اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

حاشیه‌های تحصن یک‌نفره رسایی: تا صبح تحصن کردم!



 

حاشیه‌های تحصن یک‌نفره رسایی: تا صبح تحصن کردم!

 

محبی نیا، نماینده ای كه رسایی می گوید در اتاق او تحصن كرده است هم با مشاور لاریجانی هم نظر بود و گفت: رسایی به عنوان یك نیروی اصولگرا عقلش بیشتر از اینهاست كه تحصن كند. اما رسایی حتی پس از تكذیب تحصنش از سوی زمانی و محبی نیا از موضع خود كوتاه نیامد و گفت«من این کار را کردم تا هیات رئیسه رفتار خود را تغییر دهد. »

 

داستان اختلافات طیف حامیان دولت با محوریت چهره هایی چون حمید رسایی با علی لاریجانی در طی دو روز گذشته ابعاد جالبی پیدا كرده است. روایت این اختلافات تازگی ندارد و چنین چالش هایی نیز غریب نیست اما آنچه عجیب جلوه كرد، نگاه های متعجب نمایندگان و خبرنگارانی بود كه از زبان رسایی درباره تحصن شبانه اش در اتاق هیات رئیسه مجلس می خواندند و یا می شنیدند.

آغاز جدیدترین چالش

ماجرای گلایه این بار حمید رسایی به جلسه ۱۴ دی مجلس باز می گشت كه این نماینده تهران در تذكری خطاب به لاریجانی گفت: شما طبق كدام بند به نمایندگان اجازه نمی دهید كه تذكر بدهند؟! شما یك بار به گونه ای عمل كردید كه باعث شدید نمایندگان به كمیسیون اصل ۹۰ شكایت كنند كه البته این كمیسیون هم شكایت را وارد دانست.علی لاریجانی در واكنش به اظهارات او گفت: اگر منظورتان شكایت شما دو نفراست، بروید شكایت كنید.» و اینگونه بود كه بار دیگر رسایی اختلافات خود و به عبارتی طیف حامیان دولت را با میانه روی های رئیس مجلس علنی نمود.

البته روز ۱۴ دی تنها، چالش رسایی با لاریجانی نبود و حامیان رئیس مجلس هم كه به دفاع از او برخاسته بودند با انتقادات رسایی مواجه شدند. دلخوش كه از اظهارات نماینده حامی دولت گله مند شده بود، خواستار این شد تا به فردی در مجلس كه می خواهد خودسرانه اختیار مجلس را در دست بگیرد، اجازه صحبت داده نشود و خود را سرباز ولایت و رئیس مجلس خواند. اگر چه رسایی در این زمان پاسخی به او نداد اما روز گذشته فرصت را مناسب دید تا در غیاب لاریجانی خطاب به او بگوید: آقای دلخوش در تذكرش نه تنها تلویحا كه صراحتا ضمن اینكه اعلام كرد با خونش می نویسد كه سرباز شماست، برای بار دوم از پشت تریبون مجلس اعلام كرد كه درباره پرونده دادگاه ویژه رسایی و جریانات روز قدس سخن می گوید. این صراحت آنقدر زیاد بود كه شما آقای لاریجانی خودتان خطاب به آقای دلخوش فرمودید رسایی تذكری به من داده، شما چرا این حرف ها را می زنید.

از شب تا صبح در تحصن بودم

اگرچه این اظهارات و انتقادات از سوی رسایی چندان دور از انتظار نبود اما آنچه او در ادامه بیان كرد، امری عجیب بود كه پس از مجلس ششم سابقه دیگری نداشته و آن هم تحصن بود. رسایی تعریف كرد كه شب گذشته(سه شنبه شب) در اتاق محبی نیا تا صبح نشستم ولی برخی از دوستان در هیات رئیسه كم لطفی كردند. بنده به اتاق فرمان مراجعه كردم و گفتم صحبت های دیروز را به بنده بدهید ولی اجازه ندادند. صحبتی كه از رادیو پخش شده و صدا و سیما آن را ضبط كرده، به بنده نماینده، صحبت های خودم را ندادند و گفتند تنها صحبت شما را می دهیم؛ در حالی كه همه این مذاكرات و صحبت های دلخوش و لاریجانی همه از رادیو پخش شده و همه شنیده اند. در غیاب لاریجانی، حجت الاسلام ابوترابی فرد توضیح داد: طبق تصمیم هیات رئیسه همكاران می توانند سی دی و مذاكرات خود را درخواست كنند و ما هم باید آن را تقدیم شان كنیم اما در مورد مذاكرات سایر همكاران، ما مجوزی نداریم كه بخواهیم سی دی سخن آنها را به متقاضیان تقدیم كنیم. در ادامه او از نمایندگان درخواست رای استمزاجی كرد كه با رای نمایندگان، نظر هیات رئیسه به تصویب رسید و نمایندگان از این پس، صرفا می توانند سی دی سخنان خود را دریافت كنند، نه سایر نمایندگان.

رسایی تحصن نكرده بود

اما آیا رسایی واقعا تحصن كرده بود؟ حسن زمانی، مشاور لاریجانی در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سوالاتی در خصوص تحصن حمید رسایی به دلیل اعتراضش به روند اداره جلسه از سوی علی لاریجانی گفت: این بحث یك شوخی است و رسایی هیچ تحصنی نكرده است.

محبی نیا، نماینده ای كه رسایی می گوید در اتاق او تحصن كرده است هم با مشاور لاریجانی هم نظر بود و گفت: رسایی به عنوان یك نیروی اصولگرا عقلش بیشتر از اینهاست كه تحصن كند. اما رسایی حتی پس از تكذیب تحصنش از سوی زمانی و محبی نیا از موضع خود كوتاه نیامد و گفت«من این کار را کردم تا هیات رئیسه رفتار خود را تغییر دهد. متاسفانه هیات رئیسه روز به روز با اشتباهات جدید خود در صدد پوشاندن اشتباهات قبلی است و بنده به عنوان یک اصولگرا این کار را کردم تا هیات رئیسه به اشتباهات خود ادامه ندهد.

نماینده مردم تهران در خصوص تکذیب خبر تحصن خود گفت: این مسئله کاملا روشن است و هیچ ارتباطی به آقای زمانی مشاور لاریجانی نداشته است.

چالش های پیشین رسایی و....

در طی ۱۰ ماهی كه از ابتدای سال ۸۹ می گذرد، بارها رسایی در مقام سخنگوی حامیان دولت در مجلس به مجادله با طیف منتقدان دولت و اصلاح طلبان پرداخته است و اگر از تریبون مجلس یا مراسم های گوناگون فرصتی برای انتقاد از طیف ها دیگر نمی یافت، سایت رسمی خود را تبدیل به تریبونی برای نقدهای صریح به منتقدان می كرد و می كند. انتقاد از هیات رئیسه و در صدر آن لاریجانی برای عدم صدور بیانیه در محكومیت فتنه گران سال ۸۸، تخریب لاریجانی برای جمع آوری آرای مجلسیان به نفع آقاتهرانی در انتخابات هیات رئیسه در خرداد ۸۹، انتقاد از اظهارات لاریجانی در مورد عدم تجدیدنظر مجلس درباره طرح هدفمند كردن یارانه ها با نگارش یادداشت در وبلاگش با تیتر «لاریجانی وكیل همه نیست»، درخواست از لاریجانی برای تفكر به حمایت اصلاح طلبان از خود یك سال پس از انتخابات ریاست جمهوری و ده ها مورد دیگر كه لاریجانی و همراهان او را مورد گزند قرار داده است. زمانی به عنوان رئیس دفتر لاریجانی هم از انتقادات رسایی در امان نماند و در یادداشتی به مقایسه او و رئیس دفتر رئیس جمهور پرداخته است. او در یادداشت خود با اشاره به ناشناخته بودن آقای رئیس دفتر رئیس مجلس در میان مردم، گفت که «بسیاری از خواص تریبون به دست ما که نشریه و سایت در اختیار دارند با مواضع ایشان آشنا هستند و در بین خود آن را نقد می کنند، اما چرا تابه حال کسی کنکاش نکرده که نظر ایشان قبل از انتخابات دهم چه بوده و از چه کسانی حمایت می کرده؟ این نگاه چه تاثیری بر مواضع و جهت گیری های لاریجانی و بالطبع در جهت گیریهای فراکسیون اصولگرایان داشته است؟»

شكایت ها از رسایی

البته لاریجانی در مورد اظهارات و رفتارهای رسایی سكوت نكرده است و اگر این اظهارات از تریبون مجلس عنوان شده بود، او در مقام رئیس بهارستان در همان زمان به او پاسخ داده است و اگر مانند اوایل تیرماه شكایتی به یادداشت های سایت رسایی دارد، به كمیته داوری اصولگرایان مراجعه می كند كه البته در مورد پرونده تیرماه، این كمیته رای به تبرئه نماینده حامی دولت داد. تنها لاریجانی نیست كه از اظهارات و اقدامات رسایی شكایت می كند. در ۶ خرداد ۸۹ هم ورود سرزده رسایی به دانشگاه آزاد اسلامشهر سبب شد تا رئیس این دانشگاه از شكایت از رسایی به دادگاه ویژه روحانیت خبر دهد. در ۱۴ دی هم خبری در برخی سایت ها منتشر شد كه بر طبق آن، رسایی به دلیل شكایت فرزند یكی از مسئولان نظام به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است البته خود رسایی این خبر را تكذیب كرده است..../تحلیل : روزنامه تهران امروز

مطهره شفیعی

  در گالری های تهران چه خبر است؟


ویدیو مرتبط :
تحصن غیرت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

‌حمید رسایی‌ در دفتر هیئت ‌رئیسه مجلس ‌تحصن كرد



 

 

 

‌حمید رسایی‌ در دفتر هیئت ‌رئیسه مجلس ‌تحصن كرد

 

یكی از نمایندگان تهران از شامگاه سه‌شنبه در دفتر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تحصن كرده است.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران در اعتراض به نحوه اداره جلسه ‌علنی روز گذشته مجلس و ندادن فرصت به وی برای ارائه تذكر آئین‌نامه‌ای از سوی علی لاریجانی اقدام به تحصن كرده است.

روز گذشته سید‌كاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا در جلسه علنی مجلس اتهاماتی را مبنی بر پرونده داشتن در دادگاه ویژه روحانیت متوجه حمید رسایی كرد و نماینده تهران نیز در واكنش به این اقدام، خواستار فرصت پاسخگویی به اظهارات نماینده صومعه‌سرا بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس شد اما لاریجانی فرصت ارائه تذكر به رسایی نداد.

حمید رسایی عصر روز گذشته ‌تلاش كرد ‌‌نسخه‌ای از فیلم مذاكرات روز سه‌شنبه مجلس و اتهاماتی كه نماینده صومعه‌سرا علیه وی مطرح كرده را به دست بیاورد اما گویا ‌هیئت رئیسه مجلس ‌این فیلم را در اختیار وی قرار نداده است.

بر همین اساس، نماینده تهران از شامگاه سه‌شنبه در اعتراض به نحوه اداره جلسه علنی روز گذشته مجلس و ‌‌عدم ارائه فیلم جلسه دیروز به وی توسط هیئت رئیسه مجلس، در دفتر این ‌هیئت ‌متحصن شد.

‌حمید رسایی در گفت‌وگو با فارس این خبر را تأیید كرد اما ‌از ذكر توضیح بیشتر در این خصوص خودداری و اعلام كرد توضیحات لازم را در جلسه علنی امروز چهارشنبه ارائه می‌كند...../تحلیل:عصرایران