اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حجت الاسلام منتجب نیا: افراطیون به دنبال انتقام گرفتن از امام(ره) و بیت ایشان هستند



اخبار,اخبارسیاسی,رسول منتجب نیا

 قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: افراطیون از امام(ره) ضربه خوردند و الان نیز به دنبال انتقام گرفتن از ایشان و بیت ایشان هستند و تا تصفیه حساب نکنند دست برنمی دارند.

  حجت الاسلام رسول منتجب نیا سه شنبه شب در جلسه شورای هماهنگی تشکل ها و فعالان خط امام(ره) شهرستان ری، افزود: افراطیون دم از ایمان، دین، عاشورا و انقلابی بودن می زنند اما حاضر نیستند که مردم یک آب گوارا بنوشند و یا لبخندی بر لبشان نقش ببندد.


وی افزود: افراطیون کار را به جایی رسانده اند که در حرم امام(ره) به نوه ایشان جسارت و توهین می کنند و عده ای جاهل هم دنباله رو آنان شده اند.


منتجب نیا با بیان اینکه مردم در یک انتخابات آزاد به حجت الاسلام روحانی رای داده و او را خواستند افزود: در بیت رهبری به رییس جمهور و رییس مجلس به خاطر اینکه بر خلاف میل آنان عمل کرده است توهین و جسارت می کنند و این ناشی از جهل و نادانی این افراد است و البته عده ای از آنان نیز منافعی دارند.


منتجب نیا با بیان اینکه مهمترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا جهل زدایی بود، تعصب، خرافه گرایی، انحرافات اخلاقی، افراط و تفریط، غلو و اغراق و چاپلوسی و تملق را از مظاهر جهل و نادانی ذکر کرد.


به گفته وی، وقتی عزاداری برای امام حسین(ع) توام با بصیرت نباشد انواع مفاسد بروز می کند و عده ای شیاد و سودجو نیز از جهل مردم و عامه استفاده کرده و منافع خود را با ظاهر فریبنده و دینی پی جویی می کنند.


منتجب نیا گفت: حضرت امام خمینی(ره) بیشترین گلایه را از تعصب خشک داشتند و امروز همه می بینیم که این تعصب بزرگترین خطر است و نتیجه آن اسلام طالبانی و داعشی شده است که ناشی از افراط، تفریط و جهل مذهبی است.


وی گفت: مکتب امام حسین(ع) مکتب بصیرت و بینش بود و ایشان هدف اصلی خود را افزایش آگاهی آحاد جامعه عنوان کرد و اگر بصیرت و بینش خود را افزایش ندهیم و به عزاداری صرف اکتفا کنیم دچار تحریف هایی از دین می شویم که فرسنگ ها با دین اصیل فاصله دارد.


منتجب نیا گفت: اگر دینداری توام با آگاهی و شناخت نباشد یک شگرد منافقانه افراد را فریب داده و از مسیر اصلی دور می کند همانطور که بارها این اتفاق در تاریخ اسلام افتاد و لطمه های جبران ناپذیری به دین اسلام و مذهب شیعه زد.


وی گفت: امام حسین(ع) در قیام خود از همه ابزارهای ممکن و در اختیار از جمله خطابه، نامه نگاری، وصیت نامه نویسی، برگزاری جلسات حضوری و سخنرانی برای افزایش بینش، آگاهی و معرفت مردم استفاده کرد و تلاش کرد با ارائه مباحث منطقی و مستدل دلهای خفته را بیدار کرده و تکان دهد.


منتجب نیا با بیان اینکه منطق امام حسین(ع) مبتنی بر قرآن بود افزود: ایشان پس از ناامید شدن از پذیرش منطق قرآن از سوی ظالمان تلاش کرد با طفل شیرخوار خود وجدان خفته یزیدیان را تحریک کند و تا مرحله شهادت عزیزترین فرزندان، یاران و اصحابش نیز پیش رفت تا شاید شخصی را هدایت کرده و نجات دهد.


وی گفت: اگر مردم جامعه آگاهی داشته باشند و به افق علم، آگاهی و بصیرت دست یابند زیر بار ظلم نرفته و فساد و تباهی آنان را تهدید نمی کند و از احکام عادلانه اسلامی نیز رویگردان نمی شوند.

 

اخبار سیاسی -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
حجت الاسلام فاطمی نیا (جمال امام عصر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

منتجب‌نیا :امام (ره) مردم را به شهروند درجه یک و درجه دو تقسیم‌بندی نمی‌کردند



اخبار,اخبار سیاسی ,امام خمینی

 

 اخبار سیاسی - منتجب‌نیا :امام (ره) مردم را به شهروند درجه یک و درجه دو تقسیم‌بندی نمی‌کردند

مردم و جمهوریت از کلیدواژ‌ه‌های اساسی گفتمان امام است/نگاه امام، نگاه پیامبرانه نسبت به حکومت و خدمت‌رسانی به جامعه و حل مشکلات مردم بود/امام به آنچه اعتقاد داشت، واقعا عمل کرد.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بعد از خدا، مردم را اصل می‌دانست و مردم از اصول اساسی اندیشه امام هستند، تاکید کرد: امام خمینی خیلی از این خط‌کشی‌ها و مرزبندی‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد، را قبول نداشتند و همه گروه‌ها را خودی می‌دانستند و مردم را به شهروند درجه یک و درجه دو تقسیم‌بندی نمی‌کردند.

رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص نگاه امام به سیاست و حکومت گفت: نگاه امام خمینی به حکومت، نگاه به قدرت‌طلبی و حکومت بر مردم نبود بلکه نگاه ایشان، نگاه پیامبرانه نسبت به حکومت و خدمت‌رسانی به جامعه و حل مشکلات مردم بود.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی مسئولان را خادم مردم می‌دانست، اظهار داشت: امام قبل از پیروزی  انقلاب و در سال‌هایی که در حوزه علمیه به تدریس مشغول بودند، خود را برابر و همراه با مردم می‌دانستند و چیزی فراتر از خواست مردم هم نداشتند و همواره در سخنانشان به خواست و نظر مردم ارجاع می‌دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امام ساده‌زیست بود و مسئولان را به ساده‌زیستی دعوت می‌کردند، تصریح کرد: امام به آنچه اعتقاد داشت، واقعا عمل کرد و مثل برخی از مسئولان دولت سابق نبود که حرف از ساده‌زیستی بزند و به شکل دیگری عمل کند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به وضعیت سکونت امام در سال‌های مختلف ابراز داشت: امام قبل از تبعید در منزلی اجاره‌ای سکونت داشت و بعد از بازگشت به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی نیز ابتدا به محل سکونت‌شان در قم و سپس در حسینیه‌ای در جماران اقامت گزیدند که حتی اجازه دادند، دیوارهای آن را گچ کنند و هنوز کاهلی بود.

منتجب‌نیا با بیان اینکه در نگاه امام فقرا محترم هستند اما فقر محترم نبود، یادآور شد: امام به شدت با اشرافی‌گری مخالف بودند و مستضعفین را دوست داشتند اما استضعاف را نمی‌پذیرفتند و هموراه تاکید داشتند که باید بر فقرزدایی و ایجاد رفاه و آرامش در جامعه بکوشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص جایگاه مردم در اندیشه امام خمینی خطرنشان کرد: امام بعد از خدا، مردم را اصل می‌دانست و مردم از اصول اساسی اندیشه امام هستند.

وی با اشاره به مصاحبه امام با روزنامه فیگارو در پاریس تاکید کرد: در آن مصاحبه، خبرنگار از ایشان می‌پرسد که شما چه حکومتی را می‌خواهید تشکیل بدهید که امام فرمودند جمهوری، مانند همین جمهوری‌ای که شما دارید.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی ادامه داد: امام خمینی پس از ورود به ایران و سخنرانی در بهشت زهرا گفتند که با تکیه و پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنند و در حالی که همه ملت و همه گروه‌ها ایشان را قبول دارند، باز ایشان برای تعیین حکومت و تصویب قانون اساسی به رای ملت رجوع می‌کند.

منتجب‌نیا با یادآوری هشدارهای امام به برخی از نهادها که قصد مخدوش کردن آرای ملت را داشتند، بیان کرد: امام به همه مسئولان و نهادها تاکید داشت که باید زمینه مشارکت مردم در همه زمینه‌ها بالاخص عرصه سیاسی فراهم شود و بر سلامت انتخابات تاکید داشتند و می‌گفتند هیچ کس حق ندارد در رای ملت دخالت کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه کسانی که می‌گویند امام خمینی رای ملت را تشریفاتی می‌دانست به ایشان تهمت می‌زنند، افزود: اگر صحبت‌های امام را درباره مردم و ملت و جمهوریت جمع‌آوری کنیم، چندین جلد می‌شود و مردم و جمهوریت از کلیدواژ‌ه‌های اساسی گفتمان امام (ره) است.

وی با بیان اینکه کسانی که این صحبت‌ها را می‌کنند می‌خواهند از امام خمینی (ره)انتقام بگیرند، گفت: این افراد هیچ‌گاه از یاران امام نبود و جایگاهی هم نداشتند و حال می‌خواهند عقده‌گشایی بکنند.

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال اگر امام خمینی هم‌اینک بودند چه چیزی را سرلوحه کاری خویش قرار می‌دادند، اظهار داشت: خرافه‌زادیی، اخلاق‌گرایی، تقویت جمهوریت و تامین برای معاش و رفاه مردم را در سرلوحه رهنمودهای خود قرار می‌دادند.

منتجب‌نیا با بیان اینکه امام همیشه به فکر وحدت جامعه بودند، تاکید کرد: یکی دیگر از چیزهایی که امام همیشه مدنظر داشتند، وحدت جامعه بود و اگر ایشان امروز هم بودند، به وحدت بیشتر جامعه فکر می‌کردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره بعضی‌ از مرزبندی‌ها در جامعه تصریح کرد: امام خمینی خیلی از این خط‌کشی‌ها و مرزبندی‌هایی که امروز در جامعه وجود دارد، را قبول نداشتند و همه گروه‌ها را خودی می‌دانستند و مردم را به شهروند درجه یک و درجه دو تقسیم‌بندی نمی‌کردند.
اخبار سیاسی - ایلنا