اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه‌های قصاص قاتل سعادت آباد



فارس- صبح امروز حاضران در صحنه اجرای حكم قصاص یعقوب قاتلی كه در سعادت آباد یك نفر را به طرز فجیع به قتل رسانده بود با فریاد‌های خود از مسئولان قوه قضاییه و پلیس تشكر كردند.

 

تنها پس از 69 روز از وقوع یكی از دلخراش ترین حوادث سال‌جاری در تهران یعقوب محكوم به قصاص نفس به دار مجازات آویخته شد تا چنگال عدالت اجازه ندهد مجرمی متواری شود.

اجرای حكم قصاص در سحرگاه امروز حواشی خاص به خودش را داشت كه بخشی از این حواشی به دلیل اجرای حكم درملاء عام بود كه در زیر می‌خوانیم.

خبرنگار فارس در ساعت 4:45 در صحنه محل اجرای حكم حاضر شد و به این ترتیب حاشیه نگاری درباره این حكم آغاز شد.

در ساعت 5 بامداد یك خودروی آمبولانس كه مشخص نبود وظیفه حمل جسد قاتل را به عهده دارد و یا برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی است به محل وارد شد.

پیش از ورود این خودروی آمبولانس تعداد زیادی از مأموران پلیس در محل حاضر بودند كه نشان از اهمیت بالای نحوه اجرای این حكم داشت.

در محل اجرای حكم 2 جرثقیل وجود داشت كه یكی مخصوص حفر چاه و دیگری مخصوص اداره برق برای تأمین روشنایی خیابان بود.

در ساعت 5:40 دقیقه بامداد جرثقیل اداره برق كه در محل حاضر بود توسط برخی از مسئولان پلیس شهر تهران از جمله سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ و همچنین سرهنگ خانچرلی مورد بررسی قرار گرفت.

بعد از بازدید از جرثقیل مقرر شد تا جرثقیل دیگری به محل اجرای حكم انتقال داده شود تا با جرثقیل سوم حكم اجرا شود و به این ترتیب اجرای حكم كه قرار بود قبل از ساعت 6 صبح اجرا شود با تأخیر روبرو شد.

سرانجام در ساعت 6 بامداد و زمانی كه قرار بود حكم اجرا شود اما به تأخیر افتاده بود جرثقیل سوم و البته دومین جرثقیل برای اجرای حكم وارد محل اجرای حكم شد و باز هم مورد بازبینی قرار گرفت.

در ساعت 6:10 دقیقه در میان هماهنگی‌های انجام شده میان مسئولان اجرای حكم اعم از مسئولان پلیس و همچنین نمایندگان دادستانی عده‌ای معدود كه مشخص بود وابسته به گرو‌ه‌های مخالف نظام هستند به هواخواهی از قاتل فریاد رضایت رضایت سر دادند كه این فریاد‌ها بی‌نتیجه ماند.

در ساعت 6:12 دقیقه بامداد تنها لحظاتی پس از اذان صبح محكوم به قصاص به همراه مأموران اجرا و همچنین امیر آبادی سرپرست دادسرای جنایی و قاضی واحد اجرای احكام دادسرای جنایی به همراه پورمكری مسئول دفتر اجرای احكام دادسرای امور جنایی تهران وارد محوطه اجرای حكم شدند.

در ساعت 6:14 دقیقه یعقوب از خودروی حمل محكومین پیدا شده و به این ترتیب لحظه‌های نفس‌گیر اجرای حكم وارد مرحله جدیدی شد.

یعقوب در این لحظه به محض باز شدن در خودروی حمل كننده وی داد و فریاد زیادی كرد كه نشان از ترس وی داشت در حالی كه در دادگاه این فرد بسیار خونسرد حاضر شده بود.

یعقوب در لحظه‌ای كه بالای جرثقیل هدایت شد تا طناب دار به دور گردن وی آویخته شود روی زانو‌های خود نشسته و از شدت ترس و وحشت توان ایستادن نداشت و از ایستادن امتناع می‌كرد.

طناب آبی رنگ توسط مأموران اجرای حكم به دور گردن یعقوب بسته شد و سرانجام در ساعت 6:16 دقیقه صبح امروز یعقوب به دار مجازات آویخته شد.

تنها لحظاتی پس از اجرای حكم قصاص و به دار آویخته شدن یعقوب عده‌ زیادی از شهروندان تهرانی كه در محل اجرای حكم حاضر شده بودند فریاد نیروی انتظامی تشكر تشكر و قوه قضاییه تشكر تشكر سر دادند.

جسد یعقوب در ساعت 6:51 دقیقه بامداد توسط مأموران پلیس به داخل كیسه مخصوص حمل جسد قرار داده شد و پس از معاینات پزشكی خودروی حمل جسد آماده انتقال جسد یعقوب شد.

در این میان برخی از دوربین‌های تلویزیونی با پدر یعقوب و همچنین پدر مقتول به مصاحبه پرداختند.../فارس


ویدیو مرتبط :
نرم افزار گنج سعادت، آثار حاج شیخ علی سعادت پرور پهلوانی ره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه شنبه؛ قصاص عامل جنایت سعادت آباد



سه شنبه؛ قصاص عامل جنایت سعادت آباد

 

عامل جنایت هولناك سعادت آباد، صبح سه شنبه در ملأعام به دار آویخته خواهد شد.به گزارش خبرنگار جنایی ما، یعقوب – ۳۱ ساله – پنجشنبه صبح ششم آبان – پسر جوانی به نام محمدرضا را با ضربه های كارد از پا درآورد.

 

عامل جنایت پس از دستگیری ضمن اعتراف به قتل گفت: «من عاشق زنی به نام كیمیا بودم كه در منطقه سعادت آباد بنگاه مشاور املاك دارد.

اما چند ماه قبل با شكایت «كیمیا» و به اتهام ضرب و جرح عمدی به ۶ ماه زندان محكوم شدم.

اما در دوره حبس متوجه شدم كیمیا با پسری به نام محمدرضا آشنا شده و قصد ازدواج با او را دارد.

بنابراین وقتی آزاد شدم بلافاصله سراغ كیمیا رفتم. اما او به حرف هایم توجهی نكرد و گفت كه در ازدواج با محمدرضا مصمم است.

روز حادثه محمدرضا به ملاقاتم آمده بود كه با هم درگیر شده و در اوج عصبانیت او را با كارد زدم.»قرار است حكم اعدام یعقوب صبح سه شنبه ۱۴ دی پس از اجرای مجازات شلاق، در محل حادثه(سعادت آباد) برگزار شود.../روزنامه ایران