اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حبس تعزیری برای مدیر عامل اسبق ایرنا



 

 

 

حبس تعزیری

 

مدیرعامل سابق یکی از خبرگزاریهای دولتی، به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در حالی که سایت اصولگرای جهان نیوز اعلام کرد این حکم، پس از تایید محکومیت وی از سوی دادگاه تجدید نظر، به وی ابلاغ شده است، آخرین نیوز در گزارشی آورده است این شخص محمد جعفر بهداد مدیرعامل سابق ایرناست و احمدی نژاد با تذکر قانون اساسی به لاریجانی جلوی اجرای حکم را گرفته و بهداد هم اکنون در دفتر ریاست جمهوری مشغول به کار است.


ویدیو مرتبط :
گفتگوی متفاوت با داریوش مصطفوی ( مدیر عامل اسبق پرسپولیس )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی ابهامات در قبال حبس مدیر عامل پرسپولیس/ تنها دو راه وجود داشت‌؛ توافق یا زندان



اخبار,اخبار ورزشی, باشگاه پرسپولیس

 

اخبار ورزشی - بررسی ابهامات در قبال حبس مدیر عامل پرسپولیس/ تنها دو راه وجود داشت‌؛ توافق یا زندان

دستگیری سیاسی و ورود مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به زندان ابهامات بزرگی برای اهالی فوتبال در پی داشت که در این گزارش به تک تک ابهامات پاسخ داده می شود.

حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بازداشت شده و باید حداقل تا دو روز دیگر در بازداشت بماند. این اتفاق، از همان لحظه وقوع تا به حال با شایعات پیش رفته و آنقدر ابهام و اظهارنظر‌های عجیب واردش شد تا اصل موضوع تحت تأثیر قرار بگیرد. اولین شایعه، بحث مذاكره با باشگاه رئال‌مادرید به واسطه فردی ضدانقلاب بود كه تكذیب شد.

 

سپس پای والیبالیست‌ها و كشتی‌گیران و شكایت‌شان از باشگاه پرسپولیس به میان آمد كه وكیل آنها صراحتاً اعلام كرد اصلاً این قضیه صحت ندارد چون زمان دادگاه آنها 23 آذرماه است. در نهایت شكایت برخی بازیكنان بود كه درخصوص آن صحبت شد ولی باز هم تكذیب شایعه. تا اینكه كار رسید به قضیه قراردادهای باشگاه و فسخ یك‌طرفه آن. بهنام پیشرو كیش به همراه شركت SIS. آنها شكایت كرده بودند یا نه؟ هیچ‌كس این قسمت از ماجرا را نمی‌داند.

شریف: شكایت ما به این شكل نبود
رضا شریف قائم‌مقام شركت SIS در مورد مسائل حقوقی‌شان با باشگاه پرسپولیس به ما گفت: ما از این باشگاه شكایاتی داشتیم اما بازداشت سیاسی به هیچ‌وجه ارتباطی به شكایت ما پیدا نمی‌كند.


شریف اضافه كرد: شكایات ما كه بنای حقوقی دارد و به علت مسائل مالی است، منجر‌ به زندانی شدن مدیرعامل پرسپولیس نمی‌شود. نمی‌شود گفت با شكایت حقوقی، یك نفر راهی زندان شود. احساس من این است كه یك شكایت كیفری زمینه‌ساز اجرای حكم زندان برای سیاسی شده است.


او گفت: به‌هر‌حال قراردادهای حقوقی، مسائل مالی را دنبال می‌كند و معمولاً با توقیف اموال و دارایی‌های باشگاه یا در بالاترین درجه آن، مزایده باشگاه پرسپولیس موضوع حل می‌شود ولی باید به دنبال دلایل دیگر اجرای حكم حبس برای سیاسی بود.

زاویه دادن به ماجرا
اما امیررضا خادم، مهدی خواجه‌وند، حمید درخشان، حمید استیلی و شخص حمیدرضا سیاسی در مصاحبه‌های خود، بحث‌های دیگری مطرح كردند. این اتفاق یا از روی ندانستن بود یا عمداً و برای جهت دادن به ماجرا. به‌هر‌حال قضیه زندانی شدن سیاسی، كار را به جای دیگری رساند و ابهامات را افزایش داد.

حلقه مفقوده اینجاست
اما اگر به دنبال پاك شدن همه ابهامات هستید، باید این مصاحبه را بخوانید. «قهرمان شجاعی» وكیل شركت بهنام پیشروی كیش درخصوص این ماجرا به ما گفت: باید متذكر شوم پرونده در مرحله تحقیقات است و من در مصاحبه نمی‌توانم به افشای اسرار این پرونده بپردازم اما ماجرا را برای‌‌تان تعریف می‌كنم.


او اضافه كرد: آقای سیاسی با وجود اطلاع از وجود قرارداد موكل من با باشگاه پرسپولیس به صورت یك‌طرفه اقدام به فسخ قرارداد كرد و ما هم خواستار پیگیری ماجرا شدیم. موكل من كه شركت بهنام پیشرو است، از تاریخ 14/2/93 تا 14/2/94 قرارداد داشت اما به یك‌باره و در اواسط كار، همه چیز لغو شد. ما در اولین ضرب‌الاجل به دنبال تعیین تكلیف رفتیم تا سازش و توافق كنیم ولی هیچ جوابی به درخواست‌مان داده نشد. ما هم مجبور شدیم راه دوم یعنی زندانی كردن سیاسی را دنبال كنیم. فقط همین دو راه قانونی وجود داشت كه متأسفانه پرسپولیسی‌ها ترجیح دادند راه دوم را برویم.


شجاعی اضافه كرد: طبق ماده یك قانون تشدید مجازات مرتكبین ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداری مصوب سال 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام و قانون مجازات انتقال راجع به مال غیر مصوب فروردین 1308 اقدام به شكایت كردیم و سیاسی را به زندان انداختیم.

 

باید بگویم هیچ شركت یا شخصی به غیر از ما این كار را انجام نداد و هر كس دیگری ادعای این مسئله را داشته باشد، دروغ می‌گوید. می‌خواستیم توافق كنیم، نامه نوشتیم، درخواست پیگیری دادیم ولی هیچ جوابی نشنیدیم. الان به ترانه‌های درخواستی هم جواب می‌دهند اما موضوع به این مهمی فراموش شد تا ما كار اصلی را انجام دهیم و تكلیف‌مان را روشن كنیم. احتمالاً سیاسی فكر می‌كرد چون در صدا و سیما و مطبوعات مصاحبه می‌كند، حتماً زره‌پوش شده و كسی توانایی مقابله با او را ندارد ولی دیدید كه خودش كار را به كجا كشاند.

اخبار ورزشی - خبرآنلاین