اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

جوان خوزستانی قربانی سلاح شكاری شد



اخبار حوادث - جوان خوزستانی قربانی سلاح شكاری شد

سهل انگاری در استفاده از سلاح شكاری بار دیگر حادثه‌یی هولناك آفرید و جوان خوزستانی را به كام مرگ كشاند.

آذرماه امسال تعدادی از ساكنان شاوور شهرستان شوش استان خوزستان، با فوریت‌های پلیسی ١١٠ تماس گرفتند و ماموران را در جریان یك فقره تیراندازی مرگبار در یكی از خانه‌های این شهر قرار دادند كه در جریان آن به سرعت تیمی از كارآگاهان تشكیل و برای بررسی حادثه به محل مورد نظر اعزام شدند. تماس‌های مردمی نشان می‌داد كه این تیراندازی، به مرگ مردی جوان منجر شده است.


پیكر بی‌جان و غرق خون مردی جوان، نخستین صحنه‌یی بود كه ماموران پلیس با حضور در صحنه جرم با آن روبه‌رو شدند. به سرعت تیم پزشكی وارد عمل شد كه در جریان آن مشخص شد مقتول به دلیل اصابت گلوله از ناحیه پیشانی جان خود را از دست داده است.
همزمان با صادر شدن دستور انتقال جسد به پزشكی قانونی برای انجام آزمایشات بیشتر تمركز ماموران بر بازرسی از صحنه جرم متمركز شد. بررسی‌های اولیه ماموران از صحنه جرم نشان می‌داد كه هیچ گونه آثاری از درگیری و ورود به زور به خانه دیده نمی‌شود. آثاری كه ثابت می‌كرد قاتل با مقتول آشنایی داشته و نیازی به درگیری برای ورود به خانه نداشته است.


گزارش پزشكی قانونی نیز ضمن تایید مرگ بر اثر اصابت گلوله، نوع اسلحه را شكاری عنوان كرد؛ اطلاعاتی كه پرونده را در مسیر تازه‌یی قرار داد.


از سوی دیگر تحقیقات كارآگاهان نشان می‌داد تعدادی از ساكنان محله، یكی از دوستان مقتول را ساعاتی قبل از وقوع تیراندازی در خانه او دیده‌اند. سرنخی مهم كه دوست مقتول را به عنوان متهم اصلی تحت پیگرد پلیس قرار داد. سرهنگ نورعلی بارستی، جانشین فرماندهی شهرستان شوش استان خوزستان در تشریح روند رسیدگی به پرونده گفت: پس از بررسی تمامی شواهد و آثار موجود در صحنه جرم شكی برای ماموران باقی نماند كه یكی از دوستان مقتول كه چند ساعت قبل از وقوع حادثه در خانه او بوده در قتل دوست خود دست داشته است. به این ترتیب به سرعت عملیات شناسایی هویت او آغاز شد و ماموران با رجوع به بانك اطلاعاتی پلیس موفق به شناسایی دقیق هویت متهم شدند و شناسایی مخفیگاه او را در دستور كار خود قرار دادند.


گفته می‌شود شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری او كمتر از ٤ ساعت طول كشیده است. سرهنگ بارستی با تایید این موضوع از شناسایی مخفیگاه متهم در روستای بیت حمید از توابع بخش مركزی شوش خبر داد و گفت: قاتل در این روستا مخفی شده بود اما در عملیاتی ضربتی از سوی پلیس غافلگیر و دستگیر شد و برای انجام بازجویی‌ها به پلیس آگاهی منتقل شد.


به گفته این مقام انتظامی، متهم در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به قتل دوست خود گفت: من قصد كشتن دوستم را نداشتم، هنگامی كه داشتم سلاح شكاری را آزمایش می‌كردم ناگهان گلوله‌یی از آن شلیك شد و به پیشانی دوستم برخورد كرد و او را كشت. من هم كه ترسیده بودم از محل جرم فرار كردم و به روستای بیت حمید رفتم كه تنها چند ساعت بعد از سوی ماموران محاصره و دستگیر شدم.


این در حالی است كه در بازجویی‌های پلیس مشخص شد آلت قتاله كه در مخفیگاه متهم پیدا شد غیرمجاز بوده است. به این ترتیب و با اعتراف متهم، جزییات پرونده تكمیل و برای سیر مراحل قانونی به همراه متهم به مراجع قضایی تحویل داده شد.

برش
برابر ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، هر كس به طور غیرمجاز سلاح شكاری یا جنگی یا قطعات و مهمات آنها را خریداری و نگهداری كند، یا با آنها معامله دیگری انجام دهد، بسته به نوع سلاح، قطعه یا مهمات، به حبس از ۹۱ روز تا ۵ سال و پرداخت جریمه ۱۰ تا۸۰ میلیون ریال محكوم خواهد شد.

 

اخبار حوادث - اعتماد


ویدیو مرتبط :
روش صحیح نصب و تنظیم دوربین سلاح ( بادی و شكاری)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر جوان قربانی دزد جنایتكار



 

تبهكار مسلح كه هنگام سرقت خودرو، دختر جوانی را به قتل رسانده بود، با تلاش كارآگاهان پلیس آگاهی تبریز دستگیر شد

سال گذشته خانواده دختر ۲۶ ساله ای به نام «الناز» به كلانتری ۱۷ تبریز رفته و از ناپدید شدن مرموز دخترشان خبر دادند.

پدر وی در شكایتش اظهار داشت: «الناز» سوار برخودروی پژو «پرشیا» سیاه رنگ از خانه خارج شد اما دیگر بازنگشت. با طولانی شدن غیبتش، تجسس برای یافتن دخترمان را آغاز كردیم اما به دلیل اینكه تلفن همراهش خاموش بود به نتیجه ای نرسیدیم.

پس از این شكایت، پرونده برای رسیدگی در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی تبریز قرار گرفت. در حالی كه هیچ ردی از دختر جوان در دست نبود، جسد دختر ناشناسی در حوالی یكی از ورزشگاه های تبریز كشف شد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد جسد متعلق به «الناز» است كه با شلیك گلوله ای به سرش از پا درآمده بود.

با توجه به حساسیت پرونده، به دستور قاضی «موسی خلیل اللهی» ـ دادستان عمومی و انقلاب تبریز ـ تیمی از كارآگاهان تحقیقات گسترده برای افشای راز جنایت را آغاز كردند.

تا این كه كارآگاهان به یك خودروی پژو «پرشیا»ی مشكی با پلاك مخدوش مشكوك شده و پس از متوقف كردن خودرو و بازرسی آن، با لكه های خون روی صندلی جلو روبه رو شدند.

راننده ۲۷ ساله نیز پس از دستگیری و انتقال به اداره آگاهی در بازجویی های فنی، تخصصی به قتل «الناز» اعتراف كرد.

مرد تبهكار درباره انگیزه جنایت گفت: بعدازظهر روز حادثه هنگام پرسه زدن در خیابان های تبریز دختر جوانی را سوار بر خودروی پژو پرشیا دیدم.

بنابراین ناگهان وسوسه شده و با كلتی كه همراه داشتم تهدیدش كردم تا پیاده شود.

اما وقتی تهدیدها را جدی نگرفت و در برابرم مقاومت كرد، اسلحه را به طرف صورتش گرفته و در اوج ناراحتی و عصبانیت شلیك كردم.بعد هم جسد را حوالی ورزشگاه رها كردم.

قاضی موسی خلیل اللهی ـ دادستان تبریز ـ با اشاره به این خبر گفت: انگیزه اصلی متهم از جنایت فقط سرقت بوده است.

ضمن این كه او در بازجویی ها به سرقت یك دستگاه موتوسیكلت نیز اعتراف كرده است.... / روزنامه ایران