اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه های یک مراسم ختم; پای لنگان احمدی نژاد/ زندگی بدون موبایل متکی



 مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی

حاشیه های یک مراسم ختم
پای لنگان احمدی نژاد/ زندگی بدون موبایل متکی/اندوه حبیبی برای «حبیب»

پای لنگان داود احمدی نژاد، کنایه آل‌اسحاق به متکی، زندگی بدون موبایل متکی، اندوه حبیبی برای حبیب، آب سرد بادامچیان بر فکر و خیال گداهای ختم سیاسیون، پیشنهاد جالب باهنر برای باقی ماندن عسکراولادی بعنوان دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از حاشیه‌های مراسم آن مرحوم بود.

به گزارش فارس مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی صبح امروز در مسجد ارک تهران برگزار شد.

این مراسم با حاشیه های جالبی هم همراه بود.
*پای لنگان داود احمدی نژاد برای حضور در این مراسم گرچه جلب توجه می کرد اما بیشتر از آن نسبت خانوادگی داود با رئیس جمهور سابق بود که بلافاصله بعد از دیدن داود این سوال بار دیگر در ذهن تداعی شد که چرا برادر کوچکش که اولین تسلی دهنده به خانواده مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی بود، لقب غایب بزرگ در مراسم تشییع، خاکسپاری و بزرگداشت وی را به خود اختصاص داد. البته وقتی خبرنگار فارس داود را در خصوص محمود مورد سوال قرار داد، اینگونه پاسخ شنید «بنده هیچ اطلاعی از حضور وی ندارم. از طرف دیگر زمانی خبرنگار ما سوال دوم خود را از داود در خصوص حضور رئیس جمهور سابق در ساختمان لادن پرسید و وی وقتی جواب داد که «در حال حاضر دیگر در ساختمان لادن نیستند و من شنیده‌ام که آنها را از ساختمان لادن رها کرده‌اند»، مشخص شد که میان 2 برادر هنوز مثل گذشته شکرآب است.

 

 مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی

 

*مرد شماره دو دولت، معاون اول رئیس‌جمهور اسحاق جهانگیری، وقتی در جمع اصحاب رسانه حاضر شد، همه خبرنگاران فکر می کردند که با دست پر بر خواهند گشت اما وقتی این مرد سیاسی سؤال‌های مکرر آنها را درباره شروع سفرهای استانی و ارائه گزارش 100 روزه از سوی رئیس‌جمهور را بی‌پاسخ گذاشت، انگیزه و رغبت خبرنگاران برای رفتن به سراغ اهالی دولت کمتر شد.

 

 مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی

 

*حضور منوچهر متکی که پیش از این خبر استعفایش از جبهه پیروان خط امام و رهبری به گوش می‌رسید، در این مراسم، تداعی کننده  وعده ای از کوهکن عضو شورای مرکزی جبهه مذکور بود که بار دیگر بر نقش آن مرحوم در همبستگی و اتحاد میان نیروهای اصولگرا تاکید می کرد. کوهکن گفته بود:« قرار است آقای عسکراولادی برای بازگشت وی به جبهه با او صحبت کند». اما در حال حاضر عسکر اولادی رفت و معلوم نیست که تکلیف وعده کوهکن چه خواهد شد.

*کنایه یحیی آل‌اسحاق به متکی در هنگام مواجه با وی نشان می داد که متکی نه تنها با اصحاب رسانه بلکه دیگر حتی با یاران دیروز و متحدان سیاسی و هم حزبی اش هم ارتباط ندارد. آل اسحاق همه حرف های خود را در یک جمله کوتاه خلاصه کرد و به دوست صمیمی خود گفت: «دیگر نیستید آقای متکی کیمیا شده‌اید». البته وزیر خارجه دولت احمدی‌نژاد که خبر عزل خود از این سمت را در سنگال و در حین گفت‌وگو با مقامات این کشور شنید، در توصیف وضعیت و فعالیت فعلی خود اینگونه توضیح داد: «دارم زندگی بدون موبایل را تجربه می‌کنم».

*«گداهای ختم سیاسیون» نیز همچون روزهای گذشته بخشی از حاشیه های مراسم امروز را به خود اختصاص دادند. این افراد که محل درآمد و کسب و کار خود را در مجالس ختم سیاسی و از جیب این مقامات می دانند، همزمان با خروج هر یک از مسئولان از آنها تقاضای کمک می‌کردند. بازار این التماس ها و تقلاها برای گرفتن تومانی به حدی داغ شد که بین برخی از آنها جدل و بگو مگوهایی بوجود آمد. بادمچیان که از بازاریان و از نمایندگان سابق مجلس است و از نظر این کاسبکاران محل درآمد خوبی می توانست برای آنها باشد، وقتی در هجوم و حلقه آنها قرار گرفت، با زحمت توانست درب خودروی خود را ببندد و آب سردی بر فکر و خیال همه آنها بریزد.

 

 مراسم بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی

 

*اندوه حبیبی برای حبیب صرف نظر از آنکه توجه عکاسان را به خود جلب کرده بود، خبرنگاران را به سمتش کشاند تا از او در خصوص انتخاب رئیس جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری، بپرسند که گرچه وی این انتخاب را به جلسه ای با حضور همه دبیران کل وابسته به جبهه موکول کرد، اما محمدرضا باهنر پیشنهاد داد تا مرحوم عسکر اولادی به صورت سمبلیک دبیر کل جبهه پیروان بماند.

/فارس

 


ویدیو مرتبط :
احمدی نژاد در مراسم ختم مادر مسجد طفلان قم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه‌های یک مراسم ختم; هدیه جالب یک روحانی به احمدی نژاد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار سیاسی - حاشیه‌های یک مراسم ختم
تاخیر در خداحافظی احمدی‌نژاد با هدیه "روحانی"

مراسم ختم آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی که عصر امروز با حضور مسئولان کشوری و فعلان سیاسی در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

مراسم ختم آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

 به گزارش تسنیم، مراسم ختم آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی که عصر امروز با حضور مسئولان کشوری و فعلان سیاسی در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود:

** در این مراسم ختم،محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان، آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، حمیدرضا مقدم‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت‌الاسلام دعایی، سید شهاب‌الدین صدر، حجت‌الاسلام پناهیان، مرتضی نبوی، علی باقری، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و حجت‌الاسلام امامی‌کاشانی امام‌جمعه موقت تهران و آیت الله قرهی رئیس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شرکت کرده بودند.

** اولین چهره شاخصی که برای شرکت در مراسم ختم آیت الله ابطحی خود را به پل مدیریت و دانشگاه امام صادق(ع) رساند محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق بود، وی با پاترول و همراه تیم حفاظتی خود در دوران ریاست جمهوری به محوطه دانشگاه وارد شد و وقتی که با حضور خبرنگاران مواجه شد پس از خوش و بش با آن‌ها، گفت: شماها دانشجوی این دانشگاه هستید که خبرنگاران در پاسخ دادند: نه آقای دکتر؛ خبرنگار هستیم. وی با خنده گفت: "آهان، نگو خبرنگار هستید".

** احمدی نژاد که همراه با سید حسن موسوی رئیس دفتر سابق وی در پاستور به این مراسم شرکت کرده بود وقتی خودروی آیت الله مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق(ع) و رئیس مجلس خبرگان رهبری را دی،د ایستاد و همراه با او و پس از ادای احترام به مقام شهدای گمنام این دانشگاه وارد مراسم ختم شدند.

**رئیس دولت نهم و دهم پس از ترک مراسم با درخواست چند نفر از مردم برای گرفتن عکس روبه رو شد و پس از اینکه با آن‌ها عکس یادگاری گرفت، یکی از افرادی که در اکثر مراسم ختم رجال و مسئولان کشوری شرکت می‌کند، خطاب به احمدی نژاد گفت: دکتر جان خدا پدرت را بیامرزد، من حاج محمد آقا را خواب دیدم و به من گفت: " به محمود بگو من ازش راضی هستم".

** احمدی نژاد زمانی که در حال سوار شدن خودروی خود بود یکی از روحانیون به نزد او آمد و کتابی با عنوان "حمایت از حیوانات در اسلام" را به او هدیه داد.

** حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات هم یکی از وزرای دولت بود که خبرنگاران منتظر خروج او از مسجد دانشگاه امام صادق بودند، وی پس از پایان مراسم وقتی با پرسش خبرنگاران مبنی بر حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن مواجه شد گفت: ما مرید شما هستیم و از خبرنگاران شنید که دل به دل راه دارد.

** وزیر اصلاعات سپس با بیان اینکه باید به جلسه‌ای برسم با آروزی موفقیت برای خبرنگاران با تعدادی از محافظان خود از دانشگاه امام صادق خارج شد.

** علی اکبر صالحی رئیس سازمان انژی اتمی هم یکی دیگر از اعضای کابینه دولت تدبیر و امید بود که تاپایان مراسم در مسجد دانشگاه امام صادق حضور داشت و پس از خروج با درخواست یکی از مردم مبنی تعیین وقت برای دیدار با او و معاونان سازمان انرژی اتمی روبه رو شد که از وی شنید: "نامه‌ای بنویس و شماره خود را هم بیاور، حتما پیگیری می کنیم، الان نمی توانم قول قطعی بدهم".

** صالحی همچنین به خبرنگارانی که منتظر او بودند تا به سوالاتشان پاسخ دهد، گفت: اجازه دهید، ماه دیگر با شما صحبت می‌کنم. خبرنگاری باز پرسید" آقای دکترگفته می‌شود بازرسی بازرسان منظم انجام نمی‌شود، پاسخ شما چیست"؟ وی با خنده گفت: شما جواب بدهید. یکبار هم خبرنگاران پاسخ دهند.

** علی باقری مشاور دبیر شورای عالی امنیت ملی هم یکی دیگر از چهره‌هایی بود که توجه خبرنگاران و عکاسان را به خود جلب کرد، وی مصاحبه‌ای انجام نداد اما در فضایی دوستانه با نمایندگان اصحاب رسانه پیرامون مسائل بین المللی و مذاکرات صحبت کرد.

اخبار سیاسی - تسنیم