اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حجاج عمدا مُردند؛ منتقدان حسودند!


مفتی آل سعود بدون تسلیت گفتن به خانواده‌های داغدار قربانیان فاجعه دلخراش مشعر منا که بیش از هزار کشته به جا گذاشت، ضمن سرپوش گذاشتن بر بی‌کفایتی و سوءمدیریت حاکمان عربستان در برگزاری مراسم حج، حجاج بیگناه را مسئول و مقصر وقوع این حادثه دانست.

پایگاه خبری انتخاب: مفتی آل سعود بدون تسلیت گفتن به خانواده‌های داغدار قربانیان فاجعه دلخراش مشعر منا که بیش از هزار کشته به جا گذاشت، ضمن سرپوش گذاشتن بر بی‌کفایتی و سوءمدیریت حاکمان عربستان در برگزاری مراسم حج، حجاج بیگناه را مسئول و مقصر وقوع این حادثه دانست.

شیخ عبدالعزیز آل الشیخ از واژه خودکشی برای قربانیان فاجعه مشعر منا استفاده کرد و گفت مرگ عمدی در اماکن مقدسه، خودکشی است.

آل الشیخ مفتی کل آل سعود و رئیس شورای به اصطلاح علمای ارشد و اداره پژوهش‌های علمی و فتوای سعودی در واکنش به فاجعه هولناک مشعر منا از تسلیت گفتن به خانواده‌های داغدار قربانیان خودداری کرد و در عین حال حجاج بیگناه را مسئول و مقصر وقوع این حادثه دردناک دانست.

مفتی آل سعود در گفت‌وگو با روزنامه سعودی عکاظ گفت حجاج و بعثه‌های حج باید به قوانین عربستان که برای ساماندهی حج و راحتی حجاج وضع شده، پایبند باشند.وی افزود پایبند نبودن به این قوانین و مقررات، شر و خطر بسیار بزرگی است.

مفتی آل سعود در توجیه بی کفایتی رژیم سعودی و سوء مدیریت آنها در برگزاری امن و آرام مراسم حج مدعی شد برخی حجاج به دنبال مرگ عمدی در اماکن مقدسه هستند زیرا اعتقاد دارند مُردن در این اماکن، اجر و پاداش دارد. کسانی که مرگ عمدی در حج را فضیلت می‌دانند،فکر اشتباهی دارند و این نوع مرگ، خودکشی است و هر کس به این جنایت عمدی دست بزند،قاتل خویش است.


ویدیو مرتبط :
جوان فلسطینی که چندصهیونیست را عمدا زیر گرفت...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گنجه رنج برنده جایزه منتقدان آمریکایی شد



 

"گنجه رنج"برنده یک جایزه سینمایی دیگر شد تا بر تعداد جوایز آن افزوده شود. به تازگی «انجمن ملی منتقدان فیلم» این فیلم را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۰۹ برگزید و بدین ترتیب موقعیت آن را برای بردن جایزه اسکار مستحکم تر کرد.



فیلم «گنجه رنج» (Hurt Locker) که یک اثر مستقل و موضوع آن درباره متخصصان خنثی سازی بمب در عراق است، برنده یک جایزه سینمایی دیگر شد تا بر تعداد جوایز آن افزوده شود.



رویترز - به تازگی «انجمن ملی منتقدان فیلم» گنجه رنج را به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۰۹ برگزید و بدین ترتیب موقعیت آن را برای بردن جایزه اسکار مستحکم تر کرد. «کاترین بایجلو» کارگردان این فیلم مورد تقدیر قرار گرفت و «جرمی رنر» برای بازی در نقش یک خنثی ساز از خود خاطر جمع، برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد.



پیش از این «حلقه منتقدان فیلم نیویورک» و «انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس» گنجه رنج و کارگردان آن را برنده جوایز اصلی خود اعلام کرده بودند.



فیلم های فرانسوی هم جوایز زیادی را به خود اختصاص دادند؛ ازجمله فیلم «سورافین» که جایزه بهترین بازیگر زن و فیلم «ساعات تابستان» جایزه بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرد.



برادران کوئن هم برای نوشتن فیلمنامه «یک مرد جدی» جایزه بهترین فیلمنامه را به دست آوردند.