوال یکی‌دیگر از دانشجویان که در خصوص وجود لیست مفاسد اقتصادی در جیب برخی آقایان سوال کرده بود،افزود: بنده از این ادعاهای‌گزاف نمی‌کنم و اگر به فردی برسم که فساد اقتصادی دارد، قبل از اینکه از آن استفاده تبلیغاتی بکنم از راه قانون آن را پیگیری می‌کنم .

حدادعادل در خصوص حل مشکلات اشتغال که سوال چندتن از دانشجویان نیز بود، اظهار داشت: در حوزه اشتغال باید به موضوع سرمایه گذاری در بخش داخلی و خارجی توجه ویژه ای داشته باشیم و آن را افزایش دهیم و همچنین توجه به اصل 44 و خصوصی سازی و توجه به بخش خصوصی برای اشتغال زایی بسیار مهم است و مشکل تورم نیز بخشی مدیریتی و بخشی نیز حاصل فشارهای خرجی تشدید تحریم ها است و خود آمریکا نیز از این تحریم ها به عنوان تحریم های فلج کننده نام برده است.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که برنامه های اقتصادی را مورد پرسش قرار داده بود،گفت: بنده برنامه های اقتصادی را با تفصیل و توضیح بیشتر در تلویزیون با پرداختن به جنبه‌های مختلف آن توضیح می‌دهم، اما این را بگویم که باید برنامه اقتصاد ایران‌که با تحریم ها روبرو است، تنها علاجش این است که راه‌حلهایی متناسب با اقدامات دشمن و شرایط کشور اندیشیده شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در پاسخ به سوالی در خصوص حصر خانگی موسوی و‌کروبی و نحوه بازگشت آنها به نظام گفت: امیدوارم که با گذشت زمان و برخی تفاهمات، آنها بتوانند به نظام برگردند که این باید با جبران اشتباهات از سوی آنها همراه باشد .

حدادعادل در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی براینکه شما‌گفتید آقای هاشمی خودشان گفته بودند توان گذشته را ندارند، پس چرا وارد انتخابات شدند،گفت: شما باید این تناقض حرف و عمل آقای هاشمی را از خودشان سوال کنید‌که چرا می گویند توان گذشته را ندارند اما در انتخابات ثبت نام می کنند.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص اشتباه بودن دفاع از احمدی نژاد گفت: بنده هرگز نگفته‌ام که در دفاع از احمدی نژاد اشتباه کرده‌ام، بلکه دفاع ما از وی در سال 84 بخاطر عملکردش بود و در سال 88 نیز اگر از وی دفاع کردیم و به ایشان رای دادیم باز هم بخاطر عملکرد ایشان بود و اگر امروز هم انتقاداتی راجع به ایشان داریم، باز هم بخاطر عملکرد ایشان در شرایط امروز کشور است. لذا تاکید می کنم که بنده هیچ وقت نگفته‌ام در دفاع از احمدی نژاد اشتباه کردم./تسنیم

 

 

 


ویدیو مرتبط :
می خواست زن باقی بماند ......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرار شده احمدی نژاد تا پایان دوره ریاست جمهوری اش باقی بماند



 

 

قرار شده احمدی نژاد تا پایان دوره ریاست جمهوری اش باقی بماند

 

جعفر شجونی در گفتگو با دیلی استار:

قرار شده احمدی نژاد تا پایان دوره ریاست جمهوری اش باقی بماند

حجت الاسلام جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز و رییس مستعفی جامعه وعاظ  با روزنامه لبنانی دیلی استار ( رسانه نزدیك به جناح 14 مارس كه مخالف حزب الله لبنان است) گفت و گو کرده و از دیدار خود با نصرالله ، تحولات سوریه و تنزل جایگاه اجتماعی احمدی نژاد گفته است.

نابودی تل آویو در صورت حمله به ایران

روزنامه دیلی استار كه در گزارش خود از عنوان "آیت الله " برای شیخ جعفر شجونی استفاده كرده ، به نقل از وی می نویسد :‌ " سه ماه پیش در لبنان دیداری 2 و نیم ساعته با سید حسن نصر الله داشتم . "

شجونی به این روزنامه لبنانی می گوید :‌ " نصر الله در دیدار با ما گفت كه وی شاگرد مكتب خمینی است ."

این روحانی راستگرا با اشاره به اینكه دلیل محبوبیت نصر الله در بین ایرانی ها ترس اسراییل از این روحانی شیعه لبنانی است ، می افزاید :‌" اسراییل از این سید فرزند زهرا می ترسد و به دلیل این امر شعار محوری رژیم اسراییل برای توسعه در مرزهای نیل تا فرات را فراموش کرده اند . این نشان می دهد كه آنها از حزب الله می ترسند كه همه این چیزها را فرموش كرده اند ."

شجونی افزود:‌ " در ملاقاتم با نصر الله وی به من گفت كه اگر اسراییل بخواهد به تهران حمله كند تل آویو را نابود می كنیم."

انتقاد از حکومت سوریه : اسد از ما یاد بگیرد

شجونی همچنین در این مصاحبه با اشاره به حکومت سوریه گفت :‌"‌ اینكه قدرت 4 دهه در دست  رییس جمهوری از یك خانواده باشد درست نیست و این مساله به دیكتاتوری می انجامد ... سوریه باید با پیروی از الگوی ایران هر چهار یا پنج سال یك بار با برگزاری انتخابات ، رییس جمهوری جدید بر سر كار آورد."

شجونی با هشدار نسبت به سوء استفاده آمریكا و اسراییل از ناآرامی های سوریه ، افزود : ‌" در مورد سوریه من به طور قطع می گویم كه این كشور لیبی نیست . در لیبی سركوب رژیم قذافی مردم را بیدار كرد اما در سوریه این آمریكا و اسراییل هستند كه تلاش دارند ناآرامی های این كشور را حركتی مردمی جلوه دهند ... من فكر می كنم آنها ( غرب) تلاش دارند پای ناتو را برای مداخله در سوریه باز كنند اما ایران اجازه تحقق چنین سناریویی را در سوریه نخواهد داد."

این روحانی راستگرا در ادامه با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی از همه تلاش های داخلی برای انجام اصلاحات در سوریه حمایت می كند ، افزود كه هدف جمهوری اسلامی در سوریه این است كه رژیم اسراییل از این ناآرامی ها به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به محور مقاومت سوریه - حزب الله بهره برداری نكند.

انقلاب لیبی را 30 سال قبل پیش بینی کرده بودم

شجونی در ادامه با اشاره به اینكه خیزش های مردم در كشورهای مختلف عربی علیه حكومت های استبدادی یك " سونامی اسلامی است كه خدا آن را فرستاده " ، افزود : ‌"‌ دو سال بعد از انقلاب از دو كشور مصر و لیبی دیدار كردم و همان موقع پیش بینی كردم كه در این دو كشور خیزش های مردمی صورت خواهد گرفت.

وی افزود كه پس از بازگشت از این دو كشور در گزارشی كه به امام ( ره ) ارایه داده با تشریح وضعیت این دو كشور به عنوان " آتش زیر خاكستر " از الهام گرفتن جوانان مصری و لیبیایی از حركت انقلاب اسلامی در ایران و گسترش نارضایتی در میان آنان از نظام حاكم ، گزارش داده است.

توافق سران نظام برای ابقای احمدی نژاد

شجونی در ادامه با اشاره به اینكه حمایت از محمود احمدی نژاد در ایران به طور قابل ملاحظه ای كاهش یافته ، در عین حال تاكید كرد كه توافق سران نظام این است كه احمدی نژاد همچنان تا پایان دوره 4 ساله ریاست جمهوری خود در این منصب باقی بماند.

وی در ادامه افزود كه دلیل اصلی رویگردانی عده زیادی از هواداران احمدی نژاد از وی در خود او نیست بلكه در یك جریان انحرافی است كه دور او حلقه زده اند ، كه او این افراد را به " جوجه تیغی " تشبیه كرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در این گفت و گو ، نام " اسفندیار رحیم مشایی" رییس دفتر رییس جمهوری را در صدر این جریان انحرافی برد و از او با عنوان " ملیجك " یاد کرد.

شجونی در ادامه می افزاید:‌ "ما نمی دانیم احمدی نژاد چرا این ملیجك را دور و بر خود نگهداشته ، این مساله قلب ما را به درد آورده است ."

این روحانی راستگرا افزوده است :‌" احمدی نژاد باید توضیح دهد كه چرا از پذیرش دستور ولی فقیه درباره ابقای وزیر اطلاعات در سمتش سر باز زده و 11 روز به نشانه اعتراض در سر كار خود حاضر نشده است . وی باید دلیل این غیبت خود را توضیح دهد در حالی كه او هنوز این كار را نكرده است.".../تحلیل:عصرایران